Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد اصلاح تصویب نامه ۹۴۱۴۱/ت ۵۵۴۵۵ﻫ مورخ ۱۷ مهر ۱۳۹۷ موضوع آیین نامه اجرایی بند (ﻫـ) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور در خصوص احتساب هزینه های ناشی از تنزیل اوراق بهادار اسلامی بعنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی را به دولت پیشنهاد داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارت، با توجه به مشکلات اخیر بانکی و هزینه‌های مضاعف شرکت‌های دارویی، و اجتناب از ضرر و زیان این شرکت‌ها پیشنهاد افزودن حکمی به ماده ۱۳ مصوبه مذکور را ارئه نموده تا شرکتهای دارویی را که به صورت غیر مستقیم اقدام به دریافت اوراق بابت رد مطالبات خود می‌نمایند نیز شامل گردد.

گفتنی است، دولت جهت پرداخت بخشی از مطالبات شرکت‌ها و پیمانکاران اقدام به ارائه اوراق خزانه اسلامی می‌نماید که قیمت معاملاتی این اوراق در بورس کمتر از قیمت اسمی آن می‌باشد به طوری که در گذشته هزینه تنزیل این اوراق به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی نشده و باعث زیان مضاعف شرکت‌های طرف قرارداد می‌گردیده است.

براساس مصوبه شماره ۹۴۱۴۱/ت ۵۵۴۵۵ﻫ مورخ ۱۷ مهر ۱۳۹۷، هزینه مذکور جهت کسانی که اوراق مذکور را مستقیما از دولت دریافت می‌نمایند به عنوان هزینه قابل قبول تلقی گردیده است. لیکن با توجه به اینکه شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده دارو به صورت مستقیم با دولت طرف قرارداد نبوده و از طریق شرکت‌های پخش اقدام به فروش دارو به دولت می‌نمایند، این مصوبه عملا شامل حال شرکت‌های دارویی نمی‌گردد.

به همین جهت این وزارت خواستار افزودن حکمی به ماده ۱۳ مصوبه مذکور شده تا شرکتهای دارویی را که به صورت غیر مستقیم اقدام به دریافت اوراق بابت رد مطالبات خود می‌نمایند نیز شامل گردد.

کد خبر 4520498 علیرضا وهاب زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی دارو وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۱۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت:در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۷۰۰ نفر از بیماران صعب العلاج در سطح استان از خدمات درمانی جمعیت هلال‌احمر بهرمند شدند.   مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی همچنین افزود:ارزش ریالی این طرح حمایتی قریب به۷ میلیارد تومان بود که از محل تامین اعتبارات درمانی استان محقق گردید و در قالب هزینه‌های دارویی، بسته‌های درمانی، کمک هزینه خدمات تشخیصی و کمک هزینه تامین وسایل و تجهیزات توان بخشی در سال ۱۴۰۲ از بیماران نیازمندی که توان تامین دارویی خود را نداشتند، حمایت شد.

دیگر خبرها

  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند