Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی با انتقاد از انتشار چند فیلم و عکس در خصوص قطع درختان سیب و دپوی این محصول در کنار باغات سیب جاده اشنویه، تاکید کرد : طبق بازدید های انجام شده به دلیل وقوع تند باد شدید در روزهای اخیر و ریزش شدید محصول با کیفیت سیب درختی به زیر درختان که هنوز برداشت نشده بود، باعث افزایش میزان سیب صنعتی تحویلی به مراکز خرید توافقی در کنار جاده ها شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریم زاده افزود: عاملین مراکز جمع آوری سیب درختی به دلیل عدم تحویل به موقع به کارخانجات صنایع تبدیلی و تکمیلی باعث ازدحام و دپوی سیب در کنار جاده ها شده بودند که با پیگیری های انجام شده در حال حاضر این ازدحام کاهش یافته است .

این مسئول در خصوص موضوع قطع درختان سیب در تعدادی از باغات استان نیز گفت : طبق بازدید انجام شده کارشناسان از باغات مذکور ، هدف از قطع درختان توسط این باغداران جایگزینی ارقام پایه بذری سیب با ارقام پایه رویشی و جدید در جهت افزایش راندمان تولید و بهبود کیفیت سیب باغ خود بوده است .

کریم زاده از خرید تضمینی نزدیک به 30 هزار تن سیب درختی صنعتی در استان تا کنون خبرداد و افزود : تمامی وجوه بهای سیب صنعتی خریداری شده در 3 مرحله به کشاورزان آذربایجان غربی پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت توسعه واحدهای سورت و بسته بندی محصول سیب در استان گفت: به منظور تجهیز و نوسازی دستگاههای فرسوده سردخانه ها و راه اندازی واحدهای سورت و بسته بندی و ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی از محل تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی به متقاضیان تسهیلات پرداخت و حمایت می شود.

آذربایجان غربی قطب اصلی تولید سیب در کشور است که با امسال با تولید بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن با بهترین کیفیت آماده صادرات به بازارهای هدف صادراتی است.

انتهای پیام/ع

تولید یک میلیون و دویست هزار تن سیب امسال در آذربایجان غربی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در برنامه صف اول شبکه سراسری خبر به تشریح اقدامات دولت در بخشهای مختلف و روند اجرای طرح های نجات دریاچه ارومیه خواهد پرداخت.

این برنامه ساعت  ۱۹:۳۰ امشب دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ پخش خواهد شد.

  

دیگر خبرها

  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • اعلام هشدار نارنجی برای وقوع تندباد و بارندگی در خوزستان
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • تلاش ٢ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم دارای عارضه قلبی در ارتفاعات شیوه بیرو اشنویه
  • واژگونی خودرو پراید در محور ارومیه تبریز ۴ مصدوم بر جای گذاشت
  • پیرمردِ دچار ایست‌قلبی در کوه‌های اطراف اشنویه احیا شد
  • برداشت گیاهان بهاری در اشنویه دومین قربانی خود را گرفت
  • رگبار باران و رعد و برق در آذربایجان غربی
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته