Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@01:16:51 GMT

نگاهی به معجزات ماساژ در تسکین انواع سر درد!

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۴۹۱۴

نگاهی به معجزات ماساژ در تسکین انواع سر درد!

دیگر فواید و مزایای بیشمار ماساژ بر هیچکس پوشیده نیست و این ادعا را می‌توان از افزایش میزان خرید صندلی ماساژ اثبات کرد که روز به روز در حال افزایش است. در هر مکان عمومی نظیرِ فرودگاه‌ها، مراکز خرید، سالن‌های آرایشی و سالن‌ها ورزشی و ... حداقل ۲ یا  ۳ مبل ماساژور قابل مشاهده و استفاده هستند که نشان از قدرت ماساژ در بهبود سلامت عمومی بدن می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماساژ انواع مختلفی دارد که هر کدام باتوجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود برای اهداف خاصی استفاده می‌شوند. یکی از انوع مختلف ماساژ، ماساژ سر است. این ماساژ شامل نواحی نزدیک و مرتبط با سر یعنی سر، شانه‌ها، گردن و چشم و گوش می‌باشد. هدف اصلی ماساژ سر، آزاد کردن کانال‌های انرژی و دور کردن انرژی منفی است. البته این موارد فقط بخشی از اهداف ماساژ سر هستند.

فواید ماساژ سر

موارد ذکر شده تنها بخشی از فواید ماساژ سر می‌باشند. این ماساژ سال‌های سال است که در مراکز ماساژ انجام می‌شود و در بین افراد نیز محبوب و رایج است. ماساژ سر، نوعی هنر است که برای شفا و تمدد اعصاب، اغلب در بسیاری از کشورهای آسیایی به کار می‌رود. این نوع ماساژ بیشتر توسط ماساژورها و آرایشگرها برای مبارزه با اضطراب و فشار روزانه انجام می‌شود.

درمان و تسکین سردرد

یکی از عذاب آورترین و در عین حال رایج‌ترین بیماری‌ها و عارضه‌ها در بین مردم سردرد و میگرن می‌باشد. علت اینکه چرا سردرد به سراغتان می‌آید دلایل مختلفی دارد. همچنین سردردها معمولا در سه نوع سردردهای خوشه‌ای، میگرنی و تنشی رایج هستند. به هر حال علت سردرد هر چه باشد و نوع آن هر کدام باشد، می‌توانید از ماساژ سر برای تسکین آن استفاده کنید. ماساژ سر می‌تواند منجر به افزایش جریان خون در بافت‌ها و ماهیچه‌های نواحی سر شده و با افزایش گردش خود در مغز سردرد و میگرن تسکین پیدا خواهند کرد . ماساژ برای میگرن  یکی از درمان‌های مناسب برای آن بوده که افراد مختلفی در سراسر جهان از آن بهره‌مند می‌شوند.

کنترل فشار خون

فشار خون یکی از مشکلاتی است که با توجه به شیوه اشتباه تغذیه، چاقی و بی‌تحرکی و اکثر مواقع به صورت ژنتیکی و ارثی در افراد پدید می‌آید. نوسانات متعدد و بالای فشار خون یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌هایی است که به قاتل خاموش معروف است. نواسانات فشار خون در بلند مدت می‌تواند باعث بروز مشکلات و عوارضی شود. ماساژ سر، یک روش طبیعی برای مقابله با مشکلات فشار خون بالا و عوارض جانبی آن است. انجام ماساژ سر باعث بهبود خود رسانی به مغز می‌شود و سطح استرس و اضطراب را کاهش داده که در نتیجه به بهبود و کاهش فشار خون منجر شود.

خواب راحت

گاها به دلیل تنش‌های بالا در طول روز خواب راحت برای افراد یک آرزو می‌شود. چیزی که عیان است این می‌باشد که مشکلات برای هر کسی می‌تواند به وجود آید و خواب و استراحت برای ادامه حیات و تجدید انرژی یک امر لازم است. اگر خوب ما راحت و با آرامش نباشد این روند در روزهای بعدی نیز ادامه پیدا کرده و کم کم سلامتی بدن به کل به خطر خواهد افتاد. ماساژ درمانی به ویژه ماساژ سر در آخر شب و قبل از خواب  باعث کاهش استرس و اضطراب شده و از این رو اختلالات خواب را درمان می‌کند. . ماساژ سر با حمله به علایم فیزیکی باعث کمک به جریان خواب می‌شود و با ایجاد آرامش موجب استراحت و درمان بی‌خوابی و اختلالات خواب می‌شود.

تخلیه لنفاوی

سیستم لنفاوی زباله‌دان بدن ما است. بدن آنچه که نیاز دارد را می‌گیرد و مواد زائد و سموم را که باید به غدد لنفاوی منتقل شوند را از بدن جدا می‌کند. ماساژ سر راه خوبی برای خالی کردن گره‌های لنفاوی و افزایش سیستم ایمنی بدن است. ماساژ، جریان خون را تحریک می‌کند و در نتیجه به پاک کردن محصولات زائد و سموم از بدن کمک می‌کند. از این رو ماساژ یکی از بهترین روش‌ها برای افرادی است که در مراحل ترک اعتیاد به سر می‌برند تا از این طریق سموم از بدن آن‌ها خارج شود.

تقویت حافظه

فراموشی در سنین جوانی بیشتر به دلیل افکار آشفته‌ای است ذهن افراد را درگیر می‌کند که این فراموشی معمولا به دلیل عدم تمرکز بیش از حد این افراد است که مانع عملکرد موثر ذهن و حافظه می‌شود. ماساژ سر با افزایش جریان خون به سیستم عصبی شما، باعث آرام شدن ذهن و خالی شدن آن از افکاری که تمرکز شما را مختل می‌کنند، می‌شود. همچنین ماساژ سر باعث ریکلسیشن و دور شدن استرس شده و اکسیژن بیشتری را برای مغز تامین می‌کند که به این ترتیب برای تقویت ذهن و حافظه موثر است.

تنفس بهتر

تنفس بهتر به این معنا است که بدن اکسیژن بهتر و بیشتری دریافت می‌کند و می‌تواند فعالیت بیشتری انجام دهد. افرادی که به مشکلات تنفسی نظیر آلرژی، مشکلات سینوسی، آسم و برونشیت، مبتلا هستند می‌توانند از ماساژ درمانی برای بهبود آن‌ها بره ببرند. ماساژ سر بهترین نوع ماساژ برای بهبود مشکلات تنفسی است.

سلامت مو

فواید ماساژ سر تنها به درمان و بهبود مشکلات در حیطه‌های گفته شده ختم نمی‌شود. فواید و مزایای ماساژ سر شامل موارد مربوط به زیبایی نیز می‌شود. این نوع ماساژ باعث تحریک جریان خون به سمت ریشه‌های مو و . همین مسئله رگ‌های خونی روی پوست سر را باز می‌کند و به جریان بهتر خون در عروق پوست سر کمک می‌کند.

ماساژ سر را به جرات می‌توان یک معجزه نامید که در امروزه برای هر فردی لازم و اجباری است. با انحام روزانه چند دقیقه ماساژ سر می‌توان زندگی بهتر و سالم‌تری داشت. برای داشتن یک ماساژ اصولی سر بهتر است از یک ماساژور دستی و مخصوص سر استفاده کرد. این دستگاه ماساژور در ویترین میسرست، از محصولات عالی irest بوده و دارای ویژگی‌های زیر می‌باشد.

دارای ۳ ماساژ اتوماتیک کنترل LCD کیسه های هوای سر دارای ویبره قابلیت استفاده پس از شارژ شدن هیتر گرمایشی قابلیت پخش موزیک تاییدیه FDA آمریکا

با ماساژور سر Irest از ماساژ چشم و سر لذت ببرید. این ماساژور ناراحتی سر را از بین برده و عضله‌های دور چشم، سر و گردن را تکسین داده و خواب را بهبود می‌بخشد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: ماساژ سر تسکین سر درد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۴۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت تشنگی بعد از خواب چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

دانشمندان در سال ۲۰۱۰ میلادی کشف کردند که ساعت درونی بدن، یا چرخه خواب، هنگامی که مشغول استراحت هستید، به شدت میزان آبی را که بدن شما از دست می‌دهد، کنترل کرده و از این که بدن شما هیدراته بماند اطمینان حاصل می‌کند.

اما گاهی وقت‌ها در برخی از ما، این کنترل میزان آب بدن مختل می‌شود و این نشانه‌ای است مبنی بر به هم خوردن برخی از تنظیمات بدن.

شاید اشکال از هورمون‌ها باشد، یا نحوه خوابیدن، یا شاخص‌های سبک زندگی و یا بیماری‌های پنهان؛ اما بیدار شدن بدون آب کافی در بدن به هر دلیلی که باشد باید اصلاح شود.

علائم دهیدراته شدن در طول روز شما را رها نخواهد کرد. کارشناسان مایوکلینیک توضیح می‌دهند که تشنگی بعد از خواب می‌تواند شما را گیج و سردرگم کند. همچنین مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۸ نشان داد که مقدار کمی دهیدراته شدن می‌تواند تمرکز شما را تحت تاثیر قرار دهد.

نحوه خوابیدن شما می‌تواند روی دهیدراته شدن بدنتان در طول شب اثر گذار باشد. حتی اگر شما در ابتدای شب بهترین وضعیت را داشته باشید، در طول خواب همراه با تنفس بخشی از مایعات بدنتان را به سادگی از دست می‌دهید. با این حال، برخی از روش‌های تنفس بیشتر مستعد از دست دادن آب بدن هستند.

به خصوص اگر شما با دهانتان نفس بکشید، خروپف کنید، یا آپنه خواب داشته باشید. اگر شما از طریق بینی نفس بکشید، بدن شما تقریبا هیچ آبی از دست نمی‌دهد.

عرق کردن در هنگام خواب به دلیل گرم شدن زیاد یا شرایط دیگری از قبیل داشتن عفونت اتفاق می‌افتد، اما فارغ از این که دلیل آن چه باشد به هر حال بیدار شدن در نیمه شب در حالی که خیس عرق هستید بیش از همیشه موجب احساس تشنگی بعد از خواب در روز بعد خواهد بود.

علت عرق کردن در هنگام شب ممکن است لباس خواب نامناسب یا بستر خواب، تشک و لحاف و ملحفه‌های نامناسب باشد و یا ممکن است علت آن داشتن بیماری‌های پنهانی در بدن باشد. برای رفع مشکل دهیدراته شدن ناشی از عرق کردن بیش از حد بدن باید علت آن را پیدا کرده و رفع کنید. بعضی وقت‌ها تعویض تشک یا لحافتان با کالای خوابی که قابلیت تنفس بهتری داشته باشند مشکل شما را به سادگی رفع می‌کند.

هنگامی که اتاق خوابتان خیلی گرم باشد تشنه خواهید بود. همچنین اتاق خوابی که هوایش خیلی خشک و بدون رطوبت باشد نیز می‌تواند موجب دهیدراته شدن بدن در طول خواب شبانه شود.

استفاده از یک مرطوب کننده هوا (سیستم تهویه مطبوع) در می‌تواند در طول زمستان از شما در برابر خشکی هوا محافظت کند.

پژوهش‌های علمی نشان داده اند که دمای خنک‌تر در اتاق خواب برای داشتن خوابی آرامش بخش‌تر بهتر است و استفاده از یک مرطوب کننده هوا می‌تواند در طول زمستان از شما در برابر خشکی هوا محافظت کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • علت تشنگی بعد از خواب چیست؟
  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • این سبزی ضد سرطانی متخصص تسکین عفونت های تنفسی
  • ببینید | علت خواب رفتن پا‌ چیست؟
  • علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها + فیلم
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»
  • نگاهی به دومین بازی ذوب‌آهن در جام حذفی؛ دوئل انتقامی
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید