Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:46:24 GMT

سد گلال بخشی از معضل کمبود آب ایلام را برطرف می کند

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۴۸۹۸۸

سد گلال بخشی از معضل کمبود آب ایلام را برطرف می کند

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر شنبه در نشست اعضای شورای حفاظت از منابع آب اظهار داشت: تامین آب به ویژه در فصل گرما همواره از مهم ترین دغدغه های مسئولان استان برای مرکز استان بوده که باعث می شود در ایام تابستان با جیره بندی و مشکل قطعی آب در بخش هایی از ایلام روبرو باشیم.

وی افزود: در همین راستا نیز پروژه های متعددی به منظور تامین آب مورد نیاز شهروندان اجرا شده و یا در دست اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام گفت: سد گلال به منظور تامین آب مورد نیاز مجتمع پتروشیمی از پروژه های تامین آب استان است.

وی افزود: باید طرح جداسازی آب های شرب از آب های خام به طور دقیق دنبال شود تا بتوان از این منابع به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: با اجرای پروژه جداسازی آب خام از آب شرب و نیز انتقال شبکه آب رسانی از سد گلال به شرکت پتروشیمی مشکل آب شهر ایلام تا حدود زیادی مرتفع می شود.

وی ابراز داشت: هم اکنون طرح جداسازی آب شرب از آب خام در ۲۶ شهر استان ایلام مشخص شده که باید با اولویت شهرهایی که دچار تنش آبی هستند، اجرایی شود.

استاندار ایلام اظهار کرد: شهرهای ایلام، ملکشاهی و دهلران هم اکنون به نسبت سایر مناطق دارای بیشترین تنش آبی هستند.

کد خبر 4504556

منبع: مهر

کلیدواژه: آب شرب استانداری ایلام قاسم سلیمانی دشتکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۸۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا ظهر شنبه درنشست مصوبات ریاست‌جمهوری به استان ایلام اظهار کرد: از مجموع ۱۴۵ مصوبه ابلاغ شده سفر ریاست محترم جمهوری به استان ایلام ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده است.

بهرام‌نیا گفت: این مصوبات شامل ۳۰۱ پروژه است که از این تعداد، ۹۸ درصد پروژه‌ها اجرایی شده‌اند.

وی ادامه داد: برای مصوبات سفر اول ریاست‌جمهوری ۶ هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان مصوب شده که میزان چهار هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات معادل ۷۵ درصد تخصیص داده شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد و مدیران در جذب اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: پروژه مصوب سفر رییس‌جمهور در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند حداکثر تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و پایگاه اورژانس انجیره که ۶۰ درصد پیشرفت دارد در اسرع وقت تکمیل شود.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: از ۲۳ پروژه دانشگاه علوم پزشکی ۱۸ پروژه به بهره‌برداری رسیده است و مابقی پروژه‌ها تا خردادماه باید تکمیل شود.

کد خبر 6090140

دیگر خبرها

  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد