Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: رخ دادن حادثه تروریستی جاده خاش - زاهدان در آستانه سفر بن‌سلمان به پاکستان، بسیاری را متقاعد کرده است که هدف ولیعهد سعودی از سفر به پاکستان، دادن دستمزد به عوامل دخیل در اقدام تروریستی اخیر باشد.

سردار «رسول سنایی‌راد» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با بیان اینکه عربستان سعودی به شکل سنتی از یک نفوذ در پاکستان برخوردار است، گفت: از زمان تشکیل القاعده نوعی همکاری میان مجموعه‌های پاکستانی، سعودی و اماراتی در خاک پاکستان به دستور آمریکایی‌ها شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خانم «بی‌نظیر بوتو» هم در زمان حیات خود رسما به اینکه تشکیل طالبان با طرح آمریکا و انگلیس و حمایت لجستیکی عربستان و امارات و همکاری پاکستان بود، اعتراف کرده بود.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در ادامه با بیان اینکه در زمان حضور القاعده در افغانستان، پاکستان نقش عقبه و پشتیبان القاعده در رقابت با غرب را بر عهده داشت، گفت: انتقال برخی از عناصر دارای گرایش معارض به خاک پاکستان نیز در این زمان توسط سعودی‌ها انجام می‌شد.

سردار سنایی‌راد با بیان اینکه تفکرات سلفی سعودی‌ها در پاکستان، ابتدا شکل جهادی داشت ولی بعدها شکل تکفیری به خود پیدا کرد، تاکید کرد: متاسفانه امروز گروهک‌هایی که اقدامات تروریستی را در سیستان و بلوچستان انجام می‌دهند، دارای پایگاه استقراری در کشور پاکستان هستند و بعید است که سرویس‌های اطلاعاتی و ارتش پاکستان بر آنها مسلط نباشند ضمن اینکه بعضا اخباری از همکاری‌ها میان نیروهای تکفیری و عوامل امنیتی پاکستان به گوش می‌رسد.

وی تصریح کرد: پاکستان با ایجاد عمق مرزی به نفع تروریست‌ها، دارای همکاری با گروهک‌های تروریستی است که شاید این همکاری به شکل سیستمی نباشد اما احتمالا شکل شبکه‌ای دارد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا همچنین گفت: بعد از انتخابات اخیر و روی کار آمدن «عمران‌خان» این تصور وجود داشت که این نوع اقدامات تصحیح شود اما عملا این اتفاق نیفتاد.

سردار سنایی‌راد در پایان با بیان اینکه حمله تروریستی به اتوبوس پاسداران در جاده خاش - زاهدان، در آستانه سفر بن‌سلمان به پاکستان و نشست ورشو صورت گرفت، گفت: رخ دادن این حادثه در آستانه سفر بن‌سلمان به پاکستان، بسیاری را متقاعد کرده است که هدف ولیعهد سعودی از سفر به پاکستان، دادن دستمزد به عوامل دخیل در اقدام تروریستی جاده خاش - زاهدان باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سردار سنایی راد همکاری عربستان و پاکستان سازمان اطلاعات پاکستان جیش الظلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد

کارشناس بازارهای مالی گفت: در معاملات چند روز پیش شاهد بودیم که حجم زیادی از نقدینگی وارد بازار سرمایه شد که این موضوع نشان می دهد هیجانات سیاسی فروکش کرده و اکنون بهترین بازار برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است. - اخبار اقتصادی -

علی حیدری کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت بازارهای مالی در روزهای اخیر گفت: نوسان نرخ ارزی که در هفته های گذشته شاهد آن بودیم ناشی از تشدید هیجانات سیاسی و امنیتی بود و تغییری در بنیادهای اقتصاد ایران روی نداده است.

بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/ خبری از افزایش قیمت دلار نیست

وی گفت: بنیاد اقتصاد ایران نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته است، به عنوان نمونه میزان صادرات نفت ایران به قبل از تحریم ها برگشته است و هم‌زمان قیمت این طلای سیاه نیز روند صعودی را طی کرده است، این عوامل نشان می دهد که با گذشت زمان درآمدهای ارزی کشور افزایش یافته و در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

این کارشناس بازار ارز اظهار کرد: همچنین رشد اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری در وضعیت مطلوبی قرار دارد، این عوامل موجب شده تا امیدها به ادامه بهبود وضعیت اقتصادی بیشتر شود، در نتیجه همه این عوامل نشان می دهد که افزایش نرخ ارز توجیه اقتصادی ندارد.

وی اضافه کرد: حال که بحران های سیاسی امنیتی و نظامی کاهش یافته است، شاهد روند کاهشی نرخ ارز هستیم.

این تحلیل گر اقتصادی تصریح کرد: در معاملات چند روز پیش شاهد بودیم که حجم زیادی از نقدینگی وارد بازار سرمایه شد که این موضوع نشان می دهد هیجانات سیاسی فروکش کرده است و اکنون بهترین بازار برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است.

حیدری در پایان تاکید کرد: در این شرایط بازار ارز و طلا روند نزولی را طی خواهند کرد و بازار سرمایه که دچار عقب ماندگی زیادی بوده و اکنون بسیار جذاب شده، نقدینگی را به سمت خود جذب می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان