Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیش از آنکه دولت چین بودجه دفاعی خود را اعلام کند، سخنگوی دولت این کشور امروز (دوشنبه) اعلام کرد که پکن افزایش قابل قبول و مناسب هزینه‌های دفاعی خود را برای اقناع اصلاحات نظامی و امنیت ملی حفظ می‌کند و ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هزینه‌کرد چین در نیروهای مسلح از نزدیک از سوی آسیا و واشنگتن و در بحبوحه برنامه مدرن کردن گسترده از سوی این کشور که جنگنده‌های رادار گریز پیشرفته، ناو هواپیمابر و موشک‌های ضد ماهواره دارد، رصد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین در سال ۲۰۱۸ در حالی بزرگترین هزینه دفاعی خود در سه سال گذشته را اعلام کرد که برای آن سال رشد ۸.۱ درصدی داشت.

ژانگ یسویی، سخنگوی دولت چین پیش از اعلام بودجه ملی از سوی پارلمان این کشور گفت که پکن همواره در مسیر توسعه صلح آمیز قدم برداشته است.

وی ادامه داد: حفظ و ادامه رشد قابل قبول و مناسب در بودجه دفاع ملی ضرورتی برای حفاظت از امنیت ملی و اصلاحات نظامی است که بر اساس موازین چین صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول دولت پکن گفت: هزینه‌کرد محدود دفاعی چین فقط برای ضرورت‌ها و نیازها امنیتی خود و حفاظت از تمامیت ارضی و یکپارچگی قلمرو است و برای سایر کشورها تهدیدی به حساب نمی‌آید. اینکه یک کشور تهدیدی نظامی علیه سایر کشورها باشد، به سیاست‌های دفاعی و خارجی آن بستگی دارد.

ژانگ به اینکه چقدر هزینه‌های دفاعی افزایش می‌یابد، اشاره‌ای نکرد.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از برنامه‌هایی برای درخواست ۷۵۰ میلیارد دلار از کنگره برای هزینه‌های دفاعی ۲۰۱۹ کشورش حمایت کرده است؛ این میزان با ۱۶۵.۵۵ میلیارد دلاری که چین برای بودجه نظامی ۲۰۱۸ خود در نظر گرفته بود، مقایسه می‌شود.

مقام مسئول دولت چین همچنین ادامه داد، دولت پکن تنها حدود ۱.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را در بودجه نظامی سال گذشته میلادی صرف کرد که در مقایسه با بیش از دو درصد از تولید ناخالص داخلی کشورهای بزرگ توسعه یافته است.

با توجه به این که چین هیچ کاهشی در بودجه دفاعی خود نمی‌دهد، باعث شده تا بسیاری از کشورهای همسایه و سایر قدرت‌های نظامی از این مساله شکایت کنند که فقدان شفاف سازی پکن باعث تنش منطقه‌ای شده است. چین می‌گوید که کاملاً در این باره شفاف سازی کرده و تهدید به حساب نمی‌آید.

دیپلمات‌ها و بسیاری از کارشناسان خارجی می‌گویند که در آمار و ارقام دفاعی چین احتمالاً هزینه‌های نظامی برای ارتش آزادی بخش خلق این کشور کم برآورد شده است؛ ارتش چین در حال انجام برنامه فضایی هم هست.

بودجه ۲۰۱۹ باید در گشایش جلسه سالانه روز سه شنبه پارلمان چین اعلام شود. در سال ۲۰۱۷ این بودجه اعلام نشد و نگرانی‌هایی را درباره شفافیت آن به وجود آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمهوري چين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز در هوای تهران نفس بکشید

شاخص کیفیت هوای تهران بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، اینک بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران شرایط قابل قبولی دارد. از ابتدای سال تا به امروز، تهران ۵ روز هوای پاک و ۳۳ روز هوای قابل قبول داشته است.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.
به گزارش مهر، همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۹۰ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۳ روز هوای قابل قبول داشته است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس هوای تهران همچنان در شرایط قابل قبول

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • امروز در هوای تهران نفس بکشید
  • امروز در تهران نفس بکشید
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت