Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@06:07:33 GMT

نجات جان مادر باردار از خطر مرگ حتمی پس از زایمان

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۲۲۵۹۷

ساعت 24- با تلاش کادر پزشکی و درمانی بیمارستان شهید بهشتی نوشهر مادر باردار از خطر مرگ حتمی پس از زایمان نجات یافت.

زن باردار 21 ساله‌ای جهت به دنیا آوردن دومین فرزند خود در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر بستری و با زایمان طبیعی فرزندش متولد شد اما پس از زایمان، این مادر به‌علت ناهنجاری و کوتاه بودن بندناف که جز موارد نادر در زایمان بشمار می‌رود دچار خونریزی بسیار شدید شده بود و نشانه‌های افت علائم حیاتی یافت و به تشخیص پزشک متخصص زنان سریعاً به اتاق عمل انتقال پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد سلطان تویه» رئیس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر در گفت‌وگو با ایسنا، با تائید این خبر اظهار کرد: پس از اتفاق که برای زائو پیش آمد بلافاصله با حضور دو جراح متخصص زنان و زایمان، یک متخصص بیهوشی و درد و یک متخصص داخلی این مادر تحت عمل جراحی قرار گرفت و در یک فرآیند ویژه پزشکی و درمانی ازمرگ حتمی نجات پیدا کرد.

وی افزود: مادر برای ادامه سیر مراحل درمان به بخش مراقبت های ویژه ICU انتقال یافت.

سلطان تویه با اعلام رضایت از وضعیت مادر گفت: با اقدامات به موقع کادر پزشکی و درمانی هم‌اکنون حال عمومی و جسمانی مادر و نوزاد رضایت‌بخش است و مادر پس از سه روز بستری شدن، امروز از بیمارستان ترخیص شد.

وی با بیان این‌که سرعت عمل و اقدام به موقع در این قبیل اتفاقات بسیار حائز اهمیت است، یادآور شد: برای این مادر اگر در جایی که امکانات پزشکی وجود نداشت این اتفاق رخ می‌داد به طور قطع جان مادر و نوزاد با خطر جدی مواجه می‌شد.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مادر باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۲۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت‌گرد اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: با تلاش نجاتگران هلال احمر اشنویه مرد ۵۸ ساله طبیعت گرد از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حمید محبوبی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش ۴ ساعته نجات‌گران هلال احمر برای دسترسی به فردی حادثه دیده در ارتفاعات تالاجار اشنویه نتیجه بخش بود.

وی در توضیح این خبر افزود: ساعت ۸:۱۰ صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با درخواست همراه مصدوم در ارتفاعات هوار مامز تالاجار اشنویه نجات‌گران هلال‌احمر اشنویه بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: پس از ۴ ساعت صعود در ارتفاعات تالاجار، نجات‌گران به مصدوم حادثه دیده دسترسی پیدا کردند و بعد از کنترل علائم حیاتی و اقدامات پیش بیمارستانی و تثبیت، همچنین انتقال امن به پایین دست، مصدوم به مرکز درمانی منتقل شد.

محبوبی تصریح کرد: مصدوم ۵۸ ساله به دلیل روشن کردن زغال در چادر دچار گازگرفتگی شده بود که با سرعت عمل نجات‌گران هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافت.

کد خبر 748093

دیگر خبرها

  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • آتش‌نشانان، ١٣٨۵ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند
  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • طبیعت‌گرد اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس