Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا وحید پورمردان روز پنجشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان کنارک که به منظور ساماندهی سایت های دفن پسماند و ضرورت راه اندازی فاز 2 تصفیه خانه شهرک صنعتی این شهرستان و بررسی آلاینده ها برگزار شد، افزود: مدیریت پسماند به شیوه های اصولی و با رعایت مسائل زیست محیطی، یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث در زمینه محیط زیست شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با اشاره به مسائل مطرح شده در این نشست و مصوبات آن اظهار داشت: نظر به اهمیت حفظ سلامت و بهداشت شهروندان و جلوگیری از انتشار آلاینده ها، مقرر شد شهرداری کنارک نسبت به پاکسازی و جابجایی سایت پسماند از مجاورت روستای سعید آباد تا پایان سال اقدام کند.
وی بیان کرد: با توجه به اتمام فاز دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی کنارک، واحدهای صنعتی این شهر ملزم به تحویل پساب با استانداردهای زیست محیطی به تصفیه خانه مرکزی شدند.
پورمردان گفت: همچنین در بازدید اعضای کارگروه مدیریت پسماند کنارک از سایت کنونی دفن پسماند و روستاهای حاشیه محور ارتباطی کنارک به چابهار مقرر شد تا در راستای مدیریت پسماند و کاهش معضلات زیست محیطی ناشی از زباله در این شهرستان با همت و همکاری بخشداری مرکزی و شوراهای اسلامی روستاهای مجاور راههای ارتباطی کنارک در طرح استقبال از بهار اطراف روستاها پاکسازی شود.
9923 **6081
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استعفای ظریف استقبال از بهار حفاظت محیط زیست زباله شوراهای اسلامی آستانه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استعفای ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام اشتری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: اینکه از مجموع ۷۰ شهر آذربایجان شرقی تعداد ۱۲ شهر دارای طرح جامع مدیریت پسماند باشند، جای تأمل و البته نگرانی دارد، چون در صورت بی توجهی به این موضوع مهم زیست محیطی آینده بهداشت محیط و فضای عمومی شهرها با مخاطرات بسیار عدیده ای مواجه خواهد شد.

وی هر گونه توسعه پایدار بدون توجه به موازین و ضوابط زیست محیطی را بی نتیجه و منجر به بروز انواع مشکلات اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی دانست و یادآور شد: هر گونه توسعه باید با مد نظر قرار دادن مسائل زیست محیطی به ویژه در حوزه مدیریت پسماندها به انجام برسد.

اشتری از شهرداری و شوراهای اسلامی شهرهای آذربایجان شرقی خواست تا با نگرشی خاص به مساله حیاتی مدیریت پسماندها توجه و با اقدام به موقع و فوری خود زمینه‌های لازم و کافی برای تصویب این طرح‌ها را در ۵۸ را ایجاد کنند.

وی دفع پسماندهای غیر بهداشتی در کلانشهر تبریز در ۲ سال اخیر را مناسب توصیف و اظهار کرد: در این دوره زمانی شهرداری بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای دفع بهداشتی پسماندهای شهری هزینه کرده است که این امر نشان دهنده توجه و اهتمام خاص این مجموعه به مسائل زیست محیطی است، اما انتظار داریم این اقدامات متوقف نشده و با قدرت و حدت بیشتری ادامه یافته و تقویت شود.

اشتری یکی از چالش‌های بسیار مهم و محوری در مدیریت پسماندها در آذربایجان شرقی به خصوص تبریز را عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبدا اعلام کرد و یادآور شد: این طرح باید در دهه ۱۳۹۰ اجرایی می‌شد که بنا دلایلی هنوز شاهد اجرای آن در این کلانشهر ۲ میلیون نفری نیستیم.

وی موضوع دفع و جمع آوری بهداشتی زباله‌ها را مهم‌ترین چالش کنونی زمین و محیط زیست عنوان و اضافه کرد: مدیریت نادرست پسماندها امروز یکی از مهمترین معضلات محیط زیستی در جهان است که خسارت ناشی از آن ارقام بسیار بالا و هنگفتی را در بر می‌گیرد و باید توجه داشت که تفکیک زباله از مبدا به احترام زمین پاک می‌تواند ثمربخش باشد.

کد خبر 6090987

دیگر خبرها

  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم