Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:25:39 GMT

عشایر یزد 12 میلیارد ریال وام دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۹۳۲۴

عشایر یزد 12 میلیارد ریال وام دریافت کردند

یزد - ایرنا - رئیس اداره امور عشایری یزد گفت : امسال تاکنون 12میلیارد ریال وام به هزار و 300 خانوار عشایر از محل صندوق توسعه ملی برای تأمین سرمایه در گردش و تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز پرداخت‌ شد.

حسن زارع روز شنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت مجتمع دامداری عشایری روستای هارونی ابرکوه به خبرنگار ایرنا افزود: برای جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از خشکسالی امسال 2 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه از طریق شرکت تعاونی عشایری ابرکوه وخاتم پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: این میزان وام با باز پرداخت چهار ساله برای خرید علوفه و نهاده های دامی به عشایران پرداخت شده است.
رئیس اداره امور عشایری یزد ، ساخت چهار باب آب‌انبار ، برای ذخیره آب شرب با ظرفیت هرکدام 40 هزار لیتر در مناطق عشایری وتیغ زنی افزون بر هزار کیلومتر ایل راه ها عشایر را بخشی از فعالیت های دیگر بیان کرد.
رئیس اداره امور عشایری یزد اظهار کرد: با وجود 2دهه خشکسالی و فقر مراتع ، عشایر سال گذشته، چهار هزار و 380 تن فرآورده دامی و لبنی تولید کردند.
وی اضافه کرد: عشایر منطقه با تلاش‌های خود علاوه برتولید 25 درصدگوشت قرمز، در تولید 20 درصد صنایع‌دستی استان نقش بسزایی دارند.
جمعیت عشایر استان که در شهرستان‌های ابرکوه و خاتم زندگی می‌کنند، 6 هزار و 300 نفر شامل یک هزار و 300 خانوار است.
عشایر استان از ایلات بختیاری ، خمسه و قشقایی هستند که در پرورش 140 هزار رأس دام سبک و 400نفر شتر فعالیت دارند.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد عشاير پرداخت وام استان يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۹۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرماندار کوهرنگ با اشاره به گرفتار شدن ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ در بارندگی اخیر گفت: این عشایر به‌علت رعایت نکردن تقویم کوچ و اقدام به کوچ زودهنگام در بارندگی گرفتار و دچار مشکل شدند.
اکبری افزود: نیرو‌های امدادی شهرستان کوهرنگ علاوه بر امدادرسانی، بین حادثه دیدگان مواد غذایی، پتو و چادر توزیع کردند.
وی با اشاره به بروز خسارت در برخی جاده‌های شهرستان تصریح کرد: محور ارتباطی دهستان موگویی بسته، اما بلافاصله با تلاش نیرو‌های راهداری بازگشایی شد.
فرماندار کوهرنگ با اشاره به وارد شدن خسارت به پل دره رزگه دهستان موگویی گفت: نیرو‌های راهداری هم‌اکنون در حال ترمیم این مسیر موقت هستند.
اکبری یادآور شد: به‌دنبال بارش‌های اخیر ۱۶ گروه عملیاتی از جمعیت هلال‌احمر، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کوهرنگ راهنمایی و کمک به آسیب‌دیدگان به‌ویژه عشایر مناطق مختلف این شهرستان را برعهده داشتند.

دیگر خبرها

  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • تلف شدن ۵۰ راس گوسفند عشایر در اثر رعد و برق
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ