Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@01:32:18 GMT

"بالگردهای افغانستان" خلبان ندارند

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۷۹۷۳۹

'بالگردهای افغانستان' خلبان ندارند

خبرگزاری میزان- اداره بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) روز سه شنبه در گزارشی هشدار داده که افغانستان با کمبود خلبان و مهندس برای استفاده از بالگردهای بلک‌هاوک مواجه است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، گروه بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (SIGAR) در حالی نسبت به توانایی افغانستان در استفاده از بالگردهای بلک هاوک هشدار داده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده به دنبال خروج نظامیان کشورش از افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا قرار است 159 فروند بالگرد یواچ-60 بلک هاوک به نیروی هوایی افغانستان تحویل دهد. این در حالی است که ارتش ایالات متحده تاکنون 16 فروند از این بالگردها را به نیروهای افغان تحویل داده است.

گروه «بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان» خواستار بهبود جدول زمانی برای آموزش استفاده از بالگردها و زبان انگلیسی به خلبانان افغان شده است. این گروه همچنین بر لزوم آموزش گروهی از کارکنان افغان برای تعمیر و نگهداری از بالگردها تأکید کرده است.

وظیفه تعمیر و نگهداری بالگردها هم اکنون برعهده کارکنان خارجی است. کارشناسان این گروه از احتمال عدم توانایی افغانستان در استفاده از 159 بالگرد بلک هاوک ابراز نگرانی کرده‌اند.

انتظار می‌رود نمایندگان آمریکا و گروه طالبان در مذاکرات آتی طرفین در مورد خروج هزاران نظامی آمریکایی از افغانستان گفت و گو کنند. این مذاکرات قرار است روز 25 فوریه (ششم اسفند) در قطر از سر گرفته شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان گروه طالبان افغانستان نظامی امریکایی کارکنان کارشناسان عدم توانایی مذاکرات قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۹۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجکت خلبان میگ ۲۹؛ دو ثانیه قبل از سقوط + فیلم

در نمایشگاه هوایی پاریس، خلبان روسی میگ ۲۹ موفق شد ۲ ثانیه قبل از سقوط جنگنده، دکمه ایجکت را زده و جان خودش را نجات دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • چند ساعت تا تکمیل پازل 24 تیمی جام جهانی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • ایجکت خلبان میگ ۲۹؛ دو ثانیه قبل از سقوط + فیلم
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل