Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت عربستان به منظور رهایی از اتکای اقتصاد خود به نفت، یک برنامه سرمایه‌گذاری و صنعتی عظیم در کشور با هدف جذب سرمایه‌ به ارزش ۴۲۷ میلیارد دلاری تا آغاز ۲۰۳۰ کلید زد.

به گزارش ایسنا، ریاض با حضور محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور پروژه سرمایه‌گذاری و صنعتی عظیمی را با هدف جذب سرمایه به ارزش ۴۲۷ میلیارد دلار تا آغاز ۲۰۳۰ در راستای طرح تنوع‌بخشی به اقتصاد متکی به نفت افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در این مراسم گفت، هدف از این پروژه جذب سرمایه به ارزش ۴۲۷ میلیارد دلار است.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، انتظار می‌رود این پروژه مبلغ ۳۲۰ میلیارد دلار تا آغاز ۲۰۳۰ به اقتصاد عربستان تزریق کرده، ۱.۶ میلیون شغل ایجاد و میزان صادرات غیرنفتی را افزایش دهد.

همچنین عربستان در مراسمی در ریاض از کلید خوردن برنامه توسعه صنایع ملی و خدمات لجستیک خبر داد، در این مراسم ۳۷ یادداشت تفاهم و توافقنامه با شرکت‌های جهانی و داخلی در زمینه‌های مختلف به ارزش ۵۵ میلیارد دلاری به امضا رسید و به گفته منابع آگاه، قرار است ۲۹ توافقنامه دیگر هم در زمان دیگری منعقد شود.

اقتصاد عربستان بزرگترین صادرکننده نفت جهان از زمان فروپاشی قیمت نفت خام در سال ۲۰۱۴ با مشکلات و دشواری‌هایی روبه‌روست؛ مسأله‌ای که موجب به وجود آمدن کسری بودجه این کشور طی سال‌های گذشته شده است.

گفتنی است، بن سلمان که پست سیاسی، اقتصادی و امنیتی متعددی را برعهده دارد، در سال ۲۰۱۶ از طرح تحول اقتصادی موسوم به "چشم‌انداز ۲۰۳۰" و به دنبال آن پروژه‌های سرمایه‌گذاری عظیم به ویژه در بخش گردشگری به ارزش صدها میلیارد دلاری خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان با ۱۰۰ فرصت سرمایه‌ گذاری در نمایشگاه اکسپو تهران حضور دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمدیان بعد از ظهر شنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه اکسپو تهران (فرصت‌های سرمایه گذاری کشور) در گفت و گو با بخش خبر شبکه باران اظهار کرد: در این نمایشگاه که مدیران اقتصادی گیلان در آن حضور خواهند داشت زنجیره ارزش محصولات کشاورزی، زنجیره ارزش نوغان در پوشاک و زنجیره ارزش گردشگری در معرض بازدید عموم قرار می‌گیرد.

وی از همه تجار، بازرگانان و سرمایه‌گذاران دعوت کرد تا از غرفه گیلان بازدید کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان افزود: بیش از ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری در استان گیلان برای جذب سرمایه گذار واقعی تهیه شده است و همچنین در نمایشگاه اکسپو تهران نیز با پیگیری‌های خوب استاندار، حدود ۲۰ موقعیت سرمایه گذاری را با ۹۰ همت اعتبار آماده و مهیا کرده‌ایم که امیدواریم با عملیاتی شدن آن‌ها شاهد جهش تولید و کاهش نرخ بیکاری در گیلان باشیم.

محمدیان با بیان اینکه گیلان از حیث نرخ بیکاری از میانگین کشوری پایین‌تر است، عنوان کرد: انتظار داریم با مجموعه اقدامات برنامه ریزی شده نرخ بیکاری در استان گیلان در طول سال ۱۴۰۳ یک واحد دیگر کاهش پیدا کند.

کد خبر 6089988

دیگر خبرها

  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • گیلان با ۱۰۰ فرصت سرمایه‌ گذاری در نمایشگاه اکسپو تهران حضور دارد
  • سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • فرصت سرمایه‌گذاری ۱۲۰ همتی سازمان ملی زمین و مسکن
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن