Web Analytics Made Easy - Statcounter

بورس "اس آی ایکس" سوئیس اعلام کرد تا نیمه دوم سال جاری میلادی از پلتفرم جدید معاملاتی خود که مبتنی بر فناوری بلاک‌چین است رونمایی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، رومئو لاخر، مدیرعامل این بورس سوئیسی در کنفرانس نهادهای مالی سوئیس گفت: هیأت مدیره بورس اس آی ایکس احتمالاً در تابستان نسبت به نهایی شدن این مکانیزم تصمیم‌گیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که در حال اخذ مجوز لازم از نهاد ناظر بر بازار هستیم.

اس ای ایکس پیش‌تر اعلام کرده بود این بورس موازی که قرار است جایگزین پلتفرم قبلی شود در تابستان راه‌اندازی خواهد شد.

هر چند که برخی از بورس‌های دیگر در جهان نیز در حال مطالعه بر روی استفاده از فناوری بلاک‌چین در معاملات بازار سهام خود هستند اما این بورس سوئیسی در نظر دارد تا خود را به عنوان نخستین بورس مبتنی بر فناوری بلاک‌چین در جهان معرفی کند.

به گفته مقامات بورس اس آی ایکس، این پلتفرم برای معاملات سهام ممتاز، اوراق قرضه و اوراق ارزی و حتی دارایی‌های غیر بورسی نظیر خودرو و تابلوهای نقاشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

هر چند که در حال حاضر نیز معاملات بورسی در سوئیس به شکل تمام الکترونیک صورت می‌گیرد اما پروسه انتقال سهام هنوز مبتنی بر پروتکل‌های قدیمی و پست است که ممکن است تا چند روز طول بکشد.

مقامات سوئیسی امیدوارند با استفاده از فناوری بلاک‌چین، زمان انتقال سهام را به تنها چند ثانیه تقلیل دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بورس سوييس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری



به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرماندار بروجن در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه بین فرمانداری شهرستان بروجن و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان ظرفیت‌ها و جغرافیای این شهرستان مورد توجه قرار گرفت و زمینه راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در دستور کار قرار گرفته است.
کرمی افزود: ارائه خدمات تخصصی علمی و آموزشی نجوم و رصد ویژه کودکان و نوجوانان از اهداف راه‌اندازی مرکز شهرستان بروجن به‌شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود