Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامعلی ابوحمزه پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری ویژه برگزاری کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان و نهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت گفت: در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال دریایی از مردم علیرغم تمام مشکلات، حضور پیدا کردند که این حضور باعث امید و نشاط ملت های مسلمان و یاس و ناامیدی استکبار در ماه های متوالی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این چهلمین سال انقلاب شاهد حرکت عظیمی از مردم بودیم که نقطه عطفی در تاریخ و نشانه باور و اعتقاد مردم استان کرمان و کشور است.

وی افزود: کار کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان را از مهرماه سال گذشته آغاز کردیم و با تمام مشورت هایی که انجام دادیم براساس آن نظرات و دیدگاه ها را در قالب یک چارچوب هدفمند انجام می دهیم.

وی با توجه به اینکه ۲۰ سال از اولین کنگره شهدای استان کرمان می گذرد، افزود: در خلال این ۲۰ سال گذشته مطلب اساسی کنگره نگاه مقام معظم رهبری به کنگره شهدا در سراسر کشور بوده است.

دبیر کل کنگره شهدای استان کرمان با توجه به برگزاری سالانه کنگره شهدا در استان های دیگر افزود: ۵۸ محور از مجموعه سخنرانی های مقام معظم رهبری در جمع ستادهای کنگره در استان های دیگر احصا شد که از دل این ۵۸ محور، شش رویکرد اساسی با ۹۲ برنامه مشخص و تعریف شد.

وی در ادامه به تاکید بر اینکه بعد از اتمام کنگره تمام مستندات در اختیار سپاه و بسیج گذاشته شود، افزود: این کار به عنوان یک راهبرد و راهکار برای همه استان ها در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: مجموعه کار به سمت و سویی کشانده شد که ۲۰ کمیته طراحی کنیم که ۱۶ کمیته رویکردها و برنامه ها را در دستور کار گذاشته اند.

لزوم آشنایی جوانان با فرهنگ شهادت

ابوحمزه گفت: بنای کار ما در همان ابتدا این بود که کار جدید و فاخری انجام شود و استان کرمان را در سطح کشور مطرح کند.

وی با اشاره به بررسی کنگره های استان های دیگر افزود: کاری که طراحی کردیم این بود که بعد از اجلاسیه کار شروع شود و یک برنامه ریزی سه تا پنج ساله در دستور کار است که با محوریت شش هزار و ۵۰۰ شهید مجموعه کارهایی در عرصه های مختلف انجام دهیم.

وی با توجه به اینکه اصل کار این است که شهدا را الگو و اسوه همه قشرهای جامعه هستند، افزود: هدف کلی از ادامه کار نسل جوان و نوجوان ماست که با فرهنگ شهید و شهادت آشنا شوند و جهت گیری که یک انسان می دهد الگو است و بهترین الگو در این عصر شهدا هستند.

وی گفت: باید نمایشگاه ها را به سمتی کشاند که فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «کارهایی که در عرصه فرهنگی انجام می دهید هم هنرمندانه، هم به روز و هوشمندانه باشد» در آنها لحاظ شود.

بار اصلی نظام و انقلاب روی دوش محرومان است

سردار ابوحمزه با اشاره به اینکه بار اصلی نظام و انقلاب روی دوش محرومان است افزود: یکی از آرمانهای شهدا خدمت به محرومان بوده است و مشکل عدیده ای که جامعه دارد قشر محرومان است. ما ستاد کنگره را به سمت قشرمحروم جامعه سوق داده ایم و از همه ظرفیت های استان استفاده خواهیم کرد تا در هیچ نقطه استان و کشور محرومیت وجود نداشته باشد.

وی با توجه به اینکه محرومیت افتخار نیست، افزود: ۴۰ هزار پروژه در سطح کشور برای قشر محروم در حال آماده سازی است و برای استان کرمان هزار و ۲۲۰ پروژه با بودجه ۴۵ میلیارد تومان که سپاه و دستگاه های اجرایی تامین می کنند.

وی در ادامه به اینکه اولویت اول کنگره و برنامه ها جشنواره ابوذر و شهدای رسانه است، افزود: انتظار داریم یک حضور گسترده و وسیع از همه اصحاب رسانه داشته باشیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در معرفی شش رویکرد کنگره شهدای استان کرمان بیان کرد: دیدار با خانواده شهدا در آستانه برگزاری کنگره در دستور کار است.

وی از انجام مصاحبه نزدیک با سه هزار خانواده شهید خبر داد و افزود: بعد از کنگره این مصاحبه ها به کتاب تبدیل می شود که برای نسل آینده بماند.

سردار ابوحمزه گفت: روزانه به تعداد شش هزار و ۵۰۰ شهید استان، ۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز با هماهنگی آموزش و پرورش می توانند از موزه دفاع مقدس بازدید کنند.

وی نهایت گفت: با لطف خداوند و عنایت خود شهدا امیدواریم کنگره شهدا یک کار ماندگار برای مردم متدین، بزرگوار و ولایی استان کرمان باشد.

کد خبر 4540215

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه ثارالله کرمان کنگره شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۷۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات جدید از پروژه سه طبقه کردن میدان ونک

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید جوانی؛ شهردار منطقه ۳ تهران درباره سه طبقه کردن میدان ونک اظهار کرد: طرح طبقه زیرین میدان ونک، تونلی است که توسط حوزه معاونت فنی و عمران طراحی شده و مطالعات آن انجام شده است. تونلی که از بزرگراه حقانی (زیر چهارراه جهان کودک، زیر میدان ونک) به سمت ملاصدرا وصل می‌شود.

وی افزود: با توجه به مترو، یک طبقه هم زیر مترو طراحی شده است. این موضوع در حال مطالعات است. کارهای مطالعاتی قرار است که امسال انجام شود و بعد از مطالعه، در صورتی که جوابگو باشد وارد فاز اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۳ در پاسخ به این پرسش که آیا این مطالعات به شورا ارائه شده است؟ گفت: هنوز مطالعات نهایی نشده است. جلسه‌ای را با مشاور طرح و مشاور مترو داشتیم. طرحی را مبنی بر دو طبقه کردن تونل مترو آوردند که یک طبقه مترو و یک طبقه سواره باشد.

جوانی با اشاره به اینکه این موضوع قبلاً سابقه مطالعه در معاونت فنی و عمران داشته است، ادامه داد: زیرگذر جهان کودک و میدان ونک به سمت ملاصدرا و اتوبان شهید چمران قبلاً طراحی شده و اسناد مطالعاتی در معاونت عمران موجود است.

وی افزود: پروژه بسیار بزرگ است و اگر بنا باشد حجم اولیه آن اجرا شود از چهارراه جهان کودک به سمت بزرگراه چمران بیش از دو کیلومتر و از تونل توحید بزرگ‌تر است، کار بزرگی است و نیازمند مطالعات جدی است.

جوانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر این طرح تأیید شود در این دوره از مدیریت شهری اجرا می‌شود یا خیر گفت: اگر امسال مطالعات و زیرساخت‌ها انجام شود در سال آینده ممکن است به کلنگ‌زنی برسد. اما در فاز اجرا به صورت جدی، ممکن نیست. ما از معاونت فنی و عمران خواهش کردیم به علت اهمیت موضوع ترافیک چهار راه جهان کودک و میدان ونک و خیابان حضرت ولی‌عصر (عج) این پروژه را در اولویت قرار دهند که زیرگذر میدان ونک هم در برنامه مطالعاتی انجام شود که در آنجا هم زیرگذر و تونل مترو را داریم.

کد خبر 6096969

دیگر خبرها

  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • جزئیات جدید از پروژه ۳ طبقه کردن میدان ونک تهران
  • جزییات جدید از پروژه سه طبقه کردن میدان ونک
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم