Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح استراتژیک شناسایی ذخایر آبزیان مناطق عمیق با همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان و سازمان شیلات ایران اجرا می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در راستای تفاهم نامه مشترک بین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با سازمان شیلات ایران، جلسه مشترک اعضای هیات‌علمی گروه تولید و بهره برداری آبزیان با جمعی از مدیران معاونت صید و صیادی سازمان شیلات ایران تشکیل و راهکار‌های همکاری مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نشست زمینه همکاری میان دانشگاه و سازمان شیلات ایران فراهم و مقررشد سازمان شیلات ایران که برای نخستین بار طرح استراتژیک شناسایی ذخایر آبزیان مناطق عمیق را در دست اجرا دارد برای عملیاتی ساختن این طرح از دو عضو هیات‌علمی گروه تولید و بهره برداری آبزیان دانشکده شیلات و دو دانشجوی مقطع دکتری این گروه آموزشی استفاده کند.

همچنین دومین نشست علمی اثرات سیل در بخش سلامت با حضور تعدادی از اعضای هیأت‌علمی گروه آبخیزداری و مدیریت مناطق بیابانی و معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پژشکی استان و اعضای هیأت‌علمی آن و جمعی از مدیران و کارشناسان ادارات استان برگزار شد.

در این نشست، برنامه الگوی مدیریت ریسک محور سیل معرفی و بخشی از یافته‌ها، دستاورد‌ها و تجربیات گروه، بیان شد و مقرر شد نشست دیگری با محوریت معرفی سامانه نظام ارجاع دانشگاه علوم پزشکی استان (ناب) برگزار شود که در خصوص تبادل اطلاعات و همکاری علمی- تخصصی به منظور ایجاد یک سامانه مکان مبنا و زمان‌مندبرای مدیریت سیل و کاهش خسارات ناشی از آن بحث و تبادل نظر شود.

همچنین کارگاه مشارکتی طرح مدیریت راهبردی حوضه چهل‌چای با حضور تعدادی از اعضای هیأت‌علمی این گروه آموزشی و مدیران و کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، جهادکشاورزی، محیط زیست، آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای و اداره میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

در این کارگاه خلاصه‌ای از پیشرفت طرح مدیریت راهبردی حوضه چهل‌چای و راهکار‌های مدیریتی پیشنهادی برای حوضه چهل‌چای مطرح شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با حضور در موسسه آموزشی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) با «مهمت آکیف» رئیس این موسسه دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش ایسنا، «محمدحسن حبیب‌اله‌زاده» در این ملاقات با قدردانی از تلاش‌های موسسه آموزشی اکو در چند سال گذشته در جهت گسترش فعالیت‌های موسسه در بین کشورهای عضو اکو، برای مشارکت هر چه بیشتر کشورمان در برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی اکو ابراز آمادگی کرد.

سفیر کشورمان در آنکارا  همچنین با اشاره به ظرفیت‌های موجود و پیشرفت‌های علمی برجسته درجمهوری اسلامی ایران به ‌ویژه در دهه‌های اخیر در زمینه‌های گوناگون مانند نانوتکنولوژی، کسب مدال‌های متعدد در المپیادهای علمی توسط دانش آموزان و نیز وجود دانشگاه‌های بسیار معتبر به عنوان بستر لازم برای جذب دانشجویان بین‌الملل به ‌ویژه از کشورهای عضو اکو، نسبت تقویت همکاری‌های آموزشی اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین آمادگی کشورمان برای بهره‌برداری بهتر از فرصت ریاست دوره‌ای جمهوری اسلامی ایران بر سازمان اکو در سال ۲۰۲۴ برای تقویت همکاری‌های آموزشی را اعلام کرد.

 مهمت آکیف، رئیس موسسه آموزشی اکو نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات این موسسه در سال‌های اخیر در راستای توسعه آموزش در کشورهای عضو اکو، تلاش‌های انجام ‌شده برای انطباق فعالیت‌های موسسه با نیازهای کشورهای عضو را برشمرد.

رئیس موسسه آموزشی اکو همچنین با اشاره به برخی تجارب موفق کشورمان در حوزه آموزشهای تخصصی از جمله دانشگاه‌ علمی و کاربردی، خواستار تقویت همکاری‌ها با کشورمان در حوزه امور آموزشی شد.

در این دیدار برخی زمینه های همکاری میان موسسه آموزشی اکو و وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا ، موسسه آموزشی اکو یکی از آژانس های تخصصی سازمان همکاری های اقتصادی(اکو) است که بر اساس تصمیم نشست ماه می ۱۹۹۸ شورای وزیران این سازمان تاسیس شد.

هدف اصلی این موسسه، توسعه همکاریهای علمی و آموزشی بین کشورهای عضو، تقویت زیرساخت های آموزشی و پرورشی وکمک به توسعه اقتصادی اجتماعی و دستیابی کشورهای عضو به اهداف آموزشی و دانشگاهی است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهر‌های انگلیس
  • پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد