Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@01:14:40 GMT

سارقان طلا فروشی خیابان پیروزی دستگیری شدند

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۸۷۱۳۲

سارقان طلا فروشی خیابان پیروزی دستگیری شدند

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ کارآگاه داوود فرد در این خصوص اظهار داشت: اواسط بهمن ماه سال جاری خبری مبنی بر سرقت از یک طلا فروشی در خیابان پیروزی تهران از طریق سامانه 110 پلیسی به ماموران کلانتری 128 تهران نو اعلام شد.
وی بیان داشت: با توجه به حساسیت موضوع سرقت، که در آن متهمان با شیوه بی هوش کردن مالباخته اقدام به سرقت اموال اش کرده بودند، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در جریان موضوع قرار گرفتند و سریعا برای انجام تحقیقات در این زمینه به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بررسی های صورت گرفته مشخص شد مغازه طلا فروشی فاقد دوربین های مداربسته و سیستم های امنیتی از جمله آژیر و قفل برقی بوده است که در نتیجه هیچ سرنخی از متهمان نیز در محل سرقت به جای نمانده بود.
جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اظهارات مالباخته در تحقیقات گفت: وی مدعی شده است 'در مغازه حضور داشته که یکی از دوستان پسرم به همراه فرد دیگری که وی را دوست خود معرفی می کرد برای دعوت من به مراسم عروسی برادرش به مغازه مراجعه کرده است و عنوان داشت قصد خرید مقادیری طلا برای این مراسم را دارد که در ادامه بنده گاو صندوق را باز کردم و تعدادی نمونه کار نشانش دادم اما وی از من نمونه کارهای دیگر خواست که حین رفتن به سمت گاو صندوق، دوستش با دستمال آغشته به مواد بی هوشی مجرای تنفسی مرا از پشت گرفت که در نتیجه بی هوش شدم و حدود یک ساعت بعد از آن که به هوش آمدم، متوجه شدم همه طلاهای موجود در مغازه ام به مقدار 30 کیلو گرم طلا و جواهر توسط سارقان به سرقت رفته است.'
داوود فرد، گفت: شاکی در ادامه عنوان داشت' یک نفر دیگر نیز در بیرون از مغازه به عنوان زاغ زن حضور داشته و بعد از به هوش آمدن متوجه شده است که متهمان با استفاده از خودرو ریو مالباخته متواری شدند.
وی ادامه داد: در تحقیقات میدانی مشخص شد هیچ گونه سر نخی از متهمان در صحنه نمانده است که با توجه به حساسیت موضوع، تحقیقات گسترده فنی و پیچیده پلیسی در رابطه با شناسایی متهمان انجام شد و با هماهنگی های انجام شده با مقام قضائی محترم شعبه هفتم دادسرای ناحیه 34 تهران، دو تن از متهمان که ساکن خیابان ابوذر تهران بودند، شناسایی و در مخفیگاه خود طی عملیاتی بازداشت شدند که در همان محل، بخشی از اموال سرقتی نیز کشف و ضبط و به همراه متهمان به بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال داده شدند.
جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ اضافه کرد: متهم اصلی پرونده، به هویت سعید عنوان داشت که سردسته باند که همچنان متواری و تحقیقات برای بازداشت وی نیز در جریان است این نقشه را طراحی کرده و در ادامه مدعی شد با توجه به شناختی که از مغازه مذکور داشته مرتکب چنین سرقتی شده است.
وی ابراز داشت: همچنین در تجسس مخفیگاه متهمان، یک دفترچه خاطرات به دست آمد که در متن این دفترچه آرزوهای متهم مبنی بر خرید چند مغازه، منزل و باغ در مناطق مختلف تهران نیز درج شده بود و حتی متهم قصد پرداخت بدهی های خود را با استفاده از طلاهای سرقتی نیز داشت که در قسمتی دیگر از دفترچه نیز، از قسمت کردن طلاها نیز صحبت به میان آمده بود.
داوود فرد بیان داشت: در ادامه متهم دیگر نیز مورد بازجویی قرار گرفت که مشخص شد وی به عنوان زاغ زن در آن روز بیرون از مغازه حضور داشته و مراقب بوده که در آن ساعت از روز کسی به مغازه نرود.
جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان داشت: با توجه به شلوغی شب عید به کسبه محترم و علی الخصوص طلافروشی ها پیشنهاد می شود که سیستم های امنیتی خود را بروز کرده و حتما در محل دوربین های مداربسته داشته باشند.
وی اضافه کرد: در این پرونده ما شاهد هستیم که صاحب مغازه در ساعتی از روز اقدام به باز کردن مغازه خود برای فروش طلاجات کرده که برای این صنف جزو ساعات پرخطر محسوب می شود و شایان ذکر است که حتی مغازه دار از این هم پا را فراتر گذاشته و متهمان را برای نشان دادن نمونه کار به پشت پیشخوان مغازه اش دعوت کرده است که با توجه به پیش آمدن چنین موضوعاتی، ریسک مورد سرقت قرار گرفتن مغازه دار نیز بالا رفته است.
تهرام/3225//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 پلیس آگاهی تهران بزرگ خودرو دوربین شب عید کشف و ضبط 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۷۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا

به گزارش تابناک، بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، سرهنگ داود عبدالمالکی اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف از یکی از واحدهای تولیدی فعال در زمینه فرآوری کشمش در شهر شال، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان بوئین‌زهرا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نگهبان شرکت در اظهارات خود به ورود سارقان و ضرب و جرح توسط آن‌ها اشاره کرده بود، افزود: سارقان پس از ضرب و جرح نگهبان مقادیر قابل توجهی کشمش، تجهیزات و لوازم شرکت را به سرقت برده بودند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: مأموران در بررسی‌های تخصصی از محل وقوع سرقت، سرنخ‌هایی از دست داشتن ۲ نفر از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار به‌دست آورده و با هماهنگی قضائی، فعالیت‌های آنان را تحت نظر گرفتند.

عبدالمالکی خاطرنشان کرد: هر ۲ متهم در حالی که قصد فروش ۵۰۰ کیلو از کشمش‌های سرقتی را داشتند در اقدامی غافلگیرانه توسط مأموران دستگیر شده و به مقر انتظامی منتقل شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات پلیسی به بزه انتسابی با همدستی ۲ عضو دیگر باند اعتراف کرده‌اند، گفت: ۲ سارق دیگر در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شده و حدود هزار و ۴۳۰ کیلوگرم کشمش و بخش قابل توجهی از اقلام سرقتی در مخفیگاه آن‌ها کشف شد.

 

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در اسفراین
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان