Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از مردم برای توزیع غذا و نذری گرم از ظروف غیر آلومینیومی استفاده می‌کنند که این کار در طولانی مدت باعث بروز بیماری‌های گوارشی و حتی سرطان  می‌شود.

وی ادامه داد: کارشناسان توصیه می‌کنند اگر برای توزیع غذا از ظروف آلومینیومی استفاده نشد، بلافاصله پس از دریافت غذای نذری در سریع‌ترین زمان ممکن مواد را از ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف خارج کنند تا از سمی شدن مواد غذایی در اثر ترکیب مواد داغ با مواد بکاررفته در این ظروف  جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی بیان کرد: توزیع‌کنندگان نذری باید مراقب چربی و میزان نمک به کار گرفته شده در غذای نذری خود باشند زیرا اینگونه مواد غذایی باعث صدمات جدی به مبتلایان به بیماری چربی خون و یا عارضه قلبی و عروقی خواهد شد، همچنین چربی و نمک بالا باعث بروز بیماری‌های غیر واگیر در بین افراد مصرف‌کننده می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه در این فصل بیماری وبا به دلیل سردی هوا وجود ندارد اما به طور کلی توزیع کنندگان غذای نذری باید مسائل بهداشتی را به طور کامل رعایت کرده و تا حد امکان در توزیع غذای نذری از ظروف آلومینیومی استفاده کنند.

عزیزی درباره ظروف یکبار مصرف گیاهی گفت: ظروف یکبار مصرف گیاهی اگر تمام مواد تشکیل‌دهنده‌اش از مواد گیاهی باشد مناسب توزیع غذای نذری داغ است اما متاسفانه این ظروف یکبار مصرف گیاهی از ترکیباتی دیگر درست شده است و همین مسئله سلامتی افراد را تهدید می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد

سینا بنی اسد گفت: پس از انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد، یک شبکه توزیع مواد مخدر صنعتی به سرکردگی یک زن و شوهر اقدام به تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه می کنند.

وی افزود: فورا دستورات قضایی لازم برای دستگیری اعضای این باند صادر شد. 

دادستان عمومی وانقلاب ماهان تصریح کرد: سرانجام در یک عملیات هماهنگ، نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان، پس از اخذ دستورات قضایی با ورود به کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در حاشیه شهر ماهان، موفق به کشف و ضبط بیش از کشف ۳۶ کیلو مواد مخدر شامل شیشه، هروئین و بیش از ۵۰ کیلوگرم پیش سازهای موادمخدر صنعتی ازسوداگران مرگ شدند.

وی ارزش ریالی مواد مخدر کشف شده در این عملیات را بیش از ۷۰میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه یک واحد منزل مسکونی پلمب و ۲ متهم بازداشت و دستورات قضایی لازم برای دستگیری سایر اعضای این باند که شناسایی شده اند، صادر شده است.

بنی اسد با اشاره به اینکه طبق ماده ۸ قانون مبارزه با مواد مخدر، مجازات های سنگینی در انتظار سوداگران مرگ وجود دارد، گفت: عزم دستگاه قضایی در برخورد با سوداگران مرگ مرتبط با مواد مخدر جدی است و به تولیدکنندگان و فروشندگان مواد مخدر هشدار می دهیم که هیچ گونه اغماضی در برخورد با این جرائم وجود ندارد.

 وی افزود: با همکاری مردم و سایر نهادهای مسئول، تلاش برای پاکسازی جامعه از آلودگی مواد مخدر دوچندان خواهد شد.

دادستان عمومی وانقلاب ماهان گفت: از تمامی شهروندان می‌خواهیم که در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مشکوک، بدون تردید موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد