Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@07:10:10 GMT

بارندگي در خراسان رضوي 45 درصد افزايش يافت

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۲۰۷۰

بارندگي در خراسان رضوي 45 درصد افزايش يافت

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- مديرکل هواشناسي خراسان رضوي از افزايش 45 درصدي حجم بارندگي طي سال زراعي جاري در اين استان نسبت به مدت مشابه دوره آماري خبر داد.

محسن عراقي زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از ابتداي سال زراعي جاري تاکنون 130 ميليمتر باران در خراسان رضوي باريده که نسبت به پارسال 750 درصد بيشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: از ابتداي بهمن ماه جاري تاکنون 50 ميليمتر باران در خراسان رضوي باريد که اين ميزان در مدت مشابه دوره آماري 34 ميليمتر بوده است.
مديرکل هواشناسي خراسان رضوي حجم بارندگي ثبت شده در مشهد را نيز همين طي مدت 109 ميليمتر اعلام و بيان کرد: اين ميزان نسبت به دوره آماري پنج درصد و نسبت به پارسال 940 درصد افزايش داشته است.
وي گفت: از ابتداي سال زراعي جاري تاکنون بارندگي در همه شهرستانهاي خراسان رضوي نسبت به دوره آماري بلند مدت و سال گذشته بيشتر شده است.
عراقي زاده بيشترين ميزان افزايش بارندگي در خراسان رضوي را مربوط به رشتخوار و خواف ذکر و بيان کرد: افزايش بارندگي در اين شهرستانهاي واقع در شرق خراسان رضوي نسبت به دوره آماري بلندمدت به ترتيب 134 و 129 درصد بوده است.
ميانگين سالانه بارندگي در کشور 250 ميليمتر و در خراسان رضوي 210 ميليمتر است.
3027/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران

بررسی داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد بارش‌ها در کشور از ابتدای سال آبی جاری ۷ اردیبهشت ۱۲.۷ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا 7 اردیبهشت ماه امسال بیشترین کاهش بارش با منفی 40.8 درصد مربوط به استان قزوین است.

بارش‌ها در استان سمنان 40.5 درصد و در تهران 38 درصد کاهش یافته است.

در 25 استان کشور بارش‌ها کاهش یافته است که می‌توان به هرمزگان با کاهش 25.5 درصدی، گیلان با رشد منفی 26.3 درصد (کاهش 175.7 میلیمتری بارش‌ها)، فارس کاهش 28.3 درصد، بوشهر با 27.2 درصد و البرز با کاهش 25.2 درصد اشاره کرد.

در 6 استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان،‌کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد بارش‌ها مثبت شده است. میزان کاهش بارندگی‌ها در استان تهران 86.4 میلیمتر در مقایسه با دوره بلندمدت است. در استان قزوین کاهش بارش‌ها 102.5 میلیمتر بوده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا 7 اردیبهشت ماه (دیروز) 12.7 درصد بوده است. به‌عبارت دیگر بارندگی‌ها در پایتخت در بازه اشاره شده 25.9 میلیمتر کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند