Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-07@17:29:32 GMT

هشت کشته در طوفان قطبیِ آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۷۷۳۸۴

در پی شرایط وخیم آب و هوایی، وقوع گردباد قطبی و دمای کمتر از منطقه جنوبگان در مناطق غرب میانه آمریکا تاکنون دست‌کم هشت تن جان باخته‌اند.

در پی شرایط وخیم آب و هوایی، وقوع گردباد قطبی و دمای کمتر از منطقه جنوبگان در مناطق غرب میانه آمریکا تاکنون دست‌کم هشت تن جان باخته‌اند.

طبق اعلام سرویس ملی آب و هوایی ایالات متحده آخرین میانگین دمای ثبت شده در این مناطق منفی ۲۹ درجه سانتی گراد و دمای باد‌ها نیز منفی ۴۶ درجه سانتی گراد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایالت مینه‌سوتا که شرایط آب و هوایی بسیار خطرناک شده و به منفی ۷۰ درجه سانتی گراد رسیده، هشدار‌های ویژه‌ای صادر شده است.

مقامات با بیان اینکه شرایط آب و هوایی بسیار کشنده است، اعلام کرده‌اند قرار گرفتن در معرض این باد‌ها با دمای منفی ۵۰ درجه می‌تواند در کمتر از پنج دقیقه منجر به یخ‌زدگی پوست شود، از همین رو بهتر است تا حد امکان شهروندان از خانه خارج نشوند.

بر اساس اعلام مقامات آمریکا از روز شنبه تاکنون هشت تن در این شرایط کشنده آب و هوایی جان باخته‌اند.

تداوم بدترین شرایط آب و هوایی در سراسر غرب میانه آمریکا به ویژه در شیکاگو و ایلینوی پیش‌بینی شده است. در حال حاضر سراسر رودخانه شیکاگو به طور کامل یخ‌زده است.

تاکنون بیش از ۱۶۰۰ پرواز در فرودگاه‌های شیکاگو از جمله ۱۳۰۰ پرواز فرودگاه بین‌المللی اوهر شیکاگو که یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های آمریکاست، به دلیل شرایط نامساعد جوی و طوفان قطبی لغو شده‌اند.

بنابر گزارش اسکای نیوز، این شرایط محدود به چند ایالت آمریکا باقی نخواهد ماند و طی چند هفته آینده حدود ۲۱۲ میلیون آمریکایی یا ۷۲ درصد از جمعیت این کشور شرایط دمایی منجمدکننده و حدود ۸۳ میلیون آمریکایی معادل ۲۵ درصد از جمعیت آمریکا دمای زیر صفر درجه را طی چند روز آینده تجربه خواهند کرد.

 

ایسنا

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000C8G برچسب ها: طوفان قطبی آمریکا ، آمریکا ، کشته

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: آمریکا کشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۷۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید همراه با افزایش ابر در برخی نقاط استان قم

سعید اسماعیلی، وزش باد شدید همراه با آسمانی نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات افزایش ابر را پدیده جوی امروز دانست و گفت: فردا هم همچون امروز آسمان نیمه ابری تا ابری پیش بینی می‌شود.
 
اسماعیلی  با اشاره به پیش بینی سرعت ۷۵ کیلومتر بر ساعت وزش باد ظهر امروز در قم و برخی مناطق استان گفت: عصر فردا شاهد وزش باد نسبتا شدید در سراسر استان با سرعت میانگین ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان با اشاره به ثبت حداقل دمای ۱۴ برای صبح امروز و حداکثر دمای ۳۰ درجه گفت: دمای هوای قم پایان هفته با کاهش ۴ درجه‌ای به ۲۶ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات بارش‌ها و دمای هوای تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
  • افزایش تعداد کشته‌های سیل و طوفان در برزیل
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • فیلم/ رژه خودرویی در شیکاگو آمریکا در حمایت از غزه
  • روز ۲۱۳ طوفان‌الاقصی|دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه رفح
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • ورود سامانه جدید بارندگی به خراسان جنوبی
  • وزش باد شدید همراه با افزایش ابر در برخی نقاط استان قم
  • پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان
  • آسمان کرمان دوباره آبی شد