Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: باید از ظرفیت خیرین برای تامین تجهیزات گرمایشی و استانداردسازی مدارس مناطق محروم استفاده کرد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در بودجه سال آینده ۱۵۰۰ میلیارد تومان جهت گازرسانی به مدارس روستایی تخصیص داده شده است.
وی تصریح کرد:  همچنین در بند د تبصره یک  لایحه بودجه  سال ۹۸ وزارت نفت مکلف شد از محل سهم شرکت ملی نفت ایران نسبت به گازرسانی به روستاها و پایان  پروژه‌های نیمه تمام گازرسانی در روستاها با اولویت گازرسانی به شهرها و روستاهای استان‌ های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و خراسان جنوبی اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه تامین سیستم گرمایشی استاندارد برای مدارس نیاز به همراهی وزارتخانه های آموزش و پرورش، نفت و نیرو دارد، افزود: ایمن سازی و استانداردسازی مدارس مورد توجه جدی  مسئولان مربوطه نیست ، به طوری که پس از حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد ، در بودجه‌، اعتباری برای تجهیز مدارس دولتی به سیستم‌های گرمایشی در نظر گرفته شد اما امسال و حادثه مدرسه زاهدان بی توجهی مسئولان به این موضوع را آشکار ساخت و  جای تاسف دارد که دانش آموزان و کودکان در مناطق مختلف کشور به دلیل سیستم گرمایشی غیراستاندارد  جان خود را از دست می دهند. 
رحیمی با اشاره به اینکه باید   از ظرفیت خیرین برای تامین تجهیزات گرمایشی و استانداردسازی مدارس مناطق محروم استفاده کرد،بیان داشت:  باید استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد زیرا غفلت از آن ممکن است  باعث وارد شدن هزینه های جبران ناپذیر مادی و معنوی به جامعه و خانواده ها شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی بسیج سازندگی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل + فیلم

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع)استان اردبیل گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در طی سال جاری به ۵۰۸ روستا آب شربِ پایدار وصل خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عباس نوظهور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیج سازندگی استان اردبیل در سال 1402 مجموعا 507 میلیارد تومان در حوزه‌های عمرانی از قبیل مسکن، راه، آب‌رسانی، سیل‌بند، مدرسه، آسفالت، مسجد و... هزینه کرده است.

وی افزود: در سال ذکر شده 135 مسکن مددجویی با هماهنگی کمیته امداد ساخته شد و همچنین 65 کیلومتر راه روستایی احداث و تحویل هم‌وطنان شد.

رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل با بیان اینکه طی سال گذشته 236 مورد آب‌رسانی در روستاهای استان انجام شد، اذعان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در طی سال جاری به 508 روستا آب شربِ پایدار وصل خواهد شد، و همچنین قرار است مطابق پیش‌بینی انجام شده، در مجموع 8 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی استان اردبیل از جمله ساخت هزار واحد مسکن ملی هزینه شود.

نوظهور در خصوص وام‌های اشتغال‌زایی پرداخت شده در طی سال گذشته تاکید کرد: از محل تبصره 18 برای سال گذشته، 205 میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص یافته بود که 57 درصد آن یعنی 135 میلیارد تومان تاکنون جذب و به حساب متقاضیان به عنوان وام اشتغال‌زایی پرداخت شده است و قرار است تا خرداد ماه سال جاری، این پرداختی ها ادامه داشته باشد.

وی در بخش دیگری در سخنان خود به فعالیت‌های گسترده گروه‌های جهادی در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: 2هزار و 400 گروه جهادی با تخصص‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌ها هستند.

رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل با اشاره به برنامه‌های این سازمان هم‌زمان با هفته گرامیداشت بسیج سازندگی، تشریح کرد: طی این ایام قرار است گروه‌های جهادی اعم از علمی، آموزشی، خدماتی، بهداشتی، درمانی، دامپزشکی و... در مناطق عشایری و روستایی حاضر شده و خدمات ارائه کنند.

نوظهور ادامه داد: طی این ایام 25 واحد مسکن مددجویی، احداث 10 کیلومتر جاده روستایی، تحویل طرح آب‌رسانی در 7 نقطه، 4 سیل بند، 15 مدرسه، کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری خواهد رسید.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • خانه های امامزاده ابراهیم شفت ایمن سازی می شود
  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه
  • اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری
  • آبرسانی بسیج سازندگی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل + فیلم
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد