Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید تا زمانی که واشنگتن اطمینان نیابد که تهدید هسته‌ای پیونگ یانگ به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است، از تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور نمی‌کاهد! به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد که دولت واشنگتن تا زمانی که اطمینان نیابد تهدید تسلیحات هسته‌ای پیونگ یانگ «بطور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است»، از تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی نمی‌کاهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه خبری «ان بی سی» گفت که امیدوار است «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در دومین دیدار خود با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، با توقف برنامه تسلیحات هسته‌ای پیونگ یانگ به تعهد خود عمل نماید.

به رغم اظهارات مایک پمپئو، یک مقام بلندپایه دولت آمریکا گفت که مقامات واشنگتن هنوز در مورد اینکه آیا کره شمالی برای انصراف از سلاح‌های هسته‌ای خود تصمیم گرفته است یا خیر، مطمئن نیستند.

این مقام آمریکایی و آشنا به موضوع گفتگو‌ها که خواست نامش فاش نشود، همچنین گفت که کاهش شمار ۲۸۵۰۰ نیروی نظامی آمریکا مستقر در کره جنوبی موضوع گفتگو‌های سران آمریکا و کره شمالی در ویتنام نخواهد بود.

به گزارش مهر، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «پیشرفت زیادی در مذاکره با کره شمالی به دست آمده است».

رئیس‌جمهوری آمریکا بدون اشاره به نقض مکرر قرارداد‌ها و معاهدات دو و یا چندجانبه میان واشنگتن با دیگر کشور‌های جهان در این باره ادعا کرد: «من عاشق لغو تحریم‌های کره‌شمالی هستم؛ اما ابتدا باید اقدام معناداری از سوی پیونگ‌یانگ دیده شود».

وی در ادامه با تکرار ادعای گذشته خود و با بیان اینکه از عقد یک قرارداد میان آمریکا با کره شمالی متعجب نخواهد شد، افزود: کره‌شمالی پتانسیل اقتصادی زیادی دارد».

ترامپ در ادامه افزود: «نشسست آتی (در ویتنام) به این معنا نیست که این آخرین دیدار من با کیم جونگ اون است؛ زیرا من اینطور فکر نمی‌کنم».

این درحالی است که ترامپ روز ۲۷ و ۲۸ فوریه (۸ و ۹ اسفند ماه) در شهر «هانوی» پایتخت ویتنام با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پمپئو تهدید هسته ای پیونگ یانگ تحریم تسلیحات هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

مشاوران اقتصادی دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه در حال بررسی راه‌هایی هستند تا کشور‌ها را از پدیده دلار زدایی که باعث می‌شود استفاده از دلار را کنار بگذارند، دور شوند.

در حال حاضر، تعدادی از کشور‌ها بطور فعال استفاده از دلار را کنار گذاشته اند.

گفته می‌شود این تلاشی برای مقابله با اقدامات بازار‌های نوظهور کلیدی برای کاهش استفاده از دلار آمریکا است.

این بحث شامل مجازات‌هایی برای کسانی است که به دنبال تعاملات جایگزین در تجارت دوجانبه با ارز‌هایی غیر از دلار آمریکا هستند. این مجازات‌ها می‌تواند شامل کنترل صادرات، هزینه‌های دستکاری ارز و تعرفه‌ها باشد.

در ماه مارس، ترامپ در مورد دلار به CNBC گفت: با بایدن، شما دلار را به عنوان استاندارد از دست خواهید داد. این مانند شکست در بزرگترین جنگی است که ما تا به حال حضور داشته ایم. من از زمانی که کشور‌ها استفاده از دلار را کاهش می‌دهند متنفرم. من به کشور‌ها اجازه نمی‌دهم استفاده دلار را کاهش دهند. زیرا وقتی این معیار را از دست بدهیم، مانند از دست دادن یک جنگ انقلابی خواهد بود.

او همچنین در مصاحبه با فاکس بیزنس گفت: «کشور ما دارد به جهنم می‌رود و ما دیگر نقش مهمی در جهان نخواهیم داشت. ما قدرت داریم، اما در حال کاهش است. در واقع پول رایج ما رو به تنزل است. من فقط در مورد ارزش پول‌مان صحبت نمی‌کنم بلکه بحث در مورد استفاده از پول ما (دلار) در سراسر جهان است». 

یادآور می‌شود: استفاده ابرازی آمریکا از دلار باعث شده عزمی جهانی برای پایین کشیدن این ارز به راه بیافتد. آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان «ابزار فشار سیاسی» بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.

در همین راستا، کشور‌های عضو بریکس نیز اعلام کرده‌اند قصد دارند در آینده از ارز‌های داخلی در معاملات خود استفاده کرده و پس از مدتی یک ارز دیجیتال مشترک را جایگزین دلار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد