Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@03:29:44 GMT

چطور زندگی روزمره دو جوان آن قدر پرفروش شد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۰۰۷۳

چطور زندگی روزمره دو جوان آن قدر پرفروش شد؟

اصلاً شاید به خاطر سادگی‌اش یک عده در پست‌های اینستاگرامی‌شان نوشته‌اند که بعد از خواندن این رمان، کتابخوان شده‌اند و حتی زندگی‌شان تغییر کرده است.

به گزارش مشرق، سه سال از انتشار «من پیش از تو» می‌گذرد؛ احتمالاً خیلی از آنهایی که کتابخوان هستند، اسم این رمان را شنیده و حتی آن را خوانده‌اند (یا تورقی کرده‌اند).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۳ بار تجدید چاپ شدن رقم کمی نیست! جوجو مویز در این رمان از احوال دختری می‌گوید که بی‌خیال و سرخوش زندگی می‌کند و پسری که تمام رویاهایش فرو می‌ریزد در یک تصادف و دست به انتخابی عجیب می‌زند برای سرنوشتش. اینجا مروری می‌کنیم بر این رمان و البته فیلمی که از آن اقتباس شده که آیا این فیلم دیدنی است؟

بیشتر بخوانیم:

اوضاع آشفته ترجمه کتاب بی‌اخلاقی برخی ناشران در گفتگو با یک مترجم کدام کتاب‌های سال ۹۶ پرفروش شدند؟

ویل ترینر جوان موفقی است؛ زندگی‌اش را بیهوده نمی‌گذراند. غیر از معاملات مالی حساب‌شده و دقیق، این بخشی از زندگی روزانه‌اش است: «دنبال چیزهایی می‌رفتم که خیلی هم پول لازم نداشتند، کلاس ورزش، شنا، کارهای داوطلبانه. کنسرت، رستوران‌های جدیدی که نرفته بودم… تلاش می‌کردم زبان‌های جدید یاد بگیرم، برنامه سفر می‌ریختم. دنبال جاهایی می‌گشتم که نرفته بودم، چیزهای هیجان‌انگیزی که از محدوده‌ام بیرون بکشد…»

ویل یک روز صبح در هوای بارانی، وقتی می‌خواسته به کارش برسد، تصادف می‌کند. تصادفی که به نخاع او آسیب می‌رساند؛ او می‌ماند و بدنی که دیگر حرکت نمی‌کند؛ فقط کنترل سرش را دارد و البته کمی حرکت در یکی دو انگشت دستش. همین. ویل هم با زندگی و هم با خودش قهر می‌کند.

درمان‌ها از دو سال پیش به او ثابت کرده‌اند که دیگر امیدی به بهبودش نیست و او باید برای ادامه زندگی‌اش چاره‌ای بیندیشد.
در زادگاه ویل، دختر جوانِ خنگِ بی‌دست‌وپای حواس‌پرتی به نام لوییزا کلارک زندگی می‌کند که زندگی را چیزی جز روز را شب کردن و شب را روز کردن نمی‌داند.
هیچ‌وقت به خودش نرسیده، هیچ چیز جدیدی یاد نگرفته، تمام اعضای خانواده‌اش بار زندگی را روی دوش او گذاشته‌اند و توقعات عجیب از او دارند و بخش مهمی از مساله مالی خانواده‌شان را باید حل کند.
تمام نکته رمان ۵۳۴ صفحه‌ای «من پیش از تو» در دیدار این دو شخصیت و تغییر وضعیت زندگی‌شان است.

لوییزا برای اولین بار به کمک ویل زندگی را متفاوت تجربه می‌کند، لباس پوشیدنش را تا حدی تغییر می‌دهد، فیلم می‌بیند، موسیقی گوش می‌کند، سفر می‌رود، زبان فرانسه یاد می‌گیرد و… ویل هم از آن حصاری که دور خودش کشیده بود، بیرون می‌آید و بعد از دو سال لبخند می‌زند و ریشش را اصلاح می‌کند و خلاصه، به دنیای متفاوتی وارد می‌شود.
لوییزا شیفته ویل می‌شود و آن‌قدر این تحولات زندگی‌اش را دوست دارد که حتی دلش می‌خواهد پیش ویل که کاملاً فلج است، بماند؛ اما خواسته آنها با هم یکی نیست.
تحمل زندگی بدون رشدهایی که برای ویل معنادار بوده، غیرممکن است. پس تصمیم می‌گیرد که...
این رمان خوشخوان و روان است. می‌توان آن را سریع خواند. اتفاق‌هایش خیلی پیچیده نیست.

شخصیت‌هایش برای زندگی خود دلایل فلسفی ندارند. چیزی از جنس زندگی روزمره خیلی از ماست؛ تجربه شکست‌ها، توسری‌خوردن‌ها، دیده‌نشدن‌ها، موفقیت‌ها، لذت‌ها و خلاصه تمام چیزهایی که در ساده‌ترین وجه زندگی آنها را تجربه می‌کنیم.

اصلاً شاید به خاطر سادگی‌اش یک عده در پست‌های اینستاگرامی‌شان نوشته‌اند که بعد از خواندن این رمان، کتابخوان شده‌اند و حتی زندگی‌شان تغییر کرده است.
این اتفاق خوبی است که یک عده با خواندن یک رمان (هرچقدر هم که مورد پسند دیگران نباشد) کتابخوان شده‌اند. اشکالش چیست؟

*ویژه نامه قفسه / روزنامه جام جم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا حمله تروریستی زاهدان ترجمه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکشن‌های پرفروش هند و کره در آخر هفته سیما

در فهرست فیلم‌های آخر هفته سیما، جز آثاری از استنلی کوبریک و مارتین اسکورسیزی، حضور پررنگ محصولات آسیایی از سینمای هند، کره جنوبی و چین به چشم می‌آید.

به گزارش ایسنا، در این آخر هفته شبکه‌های مختلف سیما ۳۶ فیلم پخش می‌کنند که در میان آن‌ها، نام فیلم‌های شاخصی چون «۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی»، «هیندنبرگ» و «قاتلان ماه کامل» و فیلمسازان شاخصی چون ساتیاجیت رای، اسپایک جونز، ژانگ ییمو، جان استرجس و داوود میرباقری دیده می‌شود.

از میان این آثار، سه فیلم جدید است و برای نخستین بار، روی آنتن رسانه ملی می‌رود. نکته عجیب آن که در گزارش روابط عمومی معاونت سیما از فهرست فیلم‌های آخر هفته، نام پنج فیلم «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل»، «در مسیر بوستون»، «پایمردی» و «یک ثانیه» به عنوان محصولات جدید هفته ذکر شده، ولی از میان این آثار، دو فیلم «در مسیر بوستون» و «قاتلان ماه کامل» در ایام تعطیلات نوروز سال جاری پخش شدند و برای آنتن تلویزیون، جدید به شمار نمی‌روند.

«یک ثانیه» ساخته ژانگ ییمو

جالب آن که هر سه فیلم جدید هفته، از سینمای آسیا آمده‌اند؛ یکی محصول کره جنوبی است، دیگری در هند تولید شده و سومی توسط سینماگر مشهور چینی ساخته شده است. در کل ۳۶ فیلم نیز توجه ویژه‌ای به سینمای آسیا شده و مجموعا ۱۰ اثر آسیایی در جدول پخش قرار گرفته است.

فیلم «جغد شب» که پخش آن برای پنج‌شنبه ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه یک سیما برنامه‌ریزی شد، یک درام تاریخی محصول کره جنوبی است که در سال ۲۰۲۲ ساخته شده. این فیلم که در همان فضای آشنای سریال‌های تاریخی این کشور مثل «جومونگ» و «جواهری در قصر» ساخته شده، با گیشه ۲۶ میلیون دلاری، پنجمین فیلم پرفروش کره جنوبی در سال ۲۰۲۲ شد.

«پایمردی» دیگر فیلم جدید این هفته که قرار است جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه تهران پخش شود، اثری از سینمای تامیل‌زبان هند است که آجیت کومار ستاره شاخص این سینما را به عنوان بازیگر اصلی دارد. این اکشن جنایی اثری پرخرج و بزرگ است که با فروش خوب، به پنجمین فیلم پرفروش سینمای تامیل در سال ۲۰۲۳ تبدیل شد. حقوق پخش اینترنتی این فیلم توسط نتفلیکس خریداری شده است.

فیلم هندی پایمردی

سومین فیلم جدید هفته، «یک ثانیه» ساخته ژانگ ییمو فیلمساز شاخص سینمای چین است که پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نمایش رفت. این فیلم تاریخی که در جریان انقلاب فرهنگی مائو می‌گذرد، به عنوان یکی از آثار شصت و نهمین جشنواره فیلم برلین انتخاب شد، ولی از این جشنواره انصراف داد و چند ماه بعد در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو رونمایی شد. این اثر مانند اغلب فیلم‌های ژانگ ییمو مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و از نظر منتقدان سایت راتن تومیتوز به نمره عالی ۱۰۰ رسید.

در این زمینه بخوانید:

تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟

از میان فیلم‌های تکراری این آخر هفته سیما، چند اثر جالب توجه وجود دارد.

«جورج کنجکاو ۱» که پنج‌شنبه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه تهران پخش شد، نسخه سینمایی یکی از برنامه‌های شبکه کودک (کانال پویا) با همین نام است. این فیلم محصول ۲۰۰۶، نقطه شروع یک مجموعه ۶ فیلمه موفق از همین سریال کودک به شمار می‌آید که تولید و پخش آن‌ها تا ۱۵ سال بعد، ادامه یافت. اولین فیلم از مجموعه «جورج کنجکاو»، نخستین فیلم بلند سینمایی محسوب می‌شود که در آن، ویل فرل کمدین مشهور آمریکایی به عنوان صداپیشه حضور دارد. این فیلم همچنین قرار است در سال‌های آینده در یک نسخه لایواکشن بازسازی شود.

نمایی از فیلم «هیندنبرگ» اثر رابرت وایز

«هیندنبرگ» اثر رابرت وایز که جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت یک بامداد از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود، فیلمی درباره یک سانحه مشهور هوایی است که تحولات مهمی را در صنعت هوایی موجب شد. حادثه کشتی هوایی هیندنبرگ که در سال ۱۹۳۷ رخ داد و این وسیله نقلیه مسافربری بزرگ آلمانی را از بین برد، در این فیلم نمایش داده شده و صحنه‌های واقعی این رخداد نیز لابلای فیلم گنجانده شده است. «هیندنبرگ» اثر نسبتا پرهزینه و بزرگی بود که نامزد ۳ جایزه اسکار هم شد و از ۷ جایزه اسکار دستاورد فنی که در آن سال اهدا شد، ۲ جایزه را برای جلوه‌های ویژه صوتی و بصری گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اکشن‌های پرفروش هند و کره در آخر هفته سیما
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • پرفروش‌ترین دارو چیست؟
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • قتل هولناک پدر به دست دختر جوان | همکاری ۲ پسر در اجرای نقشه قتل | متهم: پدرم با زندگی من در خانه مجردی مخالف بود!
  • چاپ یک‌رمان پلیسی دیگر از فردریک دار/«آموزش آدمکشی» در بازار نشر
  • کشف معمای هولدن کالفیلد: هویت‌جویی، انزواطلبی و صداقت‌گرایی