Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آبفای هرمزگان از اتمام پروژه بازسازی تصفیه‌خانه فاضلاب بندرعباس تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، امین قصمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استفاده از پساب ورودی به محیط پذیرنده دریا و بازچرخانی این پساب در فضای سبز شهری و صنایع غرب به‌عنوان مطالبه‌ای از سوی مردم در دستور کار کارگروهی متشکل از آبفا، محیط‌زیست و استانداری قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بازسازی تأسیسات فرسوده تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب یکی از الزامات نهایی کردن این مطالبه بود که با انتخاب سرمایه‌گذار و انعقاد قرارداد بیع متقابل آغاز شد.

وی ادامه داد: علی‌رغم مشکلات قراردادی و تأمین سرمایه از سوی سرمایه‌گذار‌، با حمایت‌های مدیریت عالی استان توانستیم این قرارداد را از ابتدای امسال اجرایی نماییم.

مدیرعامل آبفای هرمزگان عنوان کرد: فاز اول این پروژه شامل بازسازی کامل تصفیه‌خانه فاضلاب با دو هدف ارتقاء کمی و کیفی فرایند تصفیه (مطابق با استاندارد محیط‌زیست) است به‌طوری‌که بعد از اتمام عملیات بازسازی، کیفیت پساب خروجی در حدی که قابل‌استفاده مجدد خواهد بود. 

قصمی تصریح کرد: علی‌رغم همه محدودیت‌های زیست‌محیطی، تأمین مالی و تجهیزات، تلاش می‌کنیم کار بازسازی تصفیه‌خانه فاضلاب بندرعباس تا پایان امسال به اتمام برسد و پسابی با کیفیت پایدار و مطابق استاندارد تولید نماییم. 

وی ادامه داد: بعد از بازسازی، فاز دوم این پروژه شامل انتقال پساب تولیدی به صنایع غرب بندرعباس (با توجه به نیاز آبی صنایع در سال 99) و آبیاری فضای سبز شهری طی قراردادی که جاری است، انجام خواهد شد که این موضوع به جد در دستور کار آبفا قرار دارد.

مدیرعامل آبفای هرمزگان در خصوص جزییات این قرارداد عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌های اولیه انجام و منجر به قرارداد شده و این قرارداد در شهرداری نیز در حال نهایی شدن است. همچنین بخش عمده‌ای از این پساب تولیدی با مشخصاتی تعیین شده به صنایع مستقر در غرب بندرعباس منتقل و پس از شیرین سازی توسط خود صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.   

قصمی با اشاره به اینکه، حجم ریالی این قرارداد بالغ‌بر سه هزار میلیارد ریال است، گفت: آبفا به جد پیگیر جلوگیری از ورود پساب به دریا بوده نه با این دید که پساب آلوده است بلکه به‌عنوان یک منبع آبی پایدار که نباید هدر رود و مورد استفاده مجدد قرار بگیرد.

به گفته وی؛ به‌طورکلی در کشور ما ورود پساب‌های تصفیه‌شده به منابع آبی پذیرنده درصورتی‌که استانداردهای محیط‌زیست کشور را که در این خصوص مشخص‌شده، رعایت کند، منعی ندارد. هرچند که استاندارد مشخصی برای دریا وجود ندارد اما تلاش ما این است که پساب خروجی تصفیه‌خانه دارای حداقل استاندارد تخلیه آب‌های سطحی باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تصفیه خانه فاضلاب منطقه هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این مراسم سیده مریم محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: پارسال بیش از ۳۰ تصفیه‌خانه در واحد‌های صنعتی و تولیدی استان ساخته شد و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که از این شمار ۲۱ تصفیه‌خانه تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.
دیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان هم با اشاره به اینکه این تصفیه‌خانه با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ساخته شده است، گفت: ملایر قطب تولید انگور و کشمش و دارای واحد‌های فرآوری کشمش متعددی است که برای پیشگیری از آسیب به محیط زیست از سوی این واحد‌ها نیازمند ایجاد تصفیه خانه در آنها هستیم.

دیگر خبرها

  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران