Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@06:38:35 GMT

وزیر سابق آموزش و پرورش: به پلیس حق تیر بدهیم

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۱۱۴۲۳

وزیر سابق آموزش و پرورش: به پلیس حق تیر بدهیم

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه هشتمین هفته پرتلاطم و پرحاشیه خود را نیز پشت سرگذاشت. فراتر از مطالبات جلیقه زردها، یکی از بحران‌هایی که دولت فرانسه در این روزها با آن مواجه است، استفاده از خشونت چه از سوی نیروهای پلیس، چه از طرف تظاهرکنندگان است.

 

در آخرین تظاهرات جلیقه زردها در پاریس ویدئوی یک قهرمان پیشین بوکس فرانسه که دو پلیس ضدشورش را مورد حمله قرار می دهد از یک سو و ضربات مشت یکی از درجه داران ژاندارمری به یک معترض جلیقه زرد در شهر جنوبی تولون از سوی دیگر حواشی زیادی ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در تصاویر منتشر شده از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی، دیدیه آندریو، فرمانده پلیس دیده می‌شود که یک جوان رنگین پوست را -که از قرا معلوم پیشتر بازداشت شده است- به یک دیوار گوشه خیابان چسبانده و با مشت به صورت او می‌کوبد. همین فرمانده، پلیس، چند تظاهرکننده را روی کاپوت یک خودرو کتک می‌زند.

 

منتقدان می‌گویند در ۵۰ سال اخیر هیچ دولتی تا این اندازه معترضان را سرکوب نکرده است و همزمان برخی از حامیان دولت معتقدند باید امکانات بیشتری در اختیار نیروهای پلیس برای مقابله با ناآرامی‌ها قرار داد.

 

دادستانی تولون اعلام کرد، پرونده‌ای علیه این مامور پلیس به دلیل اعمال خشونت و کتک زدن شهروندان گشوده نمی‌شود، چرا که او «متناسب با شرایط مقابله با یک شورش عمل کرده است.»

 

فیلم

 

حق تیر بسوی معترضان در فرانسه بیشتر از یک قرن است که ممنوع شده اما سخنان لوک فری، وزیر پیشین آموزش و پرورش فرانسه در دوران نیکولا سارکوزی جامعه این کشور را دچار یک شوک کرده است.

 

لوک فری در گفتگو با رادیو کلاسیک فرانسه سه شنبه پس از انتقاد شدید به جلیقه زردهای اعلام کرد که باید «یک بار برای همیشه به نیروهای پلیس حق تیر داده شود تا دیگر شاهد خشونت معترضان علیه نیروهای پلیس نباشیم.»

 

لوک فری البته ساعتی بعد اعلام کرد که هیچ گاه خواستار تیراندازی به سمت مخالفان نشده است. اما صدای وی پیشاپیش ضبط شده و روی شبکه های اجتماعی قرارگرفته بود. انکار وزیر پیشین آموزش و پرورش تاثیری نداشت و فضای مجازی در شوک سخنان او قرار داشت.

 

ژان لوک ملانشون، رهبر حزب چپ گرای «تسلیم‌ناپذیران» فرانسه روز چهارشنبه سخنان لوک فری را برای جمهوری و دموکراسی فرانسه «یک خطر بزرگ» دانست و در یک ویدئو اعلام کرد که «قطعا نگران آینده سرکوب های دولتی علیه جنبش جلیقه زردها در فرانسه» است. وی از هواداران این حزب خواست تا شنبه آینده بیش از گذشته در خیابان حاضر شوند اما مراقب باشند دست به خشونت نزنند تا «بهانه به‌دست خشونت طلبان» ندهند.

 

تاکنون در جریان درگیری نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان بیش از ۲ هزار نفر زخمی شده‌اند.

 

در میان آنها ده‌ها تن به‌دلیل پرتاب گاز اشک آور از سوی پلیس چشم و یا عضوی دیگر از بدنشان را از دست داده‌اند.

 

جلیقه زردها می‌گویند در هفته نهم نیز در تظاهرات ضددولتی حاضر می‌شوند.

 

مطالبه اصلی جلیقه زردها در حال حاضر استعفای دولت امانوئل مکرون و برگزاری یک همه پرسی است. جلیقه زردها می گویند که برای رسیدن به یک دموکراسی واقعی به خیابان می آیند و خواهان پایان دادن به جمهوری پنجم در این کشور هستند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جلیقه زردها پلیس جام نیوز فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۱۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان

کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند.پس از تحصن دانشجویان آمریکایی در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی، پلیس آمریکا برای متفرق کردن آن‌ها با خشونت به مقابله با آن‌ها پرداخت

 

.

 

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • خودروی یک وزیر اسرائیلی دیگر واژگون شد
  • خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان
  • ۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد