Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@00:59:00 GMT

لاوروف: واشنگتن برای تقسیم سوریه تلاش می کند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۱۹۱۶

لاوروف: واشنگتن برای تقسیم سوریه تلاش می کند

وزیر امور خارجه روسیه گفت: واشنگتن برای تقسیم سوریه و ایجاد یک شبه دولت در شرق فرات تلاش می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز(سه شنبه 30 بهمن) گفت: هدف ایالات متحده آمریکا تقسیم سوریه و یک شبه دولت در کرانه شرقی رود فرات است.

لاوروف افزود: واشنگتن مانع سرمایه گذاری متحدانش در بازسازی زیر ساخت ها مناطق آزاد شده سوریه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: به عبارت دیگر، بازگرداندن تمامیت و سلامت منطقه ای برای سوریه که همه جامعه بین الملل از جمله آمریکا آن را امضا کردند، مهم است.

وی تاکید کرد: آمریکا به دنبال تحقق هدف خود یعنی تقسیم سوریه و برپایی شبه دولت در کرانه شرقی سرمایه گذاری می کند و متحدانش را مجبور می کند تا در این بخش از سوریه سرمایه گذاری کنند.

 

وی ادامه داد: نظامیان آمریکا به بهانه مبارزه با داعش به طور غیرقانونی وارد شدند . برهمین اساس خروج آنها می تواند ثبات را با دیگر به این کشور برگرداند.

در 19 دسامبر 2018، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفت تا نیروهای خود را از سوریه با ادعای تحقق پیروزی بر داعش خارج کند.

 

این تصمیم ترامپ با موجی از انتقادات و نگرانی از سوی داخل و خارج آمریکا روبه رو شد، به طوری که «بریت مک گورک» نماینده آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش در دسامبر سال گذشته در اعتراض به تصمیم خروج از سوریه استعفا داد و گفته است که برنامه ای برای این اقدام وجود ندارد و آینده در سوریه نگران کننده است.

کشورهای اروپایی نیز نسبت به تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه ابراز نگرانی کردند. چرا که این تصمیم در زمانی است که داعش بیشتر مناطق تحت سیطره خود را ازدست داده است.کاخ سفید برای کاهش نگرانی متحدان عربی خود، وزیر امور خارجه را راهی کشورهای عربی متحد کرد تا به آنها نسبت به این مسئله اطمینان بدهد.

مسئولان آمریکایی تخمین زدند که عملیات خروج از سوریه تا مارس یا آوریل ادامه یابد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان اردبیل خبرگزاری شبستان اصفهان زاهدان حادثه تروریستی مقام معظم رهبری شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل لاوروف آمریکا سوریه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۱۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند