Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@22:23:33 GMT

جزییات تصمیم دولت برای تنظیم بازار گوشت

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۶۴۶۹۶

به گزارش مهر، مهدی صادقی نیارکی در حاشیه گردهمایی فعالان صنایع غذایی در جمع خبرنگاران، از تصمیم جدید دولت برای تامین گوشت مورد نیاز صنایع فرآوری غذایی خبر داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی با تصمیم دولت و انجام هماهنگی با انجمن فرآورده‌های گوشتی، تصمیم بر این گرفته که اجازه ثبت سفارش واردات گوشت منجمد برای صنعت را صادر نماید که هم اکنون چند محموله نیز وارد کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: البته شرکت‌ها باید بر روی تامین ریالی مبالغ مورد نیاز برای ثبت سفارش نیز چاره اندیشی کنند؛ اما به هر حال وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گرفته تا علاوه بر صدور اجازه ثبت سفارش واردات، بخشی از گوشت در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام را به صنایع اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: در کنار این، صنایع فرآورده‌های گوشتی می‌توانند نسبت به ثبت سفارش گوشت مورد نیاز خود راسا اقدام نموده و از دولت دلار ۴۲۰۰ تومانی دریافت کنند.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در مرحله تخصیص ارز و تنظیم بازار محصولات دامی، اقدامات مناسبی انجام داده است تا قیمت تعدیل شود که به نظر می‌رسد ظرف روز‌های آینده، اثر خود را در بازار به جای خواهد گذاشت.

صادقی نیارکی ادامه داد: از جمله این، تمهیدات واردات لاشه گوسفند است تا بتوان با افزایش سمت عرضه تقاضا را هم کنترل کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه معادل ۱۳۰ میلیون نفر ارز دولتی به منظور واردات کالا‌های اساسی تخصیص داده شده؛ اما کالا به بازار کشور وارد نشده است، گفت: در این رابطه اطلاعی ندارم و باید وزارت جهاد کشاورزی و گمرکات در این حوزه توضیحات لازم را ارائه دهند؛ اما بر اساس گروه‌های کالایی، هر بخش مسئول خاص خود را دارد که بر این اساس، کالای اساسی مربوط به وزارت جهاد، دارو و تجهیزات پزشکی مربوط به وزارت بهداشت و کالا‌های صنعتی نیز از سوی وزارت صنعت ثبت سفارش می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۴۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی

محمد مهدی برومندی در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند با بیان اینکه مشکلات منطقه میمند در دست بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: طی جلسات آتی مشکلات این منطقه بررسی می‌شود.

او افزود: بخش کشاورزی امروز در نوک جنگ اقتصادی قرار دارد و اهداف دشمن سفر‌ها های مردم است همچنین کشاورزان سخت کوش ما غذای سالانه کشور را تامین می‌کنند همچنین بیش از ۶ میلیارد دلار درآمد حاصل از صادرات است.

برومندی با بیان اینکه استان فارس از لحاظ کشاورزی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و در این بخش بهای سنگینی را داده است، ادامه داد: ۱۲ درصد غذای کشور توسط استان فارس تامین می‌شود و ۳۶۰ هزار هکتار باغ و ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول باغبانی، فارس را در رتبه اول باغبانی ایران قرار داده است که فرصت‌های بسیاری را به همراه دارد.

معاون امور باغی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکخ همه باید با تعامل در حل مشکلات سهیم باشند، خاطرنشان کرد: در حوزه باغبانی ۲۶ میلیون تن محصول تولید می‌شود و سهم گیاهان دارویی نیز قابل توجه است. 

بنابه گفته این مقام مسئول، ۵۰۰ هزار تن گیاهان دارویی سالیانه از مزارع کشورمان برداشت می‌شود و ۳۰ هزار هکتار زیر کشت گل محمدی بوده که ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار آن در فارس است و در میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی داریم که محصول بسیار ارزشمندی است.

او تاکید کرد: امروز گردش مالی دنیا ۱۵۰ میلیارد دلار در زمینه گیاهان دارویی است که سهم کشور ما در این گردش مالی کمتر از ۱ میلیارد دلار است که نشان می‌دهد باید به یک کشاورزی مدرن برسیم.

برومندی با بیان اینکه گیاهان دارویی پایه مواد غذایی، دارویی و بهداشتی قرار می‌گیرد، گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ گونه گیاه دارویی در ایران وجود دارد که فرصتی بسیار مغتنم است و ۳۶۰ گونه گیاه دارویی منطقه میمند دارد که می‌تواند هر کدام پایه دارو باشد.

معاون امور باغی وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های این وزارت خانه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در وزارت خانه جهاد کشاورزی به سمتی می‌رویم که از مدرن‌ترین روش‌ها در اسانس گیری استفاده کنیم و ابر پروژه‌ای تعریف کردیم که عصاره بل کیفیت لازم را برای عطر تولید کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی