Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهمترین عناوین برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار افتخار به گذشته، امید به آینده از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مهمترین عناوین برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با شعار افتخار به گذشته، امید به آینده اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شروع برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از ساعت 9 صبح دوازدهم بهمن در سراسر کشور آغاز می شود و صبح روز دوازدهم بهمن امسال با حضور گسترده مردم در حرم امام (ره) آیین های ویژه بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب آغاز و این مراسم همزمان در بیش از 900 نقطه کشور در لحظه تاریخی ورود امام (ره) به کشور برگزار می شود.

 

رژه موتورسواران در مسیر حرکت امام (ره) از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا و گلباران این مسیر از برنامه های ویژه دوازدهم بهمن است که در استان های کشور نیز هزاران موتورسوار به همین مناسبت از فرودگاه استان تا گلزار شهدا رژه خواهند رفت.

 

از دیگر برنامه های دوازدهم بهمن گلباران زادگاه امام خمینی (ره) در شهر خمین و بیت شریف امام (ره) در قم و محل جلوس ایشان در جوار قطعه شهدای بهشت زهرا است.

 

همچنین در 12 بهمن برگزاری مراسم فرودگاه مهرآباد، مدرسه رفاه از دیگر برنامه های این روز است که توسط ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار می شود.

 

گلباران و تکریم شهدای انقلاب از جمله برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است که در نخستین پنجشنبه دهه مبارک فجر در هجدهم بهمن در بیش از 18 هزار گلزار شهدای سراسر کشور با عنوان مراسم میهمانی لاله ها با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

 

امسال به دلیل تقارن ایام شهادت حضرت زهرا (س) در شامگاه بیست و دوم بهمن در ساعت هفت شب مراسم گلبانگ الله اکبر و نورافشانی برگزار می شود.

 

تجلیل از افتخارآفرینان قرآنی در مسابقات مختلف در چهل سال گذشته، برپایی محافل انس با قرآن با عنوان چهل شب چهل مسجد، برگزاری اولین دور مسابقات منتخبین طرح سه ساله آموزش استعدادهای قرآنی سراسر کشور به میزبانی استان قم، تدوین کارنامه چهل ساله فعالیت های قرآنی نظام جمهوری اسلامی، برپایی همایش ملی انقلاب اسلامی، کارآمدی، فرصت ها و چالش ها از جمله برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است.

 

برگزاری چهل نشست شنبه های انقلاب با هدف بیان دستاوردها و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در چهل سال در سالن اجتماعات بسیج صدا و سیما و رونمایی از کتاب گلستان انقلاب، برگزاری برنامه سروستان در قالب چهل برنامه در شهر قم، دومین جشنواره ملی هنرمندان شاهد و ایثارگر، آغاز به کار و راه اندازی رادیو انقلاب در معاونت صدای رسانه ملی، آغاز به کار همایش ملی انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی، برگزاری نخستین جشنواره انفوگرافیک ایثار و شهادت با نام رخ سرخ، اجرای 15 رویداد بین المللی ورزشی جام فجر طی ایام الله دهه فجر، میزبانی ایران در نخستین المپیاد ورزشی دیپلماتیک صلح و دوستی از دیگر عناوین برنامه های چهل سالگی انقلاب است.

 

از دیگر عناوین برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب می توان به فعال سازی سامانه جامع اسناد دفاع مقدس، برپایی ده ها یادواره شهدای ویژه مدافع حرم، تجلیل از چهره های ماندگار نیروی زمینی در همایش ارتش انقلابی، برپایی نمایشگاه های مختلف دستاوردهای انقلاب در شهر تهران در مصلی امام خمینی (ره) و نمایشگاه هوایی مهرآباد، باغ موزه دفاع مقدس به همت دستگاه ها و نهادهای انقلابی، رونمایی از جنگنده تماما ایرانی کوثر در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، برگزاری نمایشگاه پیشرفت و اقتدار در جوار بقاع متبرکه و افتتاح صدها پروژه ورزشی توسط وزارت ورزش و جوانان، تجدید میثاق نمایندگان از اقشار و احزاب در حرم امام (ره) و دعوت از مبارزان انقلابی و زندانیان سیاسی قبل از انقلاب به مساجد جهت بیان خاطرات اشاره کرد.

 

افتتاح بیش از 1600 پروژه شاخص در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، اعزام 42 هزار مبلغ دینی سیاسی و دانشگاهی به اقصی نقاط کشور، برگزاری مراسم کرسی های آزاداندیشی در 2500 دانشگاه سراسر کشور، ارایه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی در مناطق محروم کشور، برگزاری برنامه 10 شب 10 مسجد با موضوع چهلمین سالگرد انقلاب، برپایی ده ها هفته فیلم و نمایشگاه فرهنگی هنری با حضور بیش از 80 رایزن فرهنگی ایران در 70 کشور جهان، رونمایی و معرفی چهل پروژه برتر شهری توسط شهرداری استان ها، تدوین برنامه های راهبردی عملیاتی، توسعه پایدار و اقتصاد روستایی در 31 شهرستان محروم و کمتر توسعه یافته از دیگر عناوین برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است./

 

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان آسیب های اجتماعی هرمزگان اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر حضرت زهرا س حجت الاسلام روحانی دوره آموزشی دهه فجر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۷۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم

احمد رمضی سرپرست مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری «هفته هنر انقلاب اسلامی» که طی روزهای گذشته پیش روی مخاطبان قرار گرفت، توضیح داد: «هفته هنر انقلاب»رویدادی است که به واسطه تلاش همکارانم در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شده و دربرگیرنده ابعاد مختلفی است که فارغ از آنچه در یک هفته انجام می شود، می توان کارهای زیادی انجام داد. فعالیت هایی که خوشبختانه به واسطه طراحی هایی که در این زمینه صورت گرفته هر سال روند رو به پیشرفتی را طی کرده و پتانسیل بالای این مسیر را نشان می دهد.

وی افزود: به اعتقاد من یکی از مهم ترین امتیازاتی که در برگزاری «هفته هنر انقلاب» وجود دارد، مشخص شدن ابعاد مختلف و ارزشمند هنری است که به واسطه خلاقیت و توانایی هنرمندان پیشگام و جوان این عرصه توانسته دربرگیرنده آثار ارزشمندی باشد و نشان دهنده ظرفیت بالای هنر انقلاب اسلامی و جایگاه مهم آن در عرصه فرهنگ و هنر است. همین کلید واژه عنوان دلگرم کننده ای برای هنرمندان انقلاب است که می تواند موجب هم نشینی فرهنگی هنرمندان پیشکسوت این عرصه با جوان ترها شود. هنرمندانی که هرسال از آنها تجلیل می شود و این رویداد می تواند امیدواری های زیادی را به آنها منتقل کند.

سرپرست جدید مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: امروز شاهد حمله همه جانبه امپراتوری رسانه ای در جریان فعالیت های فرهنگی و هنری کشور هستیم که با برنامه ریزی تضعیف هنر انقلاب را نشانه رفته اند اما وقتی رویدادی به نام «هفته هنر انقلاب» در حوزه هنری و تعدادی دیگر از مجموعه های برگزار می شود، نشان دهنده قدرت و برنامه ریزی استراتژیکی است که مایه دلگرمی هنرمندان می شود. نقطه عطفی که نباید جایگاه آن را در پیشرفت هنر انقلاب فراموش کرد.

رمضی گفت: هرچه قدر کارکرد این رویداد بیشتر و مبتنی بر کارشناسی باشد قطعا موجب انگیزه های بیشتری میان هنرمندان انقلاب می شود. البته که بی تردید چنین نگاهی نباید در برگزاری «هفته هنر انقلاب» خلاصه شود. چرا که ما می توانیم با برگزاری رویدادهای پژوهشی و محافل صمیمی که به صورت ماهانه یا فصلی برگزار می شود، کلیدواژه «هنر انقلاب» را فقط معطوف به «هفته هنر انقلاب» نکنیم و تلاش کنیم تا به واسطه این دیدن ها و نشست ها و بودن ها خودمان را دایم به روز رسانی کنیم. شرایطی که خوشبختانه در حوزه هنری انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده و همچنان نیز در حال گسترش است.

وی در پایان تاکید: طرح مباحث تئوریک در حوزه هنر انقلاب فارغ از کارهای اجرایی که در این زمینه انجام شده و می شود، امری ضروری و مهم است که می توان آنها را در خارج از «هفته هنر انقلاب» نیز انجام داد. این فعالیت ها در شرایطی که هنر انقلاب در تیررس بدخواهان و حملات رسانه ای متعددی قرار دارد دربرگیرنده اتفاقات خوبی است که غیر از تبیین هرچه بهتر و دقیق تر واژه هنر انقلاب، موجب ایجاد گفت‌وگو میان هنرمندان جوان و پیشکسوت این عرصه می شود. موضوعی که می تواند در به روز رسانی و تعریف اینکه «هنر انقلاب چیست؟» ما را به سرفصل ها و مباحث تحلیلی هدایت کند که قطعا اتفاق خوبی است.

کد خبر 6087197 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • برگزاری ۴۰۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در زنجان
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم