Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@22:00:44 GMT

مادر سردار شهید زارع آسمانی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۴۹۴۱۲

مادر سردار شهید زارع آسمانی شد

مادر سردار شهید مرتضی زارع فرمانده گردان حضرت قاسم(ع) لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) به دیدار فرزندش شتافت. ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا, مرحومه گلشناس مادری دیگر از مادران شهدای دوران دفاع است که پس از  سال‌ها تحمل دوری و فراغ فرزندش, سرانجام به دیدار فرزند شهیدش شتافت و آسمانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجیه خانم گلشناس مادر سردار شهید مرتضی زارع فرمانده گردان حضرت قاسم (ع) لشکر 10 سیدالشهدا(ع) بود که مراسم تشییع پیکر مطهرش امروز ساعت 9:30 صبح از مقابل مسجد انصارالعباس (ع)دولاب واقع در خیابان خاوران, انتهای خیابان شهید محمدی, کوچه شهید مرتضی زارع تشییع و در قطعه صالحین گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران تدفین خواهد شد.

مراسم گرامیداشت یاد مادر شهید زارع پنج‌شنبه از ساعت 15:30 الی 17 در مسجدانصارالعباس (ع)دولاب برگزار می‌شود.

برپایه این گزارش, مرتضی زارع سال 1337 در محله دولاب تـهران محله‌ای که عطر و بوی شهادت «نواب صفوی» و مبارزات « آیت‌الله سعیدی » در آن پیچیده بود, چشم به جهـان گشود. وی در سایه تربیت صحیح خانواده، از همان کودکی علاقه وافری به قرآن و کتب قرآنی نشان می‌داد.  پس از تحصیل تا مقطع دوم راهنمایی به کار روی آورد و معلومات خود را با مطالعه آثار بزرگان مبارزه و شرح حال آنان روز به روز افزون می‌ساخت.

نخستین دیدار مادر شهید کندوانی پس از 30سال چشم‌انتظاری+عکس و فیلم

اولین جرقه‌های حضور او در مبارزات انقلابی، پخش اعلامیه‌های حضرت امام (ره) و شرکت در سخنرانی‌های علما و بزرگان این قیام مردمی‌ در سال 1356 آشکار شد که نتیجه آن مورد ضرب و شتم قرار گرفتن او توسط مأمورین ساواک بود.پس از پیروزی شکوهنمد انقلاب اسلامی در زمره افرادی بود که به تشکیل انقلاب مشغول شد و پس از آن به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

هنوز یک ماه از ازدواجش نگذشته بود که عازم جبهه سوسنگرد و آبادان شد و بعد از شرکت در عملیات بیت‌المقدس، همراه جمعی از مسئولان به کمک مردم ستمدیـده لبنان شتافت و مدت چهـارده ماه در علمیــات‌های ضد صهیونیستی هم‌پای مبارزان لبنـانی ایفای نقش کرد. وی زمانی که به ایران بازگشت، فرمانـدهی گردان حضرت قاسم (ع) را در لشکر 10 سیدالشهدا (ع) بر عهده گرفت.

او همواره در آرزوی پیوستن به یاران شهیدش بود و پس از حماسه‌آفرینی در عملیـات والفجر مقدماتی و والفجر 1 ؛ طولی نکشید که او نیز به پرستوهای مهاجر رسید و در بامداد دوازدهـم مردادماه سال 1362 مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع)، درحالی که عملیات غرورآفرین والفجر 2 در منطقه حاج‌عمران دنبال می‌شد، پرچم سرخ شهـادت را این‌بار عاشقـانه بر فراز قلـه 2519 برافراشته ساخت و آسمانی شد.

انتهای پیام/

R1405/P/S4,38/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شهدای دفاع مقدس دفاع مقدس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای دفاع مقدس دفاع مقدس شهدای دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۹۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله مکارم خطاب به سردار رادان : درمورد « طرح نور » سست نشوید و محکم ادامه دهید

حجت الاسلام محی الدین مکارم شیرازی، پیام آیت الله مکارم شیرازی در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی را به سردار رادان ابلاغ کرد.   به گزارش رسا، حجت الاسلام محی الدین مکارم شیرازی در مراسم تکریم از سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور که صبح روز جمعه با حضور مدیران مدارس حوزه علیمه، روحانیون و مسئولین در مدرسه عالی فقهی الامام علی بن موسی الرضا علیه السلام برگزار شد، اظهار داشت: سربازی حضرت ولی عصر ارواحنا فداه مخصوص ملبسین به لباس روحانیت نیست و افراد دیگری مانند سردار رادان شایستگی این مقام را دارند.   وی با اشاره به اینکه برای حضور در این جلسه خدمت حضرت آیت الله مکارم شیرازی رسیدم، گفت: حضرت آیت الله مکارم شیرازی سلام رساند، خداقوت گفت و از زحمات سردار رادان تشکر کرد؛ خصوصا از طرح نور تشکر کرد و گفت که با قوت این برنامه را ادامه دهید، حاشیه سازی نشود و احترامات رعایت شود، سست نشوید و محکم ادامه دهید و برای موفقیت نیروی انتظامی دعا کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • آیت الله مکارم خطاب به سردار رادان : درمورد « طرح نور » سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • آسمانی شدن پدر شهید در نقنه
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست