Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@21:06:28 GMT

اتریش خواستار حفظ توافق هسته‌ای با ایران شد

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۱۴۳۸۰

اتریش خواستار حفظ توافق هسته‌ای با ایران شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «الکساندر فان در بالن» رئیس جمهور اتریش در جریان دیدار سال نوی میلادی با دیپلمات ها و سفرای خارجی در کاخ «هوفبروگ»، توافق هسته ای با ایران (برجام) که در قالب گفت‌وگوی مشترک به دست آمده است را بسیار مهم دانست و از این توافق با عنوان دستاوردی بزرگ یاد کرد که باید حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گزارش خبرگزاری اتریش، رئیس جمهور این کشور در ادامه ضمن اینکه از گسترش روابط میان وین - واشنگتن استقبال کرد، سیاست های کاخ سفید را بدون اینکه مستقیم به شخص «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اشاره کند، مورد انتقاد قرار دارد. فان در بالن ابراز امیدواری کرد که خروج آمریکا از سوریه به تشدید وخامت اوضاع در این کشور منجر نشود و در این مورد گفت: «باید امیدوار بود که خروج اعلام نشده آمریکا از سوریه، به بی ثباتی جدید و یا درگیری در سوریه منجر نشود.»

فان در بالن همچنین با اشاره به خروج آمریکا از توافق آب وهوایی پاریس هم گفت: «همه آدم ها، فرقی ندارد که اینجا در اتریش زندگی کنند یا در برزیل یا آمریکا، از یک اتمسفر استفاده می کنند.»

این مقام اتریشی همچنین در زمینه روابط میان کشورش و روسیه هم گفت که تلاش می شود تا همکاری در سال آینده هم توسعه داشته باشد.

رئیس جمهور اتریش به برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) هم اشاره کرد و گفت: «برگزیت آزمون بزرگ سال ۲۰۱۹ است و این سال، سال مهمی برای اتحادیه اروپا خواهد بود.»

فان در بالن همچنین گفت که به زودی به سرزمین اشغالی و اراضی فلسطینیان سفر خواهد کرد تا شخصا از شرایط موجود در این مناطق مطلع شود.

فارس

انتهای پیام/

171 / 156 اتریش توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اتریش توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۴۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900402

دیگر خبرها

  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • اسراییل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند