Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@00:49:43 GMT

جوان‌گرایی در دو تیپ/ آذری جهرمی و علی فروغی

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۷۲۶۵۳

جوان‌گرایی در دو تیپ/ آذری جهرمی و علی فروغی

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- این روزها از زبان اصول‌گرایان زیاد دربارۀ «جوان‌گرایی» می‌شنویم. حرف خوبی هم هست و پیش تر عَلَم آن را اتفاقا دیگران برداشته بودند و کافی است به بافت جمعیتی و غلبۀ جوانان از حیث کمّی و نه امکانات و مناصب نگاه کنیم تا دریابیم جوانان باید وارد عرضه شوند.

اما یک نکتۀ مهم را باید در نظر داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این که مراد اصول‌گرایان -اعم از سنتی و رادیکال- از جوانان اما با اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان و دیگران در این باره یک‌سان نیست. این واقعیت را با درنگ بر دو نام و دو نماد می‌توان دریافت.

اولی یک جوان است به نام محمد جواد آذری جهرمی است در مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات. او آماج انتقاد رادیکال‌ها و تریبون‌هایی از سنتی‌هاست که چرا تلگرام را خوب فیلتر نکرده و اینستاگرام و بقیه فضای مجازی را فیلتر نمی‌کند یا می کوشد وزیرارتباطات باشد نه «قطع ارتباطات» و به همین خاطر درصددند در اهواز شکایتی علیه او ترتیب دهند. 

هر چند رییس جمهوری حامی جدی اوست اما مراتب ترقی را خود طی کرده و نشنیده‌ایم نسبتی با کسی داشته باشد و پیشینۀ کار در وزارت اطلاعات نیز از او یک مقام امنیتی یا با نگاه امنیتی نساخته است و دنبال گسترش ارتباطات است نه قطع ارتباطات.

جوان دیگر علی فروغی است. او به تازگی رییس شبکۀ سۀ سیما شده و هر چند در ابتدا به خاطر نسبت سببی با غلامعلی حداد عادل نام او بر سر زبان ها افتاد اما اندکی بعد چالش و جدل و کوشش برای محدود کردن عادل فردوسی پور در رسانه ها مطرح شد.

حالا این دو جوان و به عنوان دو نماد جوان گرایی بر سر جشنوارۀ جام جم در برابر هم قرار گرفته اند.

روز شنبه 11 اسفند جوان اولی (وزیر ارتباطات) در توییتی با عنوان «گزارش به مردم» و با هشتگ «حق الناس» نوشت:«تصاویر زیر گویای بخشی از اتفاقاتی است که در نظر سنجی انتخاب محبوب ترین برنامۀ سال صدا وسیما رخ داده است».

او نموداری را منتشر کرد که نشان می داد آمار دست کاری شده تا برنامۀ «برنده باش» با اجرای «محمد رضا گلزار» بر برنامۀ «نود» با اجرای «عادل فردوسی پور» پیشی بگیرد.

نه در این توییت و نه در گزارش های دیگر اما هیچ گاه شخص علی فروغی و مدیریت شبکه سه متهم نشدند چون اساسا در حوزه های فنی تخصصی در این سطح ندارند اما تا اسم فردوسی پور می آید همه ناخودآگاه به یاد فردوسی پور می افتند.

دبیر جشنوارۀ تلویزیونی جام جم اما در واکنش گفته است: «یک شرکت مجوزدار آی سی تی وزارت ارتباطات در 24 ساعت منتهی به روز شنبه سهل انگاری کرده و مرتکب تخلف شده...گزارش تخلف به وزارات ارتباطات ارایه شده و خواستار برخورد قانونی هستیم... امیدواریم با حساسیت وزیر در حفاظت از حق الناس شاهد پی گیری قاطع وزارتخانه باشیم.»

بدین ترتیب توپ را صدا وسیما به زمین وزارت ارتباطات انداخته و از خود سلب مسؤولیت کرده است.
دبیر جشنواره از کسر آرای دست کاری شده خبر داده و قرار است ساعت 21 امشب – دوشنبه- زمان رأی گیری تمام و نتایج جمع بندی شود.

به گفته او صدا وسیما در این قضیه خود قربانی است. با این حال چون یک موضوع حساس برای افکار عمومی موقعیت عادل فردوسی پور است نگاه به سمت علی فروغی رییس شبکه سه سیما هم رفته در حالی که رقیب عادل در واقع گلزار است که از هیأت مدل/بازیگر به شکل مجری درآمده است.

این نوشته اما به قصد دیگری است.

وقتی صحبت از حضور جوانان در مدیریت کشور می شود:

اولا: منظور جوانانی که با گفتمان رسمی ندارند، نیست. در حالی که نقش اصلی را در انتخابات اتفاقا این دسته از جوانان ایفا می کنند.

ثانیا وقتی اعتدال گرایان از جوانان صحبت می کنند تیپ «محمد جواد آذری جهرمی» مورد نظر است و وقتی اصول گرایان از جوانان سخن می گویند تیپ «علی فروغی» را در نظر دارند.

به سیاق و مصداق «صورتی در زیر دارد آنچه دربالاستی» می توان گفت رقابت اصلی بین دو تیپ مدیریتی است: جواد آذری جهرمی جوان در وزارت ارتباطات و علی فروغی جوان در شبکه سوم سیما ولو روح رییس شبکه سه هم از این داستان بی خبر باشد این تلقی در افکار عمومی درگرفته است.

هر چند در لایۀ زیرین رقابت بین عادل فردوسی پور و محمد رضا گلزار تصور می شود. جذب گلزار برای پیش‌‎بُرد پروژه اصول‌گرایی البته فی نفسه یک تحول به حساب می‌آید...

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آذری جهرمی عادل فردوسی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۲۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر یکشنبه با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی از ۳۰ جوان برتر استان همدان در ده حوزه مختلف در قالب جشنواره جوانان برتر ایران زمین با عنوان "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت" تجلیل به عمل آمد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در این مراسم افزود: جوانانی که امروز مورد تجلیل قرار می‌گیرند بر اساس دستورالعمل اعلامی وزارت ورزش و جوانان در قالب یک کارگروه، مشخصات آن‌ها واصل شد و در شورای داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و برترین‌های آن‌ها امروز معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی ادامه داد: جشنواره "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت" با هدف زمینه‌سازی برای توسعه ارزشهای متعالی و روحیه فداکاری و ایثار، خلاقیت، افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده، تقویت ایمان، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی، ایجاد زمینه‌های مشارکت در محورهای فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های هویت‌آفرین، تقویت روحیه تحقیق، ابداع و ابتکار، الگو سازی مناسب، شناسایی و ارزش‌نهادن به اندیشه‌های سازنده جوانان ایران اسلامی برگزار شد.

علی حقیقی تصریح کرد: این جشنواره در ۱۰ سرفصل برگزار و ۱۸۹ نفر در استان همدان آثار و مدارک خود را به جشنواره ارسال کردند و در نهایت داوری نفرات زیر نظر ۶۴ داور در تهران صورت گرفت و ۳۰ نفر برتر انتخاب شدند.

وی با تقدیر از حمایت‌های استاندار همدان از حوزه ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۲ گفت: با حمایت دکتر قاسمی فرزاد و تلاش و پیگیری همکاران، سازمان‌های مردم نهاد و هیأت‌های ورزشی سال ۱۴۰۲ سال پرباری برای ورزش و جوانان استان بود.

در این مراسم از علیرضا صفاریان، محمد داوریان و مهدی برنده در بخش قرآن و خادم اهل بیت، از دیانا حیدری، حامد پری زاده و سید میثم حسنی در بخش فیلم، از امیر علی سلیمانی، ریحانه نوری و سید ابوالحسن صباح حسینی در بخش ادبیات، از حامد چهاردولی، جواد کرمی و مجتبی اسماعیلی در بخش کارآفرینی، از مهرداد مرادی، میلاد سوری و میلاد جباری در بخش ورزش، از بهنام محمدی، علی ایزدی و حمید یادگاری در بخش فعال جهادی، از علی معتبرنیا، وحید علی نجیمی و میثم ترکمان در بخش فعال اجتماعی، از امید پوره ئی، میلاد فراهانی علوی و مهدی عرب زاده در بخش دانش بنیان، از مهدی چناری، اسماعیل اسدی و حمید رضا نظریئ حاتم در بخش موسیقی و فاطمه حیدری، شکیبا کولیوند و محمد حسن مؤمنی در بخش کنشگر رسانه و فضای مجازی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6091300

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین (فیلم)
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • عکس کمتر دیده شده از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه برنامه ۹۰
  • مناظره جالب عادل فردوسی‌پور و فریدون زندی درباره تلفظ اسامی (فیلم)
  • (ویدئو) مناظره جالب عادل فردوسی‌پور و فریدون زندی درباره تلفظ اسامی
  • ببینید | کَل‌کَل خنده‌دار عادل فردوسی ‌پور با فریدون زندی؛ لبات رو غنچه کن!
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی : در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید