Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:42:38 GMT

انقلاب هنر را به ساحت قدسی خود بازگرداند

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۳۵۹۷

انقلاب هنر را به ساحت قدسی خود بازگرداند

قم- ایرنا - سرپرست حوزه هنری قم با بیان اینکه پیش از انقلاب هنر درخدمت استعمار و ابتذال فرهنگی بود گفت: انقلاب اسلامی هنر را به کرامت، اصالت و ساحت قدسی خود بازگرداند وآن را به ابزاری قدرتمند برای بسط اخلاق و آموزه های دینی تبدیل کرد.

سید مهدی سیدین نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: پیش از انقلاب به خصوص در سه دهه منتهی به آن ،با تقویت اندیشه های تجدد طلبی در کشور، تغییر سبک زندگی، آداب و رسوم و نوع اندیشه و حتی تغییر جایگاه دین در بین مردم و تبدیل سبک زندگی ایرنی به سبک زندگی شبیه غربی ها در کشور برنامه ریزی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بر اساس این چشم انداز خطرناک فرهنگی، بنیان خانواده، معیارهای فرهنگی و سبک زندگی ایرانی با تغییرات اساسی مواجه می شد که خروجی نهایی آن از بین رفتن فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و جایگزینی فرهنگ غربی در ایران بود.
وی با بیان اینکه هنر پیش از انقلاب در خدمت به چنین اهداف استعماری و غربی بود گفت: با گسترش تفکر غربی سازی تمام شئون زندگی ایرانی، بخشی از هنر دچار ابتذال شد و به جای اینکه هنر در خدمت تعالی فرهنگ و تمدن کشور باشد، در خدمت استعمار و ابتذال فرهنگی قرار داشت.
سیدین نیا گفت: هنر پیش از انقلاب، آن چنان دستمایه قرار گرفت که از جایگاه و ساحت قدسی خود خارج و دچار سقوط اخلاقی و ابتذال شد.
وی با بیان اینکه برخی آسیب های وارد شده به هنر در پیش از انقلاب همچنان گریبان گیر آن است افزود: استفاده از هنر به عنوان ابزاری برای ترویج ابتذال و فساد در پیش از انقلاب، موجب نگاه منفی به برخی هنرها در میان مردم و متدینان شده است که این نگاه بدبینی نسبت به برخی هنرها همچنان ادامه داشته باشد.
وی ادامه داد: سینما، رمان، شعر، ادبیات و موسیقی از جمله حوزه هایی است که پیش از انقلاب با وجود تولید محدود آثار هنری در این زمینه ها، ولی دچار انحراف و ابتذال بودند.
سیدین با تاکید بر تحول در حوزه فرهنگی و هنری پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: با پیروزی انقلاب شاهد رشد، شکوفایی و بالندگی کشور در عرصه های مختلف فرهنگی وهنری هستیم که تولید انبوه آثار فاخر هنری در طی چهل سال گذشته موید این موضوع است.
وی ادامه داد: با سرمایه گذاری و توجه به آموزش و تربیت جوانان هنرمند و متعهد پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحول در تولیدات هنری در کشور هستیم به گونه ای که آثار فرهنگی و هنری تولیدی کشور قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست.
سیدین نیا، با بیان اینکه حوزه هنری فرصتی بود که انقلاب در اختیار هنرمندان قرار داد گفت: زبان هنر قدرتمند است که با استفاده از این ابزار می توان مخاطب را تحت تاثیر قرار داد و آرمان های انقلاب را در جهان ترویج کرد.
وی گفت: در دو دهه اول انقلاب نقش حوزه هنری در تولید آثار سینمایی را نمی توان نادیده گرفت چراکه بسیاری از آثار برجسته سینمایی اوایل انقلاب توسط این حوزه تولید شد.
وی افزود: در حوزه ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی، فعالیت های هنرمندان حوزه هنری به ویژه هنرمندان قم بی نظیر بوده است.
7404/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي چهل سالگي انقلاب قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۳۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان در جمع اعضای جامعه مدرسین حاضر شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، فرمانده کل انتظامی کشور به همراه نماینده ولی فقیه و جمعی از فرماندهان انتظامی فراجا ضمن حضور در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کردند.

در ابتدای این جلسه، آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اجرای طرح نور در کشور ابراز داشت: شروع طرح نور امیدهایی را برای جامعه متدین ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: حقیقتا جامعه مدرسین که یک نهاد دیرپای حوزوی و و از ابتدای انقلاب اسلامی در کنار امام خمینی  و اکنون در کنار رهبر فرزانه انقلاب راجع به مسائل مختلف دغدغه مندی داشته است نهایت تلاشش این بوده است که احکام نورانی اسلام در جامعه پیاده شود و با حرکت انقلاب تحولی نه تنها در کشور بلکه در جهان پدیدار شود.

رئیس جامعه مدرسین افزود: دشمنان در عرصه‌های مختلف نظامی، سیاسی، سایبری، اقتصادی و فرهنگی با تمام توان در مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفتند ولی از آن جا که این انقلاب ریشه الهی دارد، ۴۵ سال در برابر این توطئه‌ها سرافراز و سربلند ایستاد و امیدواریم این مقاومت تا زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) ادامه پیدا کند.

وی گفت: امیدواریم حضرتعالی به عنوان سرباز اسلام، همانطور که در این سال‌های اخیر حدود ۱۰۰ شهید تقدیم این انقلاب کرده‌اید و در عرصه‌های مختلف اعم از مبارزه با اشرار، مواد مخدر و مرزبانی در دورترین نقاط این کشور موفق بوده‌اید، در این مسئله نیز موفق باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • سردار رادان در جمع اعضای جامعه مدرسین حاضر شد