Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@18:21:16 GMT

عقب‌نشینی ترامپ از سیاست‌های حمایتی

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۹۱۶۶

اقتصاد>جهان - مهر نوشت:تیم اقتصادی دونالد ترامپ به منظور دسترسی بیشتر به بازار مکزیک و کانادا، مذاکرات مجدد پیمان نفتا را کلید زده است.

مقامات ارشد تیم اقتصادی دونالد ترامپ اعلام کردند که قصد بازبینی توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به پیمان نفتا را دارند تا به موجب آن، دسترسی محصولات کشاورزی، کالاهای تولیدی و خدماتی آمریکایی را به بازارهای کانادا و مکزیک تسهیل نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که شماری از نمایندگان آمریکا در دیدار با (میلبر راس) وزیر بازرگانی آمریکا، در مورد برنامه این وزاتخانه به منظور مذاکره مجدد این پیمان ۲۳ ساله به بحث و گفتگو نشستند.

به گفته یکی نمایندگان آمریکا، در جلسه ای که پشت درب های بسته با حضور وزیر بازرگانی ایالات متحده برگزار شد، میلبر راس خواهان تکمیل فرآیند مذاکره مجدد پیمان نفتا تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی شد.

البته پیش از این، دونالد ترامپ پیمان نفتا را متهم به از بین بردن میلیون ها شغل آمریکایی و انتقال آنها به خاک مکزیک کرده بود.

بر پایه این گزارش، دولت ترامپ در حال تمرکز بر روی رسیدن به توافق با طرف مکزیکی و کانادایی به منظور از سرگیری پیمان نفتا است.

39224

کلید واژه‌ها : دونالد ترامپ - سیاست خارجی - سیاست پولی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۹۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، منابع صهیونیست به نقل از دو مقام آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن پس از فشار تل آویو از تصمیم خود علیه گردان نتزاه یهودا عقب نشسته است.

بر اساس این گزارش، آمریکا در حال حاضر از تحریم ها علیه این گردان ارتش اشغالگر که جنایات زیادی علیه فلسطینی ها در کرانه باختری مرتکب شده است، منصرف شده است.

رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد: پس از فشار همه طیف های سیاسی اسرائیل، آمریکا از تحریم این گردان منصرف شده است.

این دو مقام صهیونیست اعلام کرد: ارزیابی معقول این است که ما توان قانع کردن آمریکاییها برای عدم اعمال این تحریم ها داریم.

مقام ارشد رژیم صهیونیستی گفت: علاوه بر فعالیت سیاسی اسرائیلی به نظر می رسد که آمریکاییها به شدت از واکنش های شدید در اسرائیل غافلگیر شده اند.

گفتنی است که از زمان شروع جنگ غزه آمریکا علاوه بر حمایت گسترده مالی و تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی در مجامع بین المللی نیز حامی تل آویو بوده است.

کد خبر 6087946

دیگر خبرها

  • آمریکا از تحریم یک گردان اسرائیلی عقب نشینی کرد
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا