Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز (دوشنبه) در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و هفتمین جشنواره دانشجوی نمونه تصریح کرد: امروز زمان عافیت طلبی، مسئولیت گریزی و گله گذاری از یکدیگر نیست بلکه زمان همدلی، وحدت و سینه سپر کردن در برابر مشکلات به منظور برداشتن موانع از پیش روی مردم است.

وی با بیان اینکه هر سخن و تصمیمی بر مبنای اولویت های شخصی و فردی سخن و تصمیم ناصحیحی است، افزود: نمی توان در هنگام نیاز مردم و کشور لباس عافیت برتن کرد و از عافیت طلبی سخن به میان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا در مقطع حساس کنونی چشم امید ملت و جامعه به شما سرمایه های اصلی ایران است.

وی با اشاره به انتظار دولت از دانشگاهیان و صاحبنظران و نخبگان برای کمک به موضوع معیشت مردم اظهار داشت: با شروع تحریم برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم 14 میلیارد دلار تخصیص داده شد تا این کالاها با دلار 4200 تومان به وفور در جامعه توزیع شود. اجرای چنین سیاستی آن هم پس از سالها که از تجربه سهمیه بندی می گذشت و برخی اخلال ها برای جلوگیری از تحقق آن با کاستی هایی روبرو شد. امروز ما از شما می خواهیم که در موضوع افزایش یارانه نقدی، اجرای سیاست های دوران جنگ و توزیع کالابرگ و یا تداوم روند فعلی با اصلاح برخی نواقص مشورت دهید.

وی یکی از مهمترین شاخص های نظام مدیریت دانشگاه را چگونگی پرورش دانشجویان عنوان و خاطر نشان کرد: پرورش خلاقیت، مهارت و توانایی دانشجویان در دانشگاه ها باید به گونه ای باشد تا پس از فارغ التحصیلی آمادگی مواجهه با مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی چه در داخل و چه در عرصه بین المللی داشته باشند. 

دکتر جهانگیری با تاکید بر اینکه دانشگاه فقط محل آموزش نیست بلکه محلی برای کسب مهارت، درس زندگی، رشد خلاقیت و نوآوری و تربیت شهروندانی مسئول،‌ انگیزه مند و توانمند است، تصریح کرد: دانشگاه عرصه تمرین جامعه پذیری، مدارا و گفتگو است و بار سنگینی بر دوش کسانی است که از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند تا بتوانند وظایف و انتظاراتی که در جامعه از آنان وجود دارد را بر عهده بگیرند. 

معاون اول رییس جمهور افزود: از دانشگاهی که چنین برون داد و محصولی دارد، انتظار می رود که توسعه علمی و نهایتاً توسعه پایدار و همه جانبه را در کشور رقم بزند و با علم اندوزی در جامعه تولید ثروت ملی کند. ثروتی که از این منظر به دست می آید می تواند در خدمت رشد و توسعه کشور، رفاه مردم و امنیت جامعه قرار گیرد. 

وی با اشاره به اینکه امروز در شرایط و مقطع خاصی قرار داریم، خاطر نشان کرد: قدرت تدبیر، استقامت، فکر و تصمیم گیری انسان های بزرگ در شرایط فشار و سختی باید افزایش پیدا کند تا زمینه برون رفت از مشکلات و شرایط پیش روی کشور فراهم شود. 

دکتر جهانگیری با اشاره به جهت گیری و رویکرد دولت تدبیر و امید در ارتباط صمیمانه با نخبگان و دانشگاهیان خاطر نشان کرد: این دولت از ابتدا از حمایت نخبگان و دانشگاهیان برخوردار بود و تلاش کرد تا با اتکا به این پشتوانه بتواند تنگناهای کشور را برطرف کند. 

معاون اول رییس جمهور با اشاره به ظرفیت های گسترده مادی و معنوی کشور، گفت: دستاوردهای بسیار خوبی در کشور حاصل شده است اما گاهی سیاه نمایی ها به قدری زیاد می شود که مسئولین تصور می کنند نباید دستاوردها را بازگو کنند. 

وی ادامه داد: کارها و اقدامات بسیار خوبی در زیرساخت ها و بخش های مختلف نفت،‌گاز، راه آهن و راه در بدترین شرایط تحریم انجام شده است به طوری که طرح های بزرگی در میادین پارس جنوبی در بخش پتروشیمی و پالایشگاهی به انجام رسیده و با اتکا به توانایی دانشمندان و متخصصین کشور، امروز بزرگترین کارخانه ها از ابتدا تا انتها توسط نیروهای داخلی احداث می شود. 

دکتر جهانگیری دستاوردهای کشور در بخش های بایو تکنولوژی، نانو تکنولوژی و هوافضا در پارک های علم و فناوری و دانشگاه های کشور را افتخار آمیز توصیف و خاطر نشان کرد: دانشگاه و دانشگاهیان امروز باید به حل چالش های کشور کمک کنند چرا که چالش ها در مقابل اراده نخبگان کشور ناچیز هستند و حتماً قادر خواهیم بود راهکارهایی برای برون رفت از شرایط پیش رو پیدا کنیم. 

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تحریم آمریکا علیه ملت ایران و تصمیم جدی این کشور برای آسیب و فشار بر مردم کشور، گفت: در کتاب «هنر تحریم» تصریح شده که در تحریم باید کاری کنیم تا مردم ایران تحت فشار باشند و این یعنی که هدف آمریکا فشار بر ملت ایران است و اینکه در صحبت های خود می گویند مسائل انسانی، دارو و غذا شامل تحریم نیست سخنانی کذب و دروغ است. 

وی اضافه کرد: البته آمریکا در مرحله جدید تحریم ها از نظر سیاسی تنها مانده است و در مجامع و کشورهای مختلف نظیر شورای امنیت سازمان ملل، دادگاه لاهه، اجلاس ورشو و اجلاس مونیخ تلاش کرد تا جامعه بین الملل را علیه ملت ایران با خود همراه کند اما در همه این نشست ها با پاسخ منفی کشورهای مختلف روبرو شد و امروز تمرکز و فشار اصلی خود را بر شرکت های تجاری و اقتصادی معطوف کرده تا آنها را با تهدید از همکاری با ایران باز دارد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتخاب دانشجویان نمونه سنت پسندیده ای است که هم در حوزه سیاست گذاری و هم در حوزه اجرا و هم از لحاظ جهت دهی به زندگی و فعالیت دانشجویی اثرگذار است اظهار امیدواری کرد؛ این برنامه خوب همچنان استمرار داشته باشد و زمینه ای برای رقابت صحیح علمی میان دانشجویان فراهم شده و دانشجویان نیز فرصتی برای بروز و ظهور استعدادهای خود داشته باشند. 

دکتر جهانگیری همچنین به خانواده های دانشجویان نمونه بخاطر انتخاب فرزندانشان تبریک گفت و افزود: خانواده های این عزیزان زحمات زیادی را برای پرورش فرزندان خود متحمل شده اند که باید از آنان قدردانی شود. 

معاون اول رییس جمهور همچنین از وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری و مسئولین اجرایی این جشنواره نیز قدردانی کرد و گفت: این عزیزان کار فشرده و سنگینی بر دوش دارند و برای رشد علمی و رفاه دانشجویان تلاش می کنند تا همه دانشجویان احساس کنند که روند انتخاب بدون تبعیض و در چارچوب قانون انجام می شود. 

معاون اول رییس جمهور در ابتدای این مراسم نیز با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، اظهار داشت: امیدوارم با برنامه ریزی و سیاستگذاری مناسب، فضایی فراهم شود که بتوان از ظرفیت و توانمندی زنان کشور در موقعیت های مختلف استفاده کرد.

در این مراسم با حضور معاون اول رییس جمهور از دانشجویان نمونه با اهدای تندیس و لوح تقدیر قدردانی شد.

همچین وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم در سخنانی دیدگاههای خود درباره دانشجویان نمونه و فراهم کردن شرایط برای ارتقای علمی کشور را بیان کردند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 نخبگان دانشجویان یارانه نقدی اسحاق جهانگيری تحریم ها 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد که تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد
  • روز خاص ورزش با رویداد هم‌مسیر اتیسم(عکس)
  • زبانه کشیدن شعله‌های آتش حق طلبی از دانشگاه‌های کلمبیا و اوهایو
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!