Web Analytics Made Easy - Statcounter

گچساران - ایرنا - معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران گفت: تکمیل سد و نیروگاه چم شیر به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و از این رو اختصاص ردیف اعتباری ویژه از محل بودجه عمومی دولت برای تکمیل این طرح بزرگ ملی ضروری است.

تأمین آب آشامیدنی و صنعت، بهره مند شدن 110 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر، ذخیره و کنترل آب رودخانه زهره به میزان یک میلیارد و 800 میلیون متر مکعب، تولید سالیانه 482 گیگا وات برق، کنترل سیلاب‌های مخرب رودخانه زهره، اشتغال زایی در زمان اجرای طرح و ایجاد فرصت‌های صنعت گردشگری و پرورش ماهی از مهمترین مزایای این سد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سد چم شیر بلندترین سد وزنی از نوع بتنی غلتکی (RCC) ایران است.
محمد رضا فاضل روز سه شنبه در گفت و گو خبرنگار افزود: هم اکنون هزینه‌ها از محل فاینانس خارجی تأمین می‌شود که رو به پایان است.
معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران با اشاره به اینکه حقوق عقب افتاده سه ماه 450 نیروی شاغل در سد چم شیر به‌تازگی پرداخت شده تصریح کرد: این نیروها 6 ماه حقوق عقب افتاده دیگر نیز دارند.
فاضل عنوان کرد: تأمین اعتبار برای خرید مصالح ساختمانی نظیر سیمان و تجهیزات آرماتور از دیگر مشکلات حال حاضر سد است.
وی بیان کرد: تاکنون 9 هزار و 500 میلیارد ریال برای ساخت سد چم شیر هزینه شده است.
فاضل انجام هفت کیلومتر تونل زیرزمینی، اجرای یک میلیون و 100 هزار متر مکعب بتن بدنه، انجام 240 هزار متر طول عملیات حفاری تزریقات،30 کیلومتر جاده دسترسی و هفت میلیون متر مکعب حفاری رو باز از مهمترین کارهای انجام شده در این طرح است.
وی میزان پیشرفت فیزیکی این سد را 70 درصد ذکر کرد.
فاضل ابراز داشت: طرح سد چم شیر در صورت تأمین اعتبار به‌موقع در سال 97 به مرحله آبگیری خواهد رسید.
فاضل بیان کرد: هم اکنون کارهای اجرایی در بخش‌های بتن بدنه سد، حفاری تزریقات، تجهیزات نصب نیروگاهی و سازه‌های اصلی یعنی بخش‌های مهم پروژه در حال اجراست.
فاضل تصریح کرد: هم‌اکنون 850 نیروی متخصص، ماهر و نیمه ماهر در این سد فعالیت دارند.
وی اظهار داشت: مطالعه احداث سد چم شیر در سال 73 از سوی سازمان آب منطقه‌ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.
نیروگاه و سد چم شیر در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهر دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد و بر روی رودخانه زهره ساخته می‌شود.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار: سید ولی موسوی
8143/6110

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۳۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم

عباس علی آبادی  با اشاره به موضوع واردات اتوبوس و کشنده، گفت: امروز در تولید کشنده و اتوبوس نیازمند خارجی نیستیم بلکه نیازمند تأمین هزینه‌ها و زمان هستیم اما گاهی به بهانه تأمین مالی و گاهی به بهانه اینکه فوری نیاز داریم، واردات صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چگونه باید جلوی بهانه‌جویی‌ها را گرفت، تاکید کرد: به هر حال هر بار به دنبال بهانه هستند تا راهی پیدا کنند و به منفعت برسند.

وزیر صمت ادامه داد: در حال حاضر یکی از بهانه‌های مهم این است که تأمین کنندگان خارجی مایل به تأمین مالی هستند، بنابراین ما باید این بهانه‌ها را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تأمین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا با این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم.

علی آبادی عنوان کرد: یکی دیگر از بهانه‌ها این است که گاهی اعلام می‌کنند تعداد زیادی دستگاه آن هم به صورت فوری نیاز دارند؛ در حالی که اگر این موضوع را از قبل به تولیدکننده بگوییم تولیدکننده هم نسبت به تولید محصول مذکور اقدام می‌کند.

وی گفت: متأسفانه این مساله وجود دارد اما به هر حال ما به دنبال رفع آنها هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • بسیج‌ سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور خوش درخشیده است
  • اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد