Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@06:31:12 GMT

«تفاهم مشترک» آغاز راه حفاظت از باغ جهانی بهشهر

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۴۰۳۳

«تفاهم مشترک» آغاز راه حفاظت از باغ جهانی بهشهر

مدیر پایگاه میراث جهانی باغ ایرانی از تصمیم‌گیری‌ها برای رسیدن به یک مدیریت و تفاهم مشترک در محوطه‌ی باغ جهانی «عباس‌آباد بهشهر» در مازندران خبر داد.

به گزارش ایسنا، حدود ۱۰ روز قبل، بعد از انتشار خبری به نقل از سیف‌الله فرزانه، مدیر کل میراث فرهنگی استان مازندران که از دریافتِ کارت زرد در مجموعه‌ی عباس‌آباد بهشهر مازندران توسط یونسکو خبر می‌داد، متولیان مجموعه‌ی باغ جهانی عباس‌آباد بهشهر نیز نسبت به وضعیت نامناسب این باغ جهانی اعتراض‌هایی مطرح کردند، به حدی که وضعیت این باغ تا جایی پیش رفته بود که «باغ جهانی عباس‌آباد چند قدم تا خروج از ثبت جهانی» بیشتر فاصله نداشت، اما اکنون به نظر می‌رسد خوشبختانه متولیان این مجموعه‌ی طبیعی و باغ جهانی، به همفکری‌هایی رسیده‌اند تا بتوانند این مجموعه را از بروز هر گونه خطری محافظت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرویز سعادتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری جلسه‌ای برای بررسی وضعیت این محوطه‌ی جهانی در تهران در روزهای قبل اظهار می‌کند: نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های شهری و نظامی که در عرصه و حریم این باغ جهانی فعالیت می‌کردند، اقدامات خود را متوقف کرده و به یک مدیریت مشترک رسیدند و قرار شد تا به مرور ساخت‌وسازهای انجام شده در این محوطه‌ی جهانی را حذف کنند.

او تاکید می‌کند: مسئولان در این جلسه به یک جمع‌بندی رسیدند و با تقسیم وظایف برای هر دستگاه، قرار بر واگذاری مدیریت کامل این مجموعه‌ی جهانی به پایگاه میراث جهانی باغ‌های ایرانی گرفته شد.

به گفته‌ی وی، قرار است تا دستگاه‌های متولی در این باغ جهانی، همراه با میراث فرهنگی مانند یک شورای نظارتی عمل کنند  و اداره کل منابع طبیعی استان نیز، وارد کار شود.

سعادتی با تاکید بر این‌که در این زمینه به یک تفاهم مشترک رسیده‌ایم تا ساخت‌وسازهای انجام شده از سال ۹۵ و بعد از ثبت جهانی این باغ طبیعی، نیز از محوطه حذف می‌شوند، ادامه می‌دهد: در حال حاضر اقداماتی که با سند قبل از ثبت جهانی این محوطه در مجموعه انجام شده‌اند، به همان حالت قبل خود باقی می‌مانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: باغ جهانی عباس آباد بهشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۴۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی از کشف محل حفاری غیرمجاز در منزل شخصی واقع در شهرک شهید چمران(آخماقیه) تبریز خبر داد.

سرهنگ غلامرضا زینالی با اعلام این خبر گفت: محل حفاری غیرمجاز در منزل شخصی واقع در شهرک شهید چمران(آخماقیه) تبریز طی دریافت گزارش‌های مردمی توسط عوامل یگان‌ حفاظت کشف شد.

وی ادامه داد: طی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز در منزل شخصی و اخذ دستور مقام قضایی، عوامل یگان حفاظت با هماهنگی نیروی انتظامی تبریز طی بررسی محل مورد نظر، محل حفاری به عمق ۱۶ متر و دهانه‌ای به طول ۱۰ متر کشف کرده و مالک متورای این واحد مسکونی تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین طی این عملیات ابزارآلات حفاری غیرمجاز اعم از طناب، سیم‌ بکسل، موتور برق، دستگاه هواساز، و ماسک شیمیایی نیز کشف شده و برای انجام مراحل قانونی به مراجع‌ قضایی ارجاع داده شد.

به‌ گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی، وی خاطرنشان کرد: هم استانی‌های محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کشور اطلاع دهند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر