Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو هیئت ریئسه مجلس معتقد است: استانی شدن انتخابات مجلس نگاه نمایندگان به بودجه را ملی می‌کند.به گزارش بلاغ،اکبر رنجبرزاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به بررسی بودجه سال 98 کل کشور در مجلس گفت: نگاه نمایندگان به بودجه نگاه ملی و توسعه‌ای است، برای نماینده مجلس که نماینده ملت است به همان اندازه که مشکلات و تنگناهای حوزه انتخابیه خود مورد توجه و اهمیت است به سایر مناطق و بخش‌ها نیز توجه و نگاه ویژه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر نگاه یک نماینده به مشکلات و معضلات ملی نباشد و فقط درصدد توسعه و رفع مشکلات حوزه انتخابیه خود باشد، به‌دور از عدالت است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با حمایت از کمپین اجتماعی "بودجه ملی و نه به بخشی‌نگری" افزود: اگر می خواهیم نگاه ملی به بودجه در بین نمایندگان مجلس تقویت شود و دیگر شاهد نگاه بخشی و منطقه‌ای از سوی برخی از نمایندگان به بودجه‌های سالانه کشور نباشیم باید انتخابات استانی شود.

نماینده مردم اسد آباد در مجلس با بیان اینکه باید به این نکته توجه داشت مردم انتظاراتی از نمایندگان دارند که باید به آنها رسیدگی شود، اظهار داشت: اگر نمایندگان به‌صورت استانی انتخاب ‌شوند، نگاه نمایندگان به سمت مسائل ملی بیشتر خواهد شد و حتی در سطح استانی و منطقه‌ای کمک ‌کننده خواهد بود.

رنجبرزاده گفت: با اولویت بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که مورد موافقت نمایندگان قرارگرفت، در صورت تصویب آن در صحن علنی مجلس نگاه ملی به پروژه ها و طرح‌ها تقویت  می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدزمان رضایی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران شهرستان با بیان اینکه انتخابات یکی از تاثیرگذارترین مباحث در موضوع نظام اسلامی و کشور است، بر اهمیت انتخاب درست و کارآمد و در تراز انقلاب اسلامی تأکید کرد و از جمله شاخصه‌های نماینده تراز انقلاب اسلامی از دید امامین انقلاب را تعهد، تخصص و تقوای سیاسی برشمرد.

امام جمعه شهر زیراب با اذعان بر اینکه تعهد یعنی فرد در همه اصول زندگی‌اش دستورات قرآن حاکم باشد، به ضرورت شناخت نماینده مجلس به شرع اسلام اشاره کرد و توضیح داد: وقتی می‌گوئیم مجلس شورای اسلامی، این قید اسلامی بودن برای مجلس یعنی نماینده باید نسبت به مسائل دینی و شرعی آگاهی لازم را دارا باشد و دیگر اینکه، نمایندگان مجلس، نماینده مردم مسلمان و معنقدی هستند که برای حاکمیت اسلام و شرع مقدس اسلام هر چه داشتنه‌اند، از مال وجان، همه را فدا کردند.

وی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر تخصص نمایندگان مجلس، خاطرنشان کرد: این افراد در جایگاه نماینده مجلس به عنوان یک الگو معرفی می‌شوند و باید در یک یا چند حوزه دارای تخصص بوده و صاحب نظر باشند؛ چراکه نگاه آنها باید ملی و حتی جهانی باشد.

حجت الاسلام رضایی مهم‌ترین گام برای موفقیت در این زمینه را تقوای سیاسی برشمرد و آن را موجب عاقبت بخیری فرد در دنیا و اخرت دانست و افزود: تمام کسانی که به مقام شهادت رسیدند، ابتدا تقوای سیاسی داشتند و مقدمه تقوای سیاسی، تقوای فردی است.

وی یکی از بزرگ‌ترین خلاءها را همین مسئله تقوای سیاسی عنوان کرد و در رابطه با معنای تقوای سیاسی گفت: یعنی فرد آرمان‌های شریعت و انقلاب اسلامی را بر همه چیز حتی جایگاه و آبرو خویش مقدم بدارد.

امام جمعه شهر زیراب با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید تابع محض ولایت فقیه باشند، ولی فقیه را دیده‌بان انقلاب، نظام و اسلام دانست و گفت: تبعیت از ولی فقیه در تمام موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بر آحاد جامعه واجب است؛ بویژه بر کسانی که مسئولیت دارند و نمایندگان مجلس در این زمینه باید از هر جهت الگو باشند و با توجه به فرمایشات حضرت آقا مبنی بر اینکه نمایندگان حق دخالت در عزل و نصب مسئولان را ندارند، نمایندگان نیز باید تابع محض باشند.

وی در رابطه با شفافیت مالی نمایندگان گفت: تمام اموال نمایندگان مجلس و فرزندانش باید قبل و بعد از چهار سال رصد و اعلام شود چراکه این مسئولیت بسیار حساس است و نباید با کسی تعارف داشت و همه بدانند مجلس محل درآمد نیست بلکه محل تلاش و خدمت به مردم است.

این مسئول یک معیار برای نماینده مجلس را تقوای سیاسی و عدم بداخلاقی در تبلیغات عنوان کرد و گفت: اگر فردی تقوای سیاسی نداشته باشد و در زمان انتخابات بداخلاقی کند، همین نقطه آغاز انحراف اوست.

کد خبر 6099834

دیگر خبرها

  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • رئیس سنی مجلس دوازدهم چه کسی خواهد شد؟
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم