Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@06:59:29 GMT

اجرای ۹ عنوان طرح پژوهشی در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۷۱۹۲

اجرای ۹ عنوان طرح پژوهشی در استان اردبیل

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید مهدی جوادی، مدیرکل دفتربرنامه ریزی، نوسازی وتحول اداری استانداری اردبیل افزود: این طرح ها شامل "بررسی های باستان شناختی و تاریخی پیرامون شهرهای تاریخی برزند، باجروان و ورثان در منطقه مغان (شهرستان های گرمی، بیله سوار و پارس آباد)ونقش آن درتوسعه ی گردشگری مرزی"، "بررسی راه حل های کاربردی جهت افزایش مقاومت به سرما دردرختان میوه مناطق معتدله کاشته شده در استان"، "پژوهش پیرامون زمینه های توسعه ی صنایع دستی شهرستان نمین (ورنی، جاجیم، کلیم، منبت کاری و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) و نقش آن دراشتغال بانوان، پایداری خانواده ها وتقویت صنعت گردشگری در استان"،"بررسی های باستان شناختی و تاریخی پیرامون محوطه های تاریخی "دهکده صخره ای ویند کلخوران، دژ یا پناهگاه نظامی گلستان، دژ بوینی یوغون و دهکده صخره ای اباذر" (شهرستان های اردبیل ، سرعین و نیر)،"،" تکمیل و تدوین "دانشنامه تاریخ استان اردبیل- بخش اردبیل"،" مطالعه و بررسی های باستان شناختی و تاریخی پیرامون محوطه های تاریخی شهرستان های خلخال و کوثر (گیلوان،...)،"بررسی موانع توسعه روابط سیاسی، مذهبی، اقتصادی و فرهنگی استان اردبیل با جمهوری آذربایجان و راهکارهای لازم"، "جاذبه های برجسته گردشگری استان اردبیل ازدیدگاه جهانگردان و سفرنامه نویسان مسلمان و غیر مسلمان و راهکارهای بهره مندی حداکثری از این جاذبه ها درتوسعه ی استان"،" بررسی آخرین وضعیت استان از نظرآسیب های مهم اجتماعی (اعتیاد، طلاق، خشونت و...) و راهکارهای مقابله با آن"، است.

وی بیان کرد: در سال گذشته نیز 6 طرح پژوهشی با مبلغ 790 میلیون ریال با عناوین " بررسی مقایسه ای سبک زندگی خانواده های استفاده کننده وغیراستفاده کننده ازفضای مجازی استان اردبیل، "،"تحلیل عوامل موثربربهره وری کارکنان وراهکارهای ارتقاء آن دراستانداری اردبیل "،"تحلیل وبررسی علل گرایش به تخلفات ساختمانی ومیزان اثرگذاری آرای کمسیونهای ماده 111نمونه موردی: شهراردبیل "، "بررسی عوامل عدم توسعه صنایع تبدیلی (موادغذایی) دراستان اردبیل "،"بررسی موانع تولید ثروت وتوسعه کسب وکاردراستان اردبیل "، "بررسی موانع رفتاری (فردی واجتماعی) توسعه گردشگری استان اردبیل" اجرا و ازطریق کارگاه آموزشی به جامعه هدف ارائه شد.

جوادی با اشاره به ضرورت افزایش اعتبارات پژوهشی استان درسال جاری افزود: 10 عنوان طرح پژوهشی نیز با عناوین "نقش ژئوتوریسم(طبیعت گردی) وبهره برداری ازآن درتوسعه همه جانبه استان"، "مطالعه وتدوین سیستم یکپارچه مدیریت و پایش اطلاعات مناطق روستایی وعشایری استان"،"بازنویسی وتصحیح نسخه خطی کتاب "تذکره سعیدیه" یا "تاریخ لنکران" (از منابع مهم استان اردبیل)، "بررسی و شناسایی 10رویداد ناگوار در زندگی جوانان استان اردبیل"،" بررسی نقش مزیت های نسبی اقتصادی، فرهنگی، طبیعی و زیرساختی استان در جذب سرمایه گذاران داخلی وخارجی"، "بانک اطلاعات ادوار انتخابات استان اردبیل از بدو انقلاب تاکنون"، "بررسی عوامل موثر بر ازدواج زود هنگام و تاثیر آن بر بهزیستی و روان شناختی آن ها"،" بررسی و پژوهش علمی پیرامون "قلعه های باستانی در استان اردبیل (مشگین شهر)" و نقش آن درتوسعه گردشگری مرزی"، "تکمیل تدوین "دانشنامه تاریخ استان اردبیل- بخش اردبیل" و"بررسی و مطالعات علمی و پژوهشی پیرامون فسیل کشف شده ماموت مغان برای مطالعه پیشنهاد شده است.

انتهای پیام/ع

اجرای طرح های پژوهشی در اردبیل

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۷۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده و معرفی کننده عظمت و شان جامعه عشایری استان و کشور است.

حسن محمدی ادیب ۷ اردیبهشت در دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان گفت: جشنواره کوچ عشایر که یازدهمین دوره آن برای دومین سال متوالی به صورت بین‌المللی برگزار شد نشان‌دهنده و معرفی کننده عظمت و شان جامعه عشایری استان و کشور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: علاوه بر عشایر غیور استان اردبیل که به صورت گسترده در این جشنواره حضور دارند، اقوام عشایری استان‌های مختلف کشور و میهمانان خارجی نیز در این جشنواره حاضر هستند و ما با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سطح استان به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی ارزش‌های زندگی عشایری این جشنواره را برگزار کردیم.

وی بیان کرد: گردشگری عشایری، صنایع‌دستی این جامعه و حمایت از آن‌ها اولویت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل است که در همین راستا اقدامات متفاوتی انجام داده‌ایم.

محمدی ادیب ادامه داد: آلاچیق عشایر استان اردبیل و مهارت ساخت آن را در فهرست آثار ملی به ثبت رسانده‌ایم و پیشنهاد ثبت جهانی این نماد عشایر استان را نیز به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم از میراث گران‌بهای عشایر استان پاسداری کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل خاطرنشان کرد: همچنین لباس سنتی زنان عشایر استان اردبیل تحت عنوان «تومان کوینک» و مهارت دوخت آن نیز از دیگر آثار مربوط به جامعه عشایری استان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • مناطق گردشگری شهر بهبهان + فیلم
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد