Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - سفر داماد ترامپ و مشاور کاخ سفید به همراه چند دیپلمات آمریکایی به برخی کشورهای عربی خاورمیانه و ترکیه با هدف جلب حمایت کشورهای منطقه از طرح ادعایی آمریکا برای فلسطین موسوم به معادله قرن است.

داماد ترامپ و مشاور کاخ سفید، را در سفر به خاورمیانه جیسون گرینبلت نماینده ویژه ترامپ در امور خاورمیانه و برایان هوک مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا همراهی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جرد کوشنر، مشاور کاخ سفید، بعد از سفر به امارات متحده عربی و عمان امروز صبح /چهارشنبه/ وارد ترکیه شد تا درباره حمایت آمریکا از طرح صلح ادعایی واشنگتن میان فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» رایزنی کند.
روزنامه 'دیلی صباح' چاپ ترکیه نیز پیش تر نوشته بود که قرار است کوشنر در این سفر با مقامات ترکیه 'درباره جزئیات طرح صلح دولت آمریکا برای خاورمیانه گفت‌وگو کند'.
سی‌ان‌ان‌ترک، نیز پیش تر از سفر جرد کوشنر داماد ترامپ روز چهارشنبه ۲۷ فوریه به ترکیه خبرداده بود.
رئیس جمهوری و دولت ترکیه بارها از آمریکا به دلیل به رسمیت شناختن قدس به عنوان رزیم صهیونیستی و انتقال سفارتش به آنجا انتقاد کرده اند.
سفارت آمریکا در امارات در توییتی اعلام کرد که کوشنر داماد ترامپ و جیسون گرین‌بلات، نماینده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه، 25 فوریه در سفری به امارات متحده عربی با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی، دیدار و گفت ‌و گو کرده ‌است.
براین اساس ، محور مذاکرات نمایندگان دولت آمریکا در امارات متحده عربی تلاش‌ برای تسهیل برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطینیان و راه‌های پیشرفت و توسعه تمامی منطقه از طریق سرمایه‌گذاری اقتصادی بوده است.
همچنین کوشنر، مشاور کاخ سفید، به بخش عربی اسکای‌نیوز در ابوظبی گفته است که «ما می‌خواهیم پیشنهادهای کشورهای منطقه را درباره آن چه که بهترین است بشنویم و برخی جزئیات را در باره اینکه ما چه چیزی را دنبال خواهیم کرد با آن‌ها در میان بگذاریم ، به ویژه در رابطه با چشم‌انداز اقتصادی‌ که در صورت برقرار شدن صلح می‌تواند وجود داشته باشد.»
کوشنر اظهار امیدواری کرده بود که دو طرف حاضر به مصالحه و سازش باشند تا منافع بسیاری از این مصالحه حاصل شود.
داماد ترامپ درباره پیامدهای اقتصادی این طرح گفت: پیامدهای اقتصادی این طرح تنها به اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها محدود نمی‌شود بلکه شامل تمامی منطقه از جمله اردن، مصر و لبنان نیز می‌شود. طرح سیاسی مفصل است و شامل ترسیم مرزها و حل مسائل و وضعیت نهایی است. هدف ما ارتقای زیرساخت و قوانین و تقویت آموزش برای ایجاد فرصت‌های جدید و تضمین شکوفایی منطقه است.
این اظهارات کوشنر در حالی مطرح می شود که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دسامبر 2017 به خاطر به رسیمت شناخته شدن قدس از سوی آمریکا به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی روابط رسمی با واشنگتن را قطع و حاضر به گفت وگو درباره هیچ نوع طرحی از سوی آمریکا نشده است.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان این که قدس شریف و سرزمینهای فلسطینی فروشی نیستند، تاکید کرد که معامله قرن اجرایی نخواهد شد.
محمود عباس در سی امین نشست شورای مرکزی فلسطین در رام الله با تأکید بر این که قدس فروشی نیست، قدس شرقی را پایتخت کشور فلسطین خواند. وی این طرح که قدس به عنوان پایتخت دو طرف فلسطینی و اسراییلی باشد را رد کرد.
خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز طرح موسوم به معامله قرن را بزرگترین ضربه اعراب بر پیکره فلسطین توصیف کرد و گفت: از اشتیاق برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی متعجب هستم.
ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سپتامبر 2018 اعلام کرد که طرح صلح خاورمیانه موسوم به معامله قرن را در عرض چهار ماه معرفی خواهد کرد که کوشنر و جیسون گرین بلات به عنوان مسئولان این طرح تعیین شدند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز پیش تر به این طرح آمریکا واکنش نشان داد و گفت: واشنگتن سال ها تلاش کرده در مسئله «سازش خاورمیانه» تنها منافع اسرائیل را تأمین کند.
شماری از کشورهای اتحادیه اروپایی نیز آذرماه امسال در بیانیه‌ای اعلام کردند که طرح مورد نظر رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه حل مسئله میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی در صورتی که بر مبنای پارامترهای جهانی نباشد، شکست خواهد خورد.
در این بیانیه آمده است که اتحادیه اروپا همواره بر تحقق راهکار دو دولت میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی بر مبنای مرزهای 1967 تاکید دارد به صورتی که قدس پایتخت دو طرف باشد که از دید طرف اروپایی به این ترتیب امنیت مورد نظر طرفین و حق حاکمیت فلسطینیان محقق می‌شود.
طرح ضد فلسطینی معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه ابودیس به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.
این طرح با واکنش های شدیدی از سوی مسلمانان و فلسطینیان روبه رو شده و تنش ها و درگیری ها با نظامیان اسرائیلی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.
بسیاری از تحلیلگران منطقه غرب آسیا نیز معتقدند، معامله قرن مانند دیگر توافق های صلح در ارتباط با فلسطین اشغالی قبل از تولد مرده است چرا که حق و حقوق مردم مظلوم فلسطین در آن رعایت نشده و آنان با وجود گذشت 70 سال از اشغال بر بازپس گیری حق خود تاکید دارند.
خاورم**1211**1586

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي خاورميانه معامله قرن طرح آمريكايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۶۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی اعتراضات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، دانشگاهیان استان زنجان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و خیزش ضد صهیونیستیِ دانشجویانِ دانشگاه‌های ِآمریکا تجمع خواهند کرد.

دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های زنجان در حمایت از مردم فلسطین و همچنین محکومیت دستگیری دانشجویان و اساتید آزادی‌خواه حامی فلسطین تجمع خواهند کرد.

این تجمع روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ساعت ۱۰و ۳۰ دقیقه در دانشگاه زنجان، روبروی کتابخانه مرکزی برگزار خواهد شد.

همچنین امروز تجمع اعتراضی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان برگزار شد.

کد خبر 6091016

دیگر خبرها

  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • محکومیت بازداشت دانشجویان در حمایت از فلسطین
  • آمریکا در بحث فلسطین در حال تحول است
  • تجمع برخی دانشگاه‌ها در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • غرب بدون روتوش
  • طوفان بشری مردم صعده یمن در حمایت از غزه
  • راهپیمایی‌های گسترده مردم یمن در حمایت از غزه
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت