Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسن هنرمند روز چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی شورای معاونان، مدیران، مددکاران و مشاوران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: معتمدان معین نیز در قالب طرح اجتماعی قرار گرفتند و این افراد بدون کوچک‌ترین توقع مادی در راستای رفع مشکل همنوعان خود در جامعه ایثارگری، کمک‌های موثر و شایانی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: غاطبه این افراد از فرهیختگان جامعه ایثارگری و دارای تحصیلات دانشگاهی و از افتخارات بنیاد شهید هستند که در قالب تشکل‌های خاصی تحت عنوان همیاران وصل، همیاران رهایی و همیاران عدل به‌صورت تخصصی سازماندهی شده‌اند.
هنرمند تصریح کرد: تشکیلات مددکاری همراه با تاسیس بنیاد شهید و همزمان با دستور حضرت امام(ره) برای خدمت بهتر به جامعه ایثارگری شروع شده و اعتقاد تصمیم‌گیران وقت این بوده که اساس کار بنیاد شهید، مددکاری است.
این مسئول با بیان این که مددکاری و مشاوره، جزء موارد مهم بوده و در زندگی عادی مردم بسیار نیاز است، گفت:مددکاری در بنیاد شهید در چند بخش به انجام وظیفه می‌پردازد.
وی مشاوره را یکی از بخش‌های مهم مددکاری خواند و خاطرنشان کرد: حدود 90 مرکز مشاوره در سطح کشور با پتانسیل بالا و نیروهای متخصص، کارآزموده، علمی و فرهیخته از اساتید بنام و برجسته دانشگاهی و حوزوی فعالند که نسبت به راهنمایی و کمک به زیست بهتر جامعه معظم ایثارگری تلاش‌های موثری دارند.
هنرمند ادامه داد: مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج نیز در قالب تلفنی، فردی و گروهی به انجام وظیفه پرداخته و تاثیر بسزایی داشته‌اند که طبق آمارها میزان طلاق در جامعه ایثارگری بسیار پایین‌تر از جامعه عادی است.
مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، آموزش خانواده را یکی از نکات حائز اهمیت در مددکاری برشمرد و تصریح کرد: آموزش خانواده نیز در شاخه‌ها و شعبات مختلف با حضور اساتید مجرب انجام شده که تاثیر بسزایی در رفع مشکلات جامعه ایثارگری دارد.
وی به مددکاری در قالب کلینیک، اشاره و خاطرنشان کرد: رشد و گسترش کلینیک‌های مددکاری در برنامه سال آینده قرار دارد که حضور چشمگیر و نمایان در سطح کشور داشته باشیم.
هنرمند با اشاره به این که طرح سپاس، یکی دیگر از موارد مهم طرح اجتماعی بوده و از مهم‌ترین اقدامات بنیاد شهید از روز اول است، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح، مراجعه خادم به مخدوم است که به هر دلیلی توان مراجعه به بنیاد شهید و بیان مشکلات و مطالبات خود را ندارد.
این مسئول با بیان این که در این طرح از مطالبات و مشکلات جامعه ایثارگری مطلع شده و برای رفع آن‌ها تلاش می‌شود، افزود: از ابتدای سال تاکنون حدود 350 هزار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران محقق شده و در این طرح از مشارکت سایر دستگاه‌ها نیز استفاده می‌شود.
وی با بیان این که طرح سپاس از 2 جهت ارزشمند است، تصریح کرد: اول این که عَلَم و نشانه بنیاد شهید است و دوم این که صله رحم نظام از ذی‌حقان خودش محسوب می‌شود.
مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خاطرنشان کرد: در پی این هستیم تا مشارکت دستگاه‌ها نسبت به طرح سپاس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جزء نمرات ارزیابی دستگاه‌ها در جشنواره شهید رجایی قرار گیرد.
هنرمند اضافه کرد: 1400 نیرو در قالب مددکار و مشاوره در کل کشور انجام وظیفه می‌کنند.
وی گفت: دستورالعمل جامعی در خصوص ارائه خدمات به ایثارگران سالمند در حال تدوین است که در صورت نهایی شدن به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

** 50 هزار نفر جامعه هدف بنیاد شهید استان است
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز گفت: جامعه هدف بنیاد شهید استان 50 هزار نفر بوده و 10 هزار پرونده تشکیل شده است.
علی کاظمی خاطرنشان کرد: سالمندی ایثارگران موضوع مهمی بوده و باید در چهل سالگی انقلاب در ارائه خدمات به این قشر مراقبت داشته باشیم.
وی اشتغال ایثارگران را موضوع بعدی خواند و افزود: بیش از 2 هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران، بیکار بوده و پیگیر جذب 25 درصدی این فرزندان طبق قانون هستیم.
کاظمی با اشاره به مجتمع توانبخشی ایثارگران که برای تمام استان‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: در استان زنجان، فاز یک مجتمع که سالن ورزشی است مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاکنون 90 میلیارد ریال هزینه شده اما همچنان فازهای بعدی که خدمات‌رسانی به جانبازان و ایثارگران است ناتمام مانده و از مطالبات ایثارگران استان است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: این اداره کل در 3 سال اخیر در شاخص‌های عمومی و اختصاصی جشنواره شهید رجایی، رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده است.
وی ادامه داد: اداره کل استان در حقوق شهروندی، عفاف و حجاب و مسکن نیز حائز رتبه‌های برتر است.
کاظمی گفت: نهضت دیدار با خانواده 3 هزار شهید استان آغاز شده که متفاوت‌تر از گذشته است.
وی افزود: این نهضت، علاوه بر تکریم و تجلیل از خانواده شهدا به اصلاح بانک اطلاعاتی و پیگیری مطالبات آن‌ها نیز کمک می‌کند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان دارای 3 هزار شهید، 7 هزار جانباز و 586 آزاده بوده و با وجود داشتن 1.3 درصد مساحت کشور، حضور درخشانی در 40 عملیات پرفتوح دفاع مقدس داشته است.
9556/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها بنیاد شهید بنیاد شهید و امور ایثارگران جامعه شاخص مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۸۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیده بنیاد نخبگان کرمان، کارگر نمونه کشور

 در آیین سی‌وپنجمین جشنواره ملی امتنان که به مناسبت فرارسیدن روز کار و کارگر برگزار شد از کارگران نمونه و نخبه، گروه‌های کارگری و واحد‌های نمونه صنعتی کشور قدر دانی شد. 

در این مراسم که وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و برخی مقامات کشوری نیز حضور داشتند، از جناب آقای رضا بهاالدینی، برگزیده تسهیلات بنیاد ملی نخبگان و از کارکنان شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر به عنوان کارگر نمونه و نخبه کشوری و تنها نماینده استان کرمان، تجلیل و لوح تقدیر و تندیس توسط رییس جمهور به ایشان اهدا شد.
 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • برگزیده بنیاد نخبگان کرمان، کارگر نمونه کشور
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟