Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس سازمان هواشناسی گفت: هوای تهران امروز صاف خواهد بود غبار محلی شکل می‌گیرد؛ که باعث آلودگی هوا می‌شود و اواخر وقت امروز افزایش ابر را خواهیم داشت.

امیر حسین نقشینه در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان درباره وضعیت آب و هوایی چند روز آینده کشور و تهران گفت: برای پنچ شنبه اواخر وقت سامانه بارشی جدیدی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و باعث می‌شود در شمال غرب و غرب با افزایش ابر و بارش‌های پراکنده به صورت برف و باران رو به رو شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز جمعه با تقویت این سامانه بارشی علاوه بر شمال غرب و غرب در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، غرب سواحل خزر و بخش‌هایی از جنوب شرق و مرکز را تحت تاثیر قرار خواهد داد و سبب بارش باران بر روی مناطق سردسیر و در ارتفاعات بارش برف خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: شدت بارش‌ها برای جمعه در جنوب آذربایجان‌های غربی و شرقی و شمال استان زنجان و نیمه غربی کردستان و کرمانشاه و برخی نقاط از استان‌های شمال شرق خوزستان استان کهگیلویه و بویر احمد و شمال فارس بارش باران ایجاد می‌شود و در ارتفاعات با بارش برف رو به رو خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه افزود: جمعه غرب خلیج فارس مواج خواهد بود. شنبه سامانه در بیشتر مناطق فعال و به تدریج از فعالیت آن در روز جمعه در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود.

وی در ادامه درباره هوای تهران گفت: هوای تهران امروز صاف خواهد بود غبار محلی شکل می‌گیرد؛ که باعث آلودگی هوا می‌شود و اواخر وقت امروز افزایش ابر را خواهیم داشت. روز جمعه هوای تهران ابری خواهد بود و وزش باد و در بعضی ساعات با باران رو به رو خواهیم بود.

وی در ادامه درباره وضعیت جوی آبعلی و فیروزکوه و لواسان گفت: در شمالی استان آبعلی، فیروز کوه و لواسان و تجریش بارش‌ها به صورت برف و باران خواهد بود.

بیشنه‌ی دما در مهرآباد ۱۳ درجه و در شمیرانات ۱۱ درجه و کمینه دمای در شمیران ۱ درجه زیر صفر و مهرآباد ۳ درجه خواهد بود و همچنین دمای هوای فیروز کوه ۱۶ درجه زیر صفر و آبعلی نیز ۹ درجه زیر صفر خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نقشینه هواشناسی باران برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۹۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز (۱۰ اردیبهشت) و تشدید فعالیت آن طی فردا (۱۱ اردیبهشت) خبر داد.

صادق ضیاییان افزود: دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور بارش در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری آغاز خواهد شد.

ایسنا نوشت: وی اضافه کرد: سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) بارش در غرب، جنوب غرب و جنوب کشور ادامه خواهد داشت. چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) بارش در نیمه جنوبی کشور تشدید می‌شود و در شمال غرب و غرب رگبار پراکنده رخ خواهد داد. پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) گستره بارش تمام مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان را فرا خواهد گرفت.

ضیاییان ادامه داد: در دو روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۱ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، وزش باد در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌ چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) قسمتی ابری تا ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳ و ۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان است
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • پایداری هوای استان اردبیل
  • پایداری هوای زنجان تا اواسط هفته جاری