Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بهزیستی سردشت گفت: ۱۸۰۰ معلول جسمی، حرکتی، ذهنی، حسی و روانی در شهر مرزی سردشت شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سردشت، شاهپور محمدی صبح امروز در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت هفته معلولین و با حضور جمعی از مسئولان، معلولین و کودکان استثنایی به همراه خانواده‌هایشان در سالن مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی سردشت برگزار شد اظهار داشت: به همت اداره بهزیستی این شهرستان 1800 نفر معلول جسمی، حرکتی، ذهنی، حسی و روانی در شهرستان  شناسایی‌شده که با شرایط و ضوابط قانونی از خدمات این اداره برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی تصریح کرد: هم‌اینک 2600 خانوار با جمعیتی افزون بر 11 هزار نفر تحت پوشش خدمات اداره بهزیستی شهرستان مرزی سردشت هستند.

محمدی گفت:  اولویت کاری اداره بهزیستی سردشت پیشگیری از معلولیت‌ها، آسیب‌های اجتماعی، ارائه خدمات استاندارد و برون‌سپاری درست برخی خدمات است.

ضرورت توجه به مطالبات معلولین سردشت
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سردشت نیز در این مراسم ضمن تبریک روز جهانی معلول  با بیان اینکه جامعه معلولین نیازمند خدمات حمایتی هستند، اظهار داشت: خدمت به خلق عبادت است و مناسب‌سازی فضای شهر، معابر، اماکن عمومی و خدمت‌رسانی به افراد معلول با حفظ و تقویت کرامت انسانی حداقل اقدام عملی است که می‌توان برای آنان انجام داد.

عباس اسماعیلی ثانی با اشاره به شعار معلولیت، محرومیت نیست افزود: به دلیل تنگ نظری‌ها و فشارهایی که در برخی مسائل وجود دارد برخی از محدودیت‌ها علیه جامعه معلولین افزایش یافته است.

وی گفت: مطالبات معلولین جزو مطالبات ضروری است بنابراین شناسایی استعدادها و رفع مطالبات  آنان از سوی جامعه باید در صدر توجه همگان  باشد.

تجلیل از معلولین و نیکوکاران سردشتی

قرائت پیام جامعه معلولین، اجرای موسیقی، خواندن مقاله درباره معلولین و اجرای نقاشی با پا توسط یک معلول جسمی حرکتی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در این مراسم خیرین و اعضای شورای اسلامی شهر ربط و نلاس برای احداث ساخت مدرسه کودکان استثنایی در این دو شهر اعلام آمادگی کردند و یک بانوی خیر سردشتی، به‌صورت مادام العمر ماهیانه به مبلغ 2 میلیون ریال برای  کمک‌هزینه تحصیلی مراکز آموزشی و توان‌بخشی معلولین و مدارس کودکان استثنایی شهرستان را متقبل شد.

از 89 نفر کودک استثنایی و معلول موفق سردشتی نیز در زمینه‌های اشتغال و کارآفرینی، هنر، صنایع‌دستی، کارمند نمونه و مادران نمونه تجلیل به عمل آمد.
 
90 قطعه از نقاشی معلولین نیز در حاشیه این مراسم به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/

R41361/P1336/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۲۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷دستگاه ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ در فاروج کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا پوربه در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در پی گزارش رسیده مبنی بر نصب و استفاده دستگاه‌های ماینر در یک واحد تولیدی پرورش قارچ در یکی از روستاهای شهرستان فاروج، موضوع جهت بررسی بیشتر در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی با همکاری اداره اطلاعات سپاه و اداره برق پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی محل نصب دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی فاروج در ادامه خاطر نشان کرد: در بازرسی مأموران از این واحد تولیدی تعدادی تونل مشاهده که داخل این تونل‌ها نیز سوله‌هایی وجود داشته که در این رابطه تعداد ۴۷ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال فعال به ارزش تقریبی ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کشف و توقیف شد.

سرهنگ پوربه در پایان با اشاره به دستگیری متهم و تشکیل پرونده قضائی، تصریح کرد: پلیس در برخورد با استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال در شهرستان جدی بوده و با همکاری مردم نسبت به شناسایی و ضبط ماینرها اقدام کرده است.

کد خبر 6097695

دیگر خبرها

  • ۴۷دستگاه ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ در فاروج کشف شد
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • شناسایی و دستگیری رباینده دختر ۱۶ ساله | عکس
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • فیلم/ پاس گل استثنایی طارمی با پشت پا
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • عملیات بازگشایی محور ماهور برنجی در دزفول انجام می‌شود
  • شناسایی ۶ هزار زوج نابارور در لرستان