Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@00:27:55 GMT

ترجمه قرآن حجت الاسلام کوشا در آستانه چاپ

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۶۷۳۳

ترجمه قرآن حجت الاسلام کوشا در آستانه چاپ

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی کوشا، مترجم، قرآن‌پژوه و ناقد ترجمه‌های قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره ترجمه جدیدش از قرآن گفت: ترجمه‌ام از قرآن کریم به اتمام رسیده و اکنون در مرحله بازخوانی و ویراستاری است. ان شاءالله چاپ آن به ناشری حرفه‌ای و توانمند سپرده خواهد شد، البته رایزنی‌ها با چند ناشر انجام شده، اما هنوز قطعی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این ترجمه نزدیک به 9 سال زمان برده و از ویژگی‌های آن می‌توان به تطبیقی بودن آن اشاره کرد که به صورت صفحه مقابل چاپ خواهد شد. تمام توانم بر این بوده که این ترجمه منطبق بر آیات قرآن، گویا، روان و دلنشین باشد.

حجت‌الاسلام کوشا ادامه داد: با توجه به اینکه 200 ترجمه مربوط به قرن چهارم تاکنون را مورد بررسی و تحقیق و احیاناً نقد قرار داده‌ام، کوششم براین بوده تا لغزش‌های دیگر مترجمان در آن راه نیابد و تقریباً همه صفحات آن دارای پانوشت‌هایی روشنگر است که در بُعد محتوای آیه و فهم دقیق واژگان آن، خواننده را یاری می‌رساند. حجم پانوشت‌ها در هرصفحه تقریباً به اندازه یک سوم صفحه است که کاملاً مرتبط با ترجمه آیه و به دور از زوائد است؛ توضیحات لغوی و بیان نکات ادبی و تفسیری از جمله محتوای پانوشت‌های این ترجمه بوده و مواردی که در میان مفسران و مترجمان مورد اختلاف است، در پانوشت‌ها به وضوح بیان شده است.

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های دیگر این ترجمه این است که از آغاز تا پایان آن به‌صورت تدریس در کلاس که شماری از دانشوران حوزوی و دانشگاهی در آن شرکت داشته‌اند، به صورت تجزیه و ترکیب و بیان نکات بلاغی وسپس بحث و گفت‌وگو به انجام رسیده است. تاکنون ترجمه‌ای جز این اثر به صورت تدریس عرضه نشده است.

وی گفت: با توجه به اینکه من ناقد بسیاری از ترجمه‌ها بوده‌ام، همه قرآن‌پژوهان چشم انتظار این ترجمه هستند تا این اثر را مطالعه کنند و احیاناً به بررسی و نقد آن بپردازند. با توجه به خواستاران فراوان این اثر، امید می‌رود که ناشری فرهنگ‌شناس، فرهنگ‌دوست و قرآن‌محور چاپ و نشر آن را عهده‌دار شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: مترجم قرآن ترجمه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۶۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه پنج‌شنبه در دیدار با مربیان کردستانی تیم ملی والیبال دانش‌آموزی که توانسته بودند بر بام والیبال جهان قهرمانی کسب کنند؛ اظهار کرد: حضور دو نماینده کردستانی در قالب تیم ملی والیبال دانش آموزی باعث افتخار است.

وی با بیان این مهم که ورزش نشاط اجتماعی را به همراه دارد، عنوان کرد: برای رسیدن به قله‌های افتخار سختی‌های زیادی باید کشید و امروزه مربیان کردستانی توانستند به این مهم دست پیدا کنند و نشان دهند که ورزش کردستان رو به توسعه است.

زارعی کوشا گفت: استان کردستان به دلیل نداشتن صنایع بزرگ با مشکل حامی ورزش رو به رو است که با رایزنی‌های که انجام شده است امید داریم این مهم با راه اندازی صندوق از حمایت ورزشی حل شود.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد: صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای با کمک گرفتن از معادن تا حدی می‌تواند به حمایت از ورزش کمک کند.

زارعی کوشا گفت: مجموعه استانداری با تمام توان در خدمت ورزش استان است و تا کنون نیز با توجه به ظرفیت‌هایی که داشته است به تیم‌های ورزشی کمک کرده است.

استاندار کردستان در پایان با اشاره به اینکه امروزه والیبال کشور در جامعه جهانی شناخته شده است، یادآور شد: امروزه والیبال کردستان باتوجه به این افتخار باعث شده که این رشته در بین خانواده از جایگاه خاصی برخوردار باشد و این مهم می‌طلبد که توجه و برنامه ریزی دقیق‌تری انجام گیرد

کد خبر 6095334

دیگر خبرها

  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم برگزار شد
  • ۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان‌غربی شرکت کردند
  • علت افزایش قیمت ریالی حج بالارفتن نرخ ارز در کشور است
  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم
  • ۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان غربی شرکت کردند
  • آزمون مدرک تخصصی قرآن کریم در استان سمنان برگزار شد
  • راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان
  • نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان
  • کتاب شعر «ناله‌های امپراطور» در بروجرد رونمایی شد
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها