Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:48:11 GMT

65 درصد جمعیت استان کردستان عضو بیمه سلامت هستند

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۸۲۲۵۰

65 درصد جمعیت استان کردستان عضو بیمه سلامت هستند

سنندج - ایرنا - مدیر کل بیمه سلامت استان کردستان گفت: هم اکنون از جمعیت یک میلیون و 603 هزار نفری استان، 65 درصد زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انور اسماعیلی روز دوشنبه در دیدار با فرماندار سروآباد اظهار داشت: در استان کردستان یک میلیون و 50 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این آمار جمعیت 620 هزار نفر را روستاییان تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: روستاییان و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت به صورت رایگان می توانند از خدمات و مزایای بیمه سلامت بهره مند شوند و در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت نیز افراد می توانند با پرداخت 265 هزار تومان از مزایای این بیمه استفاده کنند.
مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: با توجه به اینکه بیش از 80 درصد جمعیت شهرستان سروآباد در روستاها ساکن هستند و 2 شهر سروآباد و هورامان نیز زیر 20 هزار نفر جمعیت دارند مردم این شهرستان به صورت 100 درصدی و رایگان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
وی اضافه کرد: بیمه سلامت پنج صندوق بیمه ای دارد که شامل کارکنان دولت، عشایر و روستاییان، بیماران خاص، سایر اقشار و بیمه ایرانیان است که در شهرستان سروآباد 100 درصدی جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه عشایر و روستاییان است.
اسماعیلی با بیان اینکه در سطح استان 33 دفتر پیشخوان بیمه سلامت فعالیت دارند، گفت: کسانی که فاقد بیمه هستند می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا مراکز بیمه سلامت نسبت به زیر پوشش قرار گرفتن خود و اعضای خانواده اقدام کنند.
وی به قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی کردستان اشاره کرد و افزود: سال گذشته 600 میلیارد ریال بابت ارائه خدمات پزشکی درمانی مراکز بهداشتی درمانی به بیمه شدگان بیمه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی کردستان پرداخت شده است.
فرماندار سروآباد نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به محروم بودن این شهرستان و درآمد پایین مردم آن بویژه روستاییان بیمه سلامت در این شهرستان یک ضرورت است.
کوهسار دادور افزود: با پیگیری های انجام شده و توجه ویژه مسئولین بیمه سلامت استان کردستان از جمعیت 50 هزار نفری این شهرستان بیش از 40 هزار نفر آن زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
وی با اشاره به نبود ساختمان بیمه سلامت در این شهرستان گفت: در حال حاضر شعبه بیمه سلامت در یک مکان استیجاری قرار دارد که با تکمیل سایت اداری یک مکان برای استقرار نمایندگی این بیمه در نظر گرفته خواهد شد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان با بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بيمه سلامت صندوق عشايري بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهرام کلانتری خاندانی، در این نامه از مدیران عامل سازمان‌های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، خواستار ثبت اسناد ارسالی داروخانه‌ها در سایت سازمان‌های بیمه‌گر شده است.

وی با تاکید بر پیگیری رعایت مفاد بند ل تبصره بودجه و لزوم ایجاد داشبورد شفاف برای اطلاع رسانی در پرداخت‌ها، تصریح کرد: میزان تسویه هر صندوق بیمه‌ای به صورت شفاف قابل مشاهده باشد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال