Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، لیلا کفاش زاده در دوره آموزشی «میراث فرهنگی و فعالیت‌های کانون» که باهدف آشنایی کودکان و نوجوانان با میراث فرهنگی، برگزار شد با بیان تعاریفی از میراث فرهنگی، به تشریح این مقوله به عنوان آثار مادی و معنوی به‌جامانده از گذشتگان پرداخت و گفت: میراث فرهنگی ملموس و ناملموس جایگاه مهمی در حفظ هویت ملی کودکان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی با اشاره به میراث فرهنگی ملموس و ناملموس وجایگاه آن در تعریف هویت ملی به ارائه نمونه‌های موفق آموزش میراث فرهنگی به کودکان در موزه‌های داخل و خارج از کشور اشاره کرد.

کفاش زاده با اشاره به تنوع گسترده و فراوان میراث فرهنگی در ایران بر حفظ آثار نا ملموس همچون قصه‌گویی که یکی از فعالیت‌های مهم و اثرگذار در مراکز کانون است تأکید کرد و نکاتی پیرامون راه‌های حفظ زبان، لهجه، گویش، قصه‌ها، لالایی‌ها، بازی‌ها و دست‌ساخته‌های متعدد اقوام مختلف ایران را به نسل آینده و همچنین معرفی این آثار به جهان یادآور شد.

وی در این دوره آموزشی بر نقش مربیان کانون در حفظ و پاسداشت میراث فرهنگی اشاره کرد و بابیان این مطلب که بسیاری از فعالیت‌های کانون در حوزۀ آثار ناملموس می‌گنجد اظهار امیدواری کرد که ارتباط گسترده بین کانون و پژوهشگاه میراث فرهنگ و گردشگری زمینه‌ساز ثبت این آثار ارزشمند باشد. بررسی فعالیت‌هایی با مضامین میراث فرهنگی، معرفی آثار نا ملموس به کودکان و نوجوانان، از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این کارگاه بود.

پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

انتهای پیام/

20 / 20 لالایی آثار ناملموس میراث فرهنگی قصه‌گویی مسئول پژوهشگاه میراث فرهنگی لیلا کفاش زاده میراث فرهنگی و فعالیت‌های کانون

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: لالایی آثار ناملموس میراث فرهنگی قصه گویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ادعای رییس پژوهشگاه رویان برای احیای نسل دایناسور توسط انسان

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900901

دیگر خبرها

  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • ببینید | ادعای رییس پژوهشگاه رویان برای احیای نسل دایناسور توسط انسان
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد