Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه شرکت از غول‌های فناوری تصمیم دارند سرمایه لازم برای انجام دادن پروژه‌های مربوط به انرژی زمین‌گرمایی را تامین کنند.

گروهی از سرمایه گذاران حوزه انرژی موسوم به Breakthrough Energy Ventures متشکل از افرادی مانند "جف بزوس"(Jeff Bezos)، "بیل گیتس"(Bill Gates) و "جک ما"(Jack Ma)، قصد دارند به سرمایه‌گذاری روی شرکت‌هایی بپردازند که فناوری‌هایی را برای زدودن کربن ابداع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت تصمیم گرفته ۱۲.۵ میلیون دلار سرمایه را به یک شرکت متخصص در این حوزه موسوم به "بیس‌لود کپیتال"(Baseload Capital) اختصاص دهد.

شرکت انرژی ونچرز که در سال ۲۰۰۲ بنیانگذاری شد، تاکنون بیش از چهار هزار قرارداد را پوشش داده و ۳۷ مورد سرمایه‌گذاری داشته است. این شرکت در حال حاضر، ۱۸ شرکت دارد و چهار طرح با بودجه ۷۷۵ میلیون دلار را مدیریت می‌کند. متخصصان انرژی ونچرز، تجربه قابل توجهی در حوزه صنعت، سرمایه‌گذاری، معامله و مدیریت دارند و در شبکه گسترده‌ای از صنعت نفت و گاز فعالیت می‌کنند.

بیس‌لود کپیتال، یک شرکت متخصص در سرمایه‌گذاری پروژه است که بودجه لازم را برای ابداع نیروگاه‌های انرژی زمین‌گرمایی فراهم می‌کند و شرکت مادر آن، یک شرکت سوئدی موسوم به "کلیمون"(Climeon) است. کلیمون، دستگاه‌های استاندارد مورد نیاز بیس‌لود کپیتال را برای تأمین انرژی زمین‌گرمایی فراهم می‌کند اما هدف آن، استفاده از این انرژی برای گرم کردن خانه‌ها نیست بلکه قصد دارد آن را به الکتریسیته تبدیل کند.

یک سخنگوی کلیمون گفت: ماژول‌های این شرکت، ۱۵۰ کیلووات الکتریسیته تولید می‌کنند که برای تأمین نیروی تقریباً ۲۵۰ خانوار کافی است.

کلیمون که در سال ۲۰۱۱ بنیان گذاشته شد، سرمایه لازم را در تأمین دستگاه‌های مورد نیاز برای ساخت نیروگاه‌ها فراهم می‌کند. اگرچه این سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت بیس‌لود کپیتال صورت می‌گیرد اما می‌تواند به ابداع نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس در سراسر جهان کمک کند. گفتنی است که بیس‌لود کپیتال در حال حاضر، دستگاه‌های خاصی را برای پوشش دادن پروژه‌های مربوط به انرژی در ژاپن به کار گرفته است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید

بریتانیا از طرح اولین سیستم آزمایشی ذخیره‌سازی انرژی آبی طولانی‌مدت خود طی یک عملیات معدنی نزدیک شهر پلیموث رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک شرکت بریتانیایی قرار است اولین سیستم آزمایشی ذخیره‌سازی انرژی آبی طولانی‌مدت خود را طی یک عملیات معدنی در نزدیکی شهر پلیموث بسازد. عملیات ساخت این سیستم به زودی آغاز خواهد شد و راه‌اندازی آن برای سپتامبر ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. شرکت توسعه‌دهنده طرح در راه‌اندازی پروژه خود از پشتیبانی وزارت امنیت انرژی و شورای شهر منطقه برخوردار است.

سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی در بریتانیا

توان تولیدشده توسط آن حداکثر ۵۰۰ کیلووات است که از عملیات استخراج در زمان‌های تقاضای انرژی بالا و فعالیت‌های شرکت میزبان برای کربن‌زدایی عملیات پشتیبانی می‌کند. این میزبان تولیدکننده کائولن مورد استفاده در لوازم بهداشتی، سرامیک، کاشی و کاربردهای صنعتی و به‌دنبال راه‌های جدیدی برای مدیریت و تأمین نیازهای انرژی آینده، در عین کربن‌زدایی از عملیات خود است. به همین دلیل از مشارکت بالقوه با پروژه ذخیره‌سازی آبی جدید در عملیات خود پشتیبانی کرده است تا فناوری‌های سبز را به‌عنوان بخشی از تلاش کلی برای کاهش ردپای کربن خود به کار گیرد.

سیستم ذخیره‌سازی آب جدید با چگالی بالا و هزینه پایین، به لحاظ انرژی کارآمد و از نظر زیست‌محیطی بی‌خطر است. شرکت توسعه‌دهنده به جای استفاده از آب، ماده سیالی را توسعه داده است که ۲.۵ برابر چگالی آب است و در مقایسه با یک سیستم برق‌آبی با چگالی معمولی در اسکاتلند، ولز و سایر نقاط جهان می‌تواند ۲.۵ برابر انرژی بیشتری تولید کند.

سیال با چگالی بالا در مواقعی که تقاضای انرژی کم با قیمت پایین مرتبط است، بین مخازن ذخیره‌سازی پمپ می‌شود. با افزایش تقاضا و قیمت انرژی، سیال در سراشیبی رها می‌شود و برای تولید و تأمین برق شبکه از توربین‌ها عبور می‌کند.

طرح ارائه‌شده به امنیت انرژی منطقه و تحقق اهداف بلندپروازانه کربن‌صفر خالص آن در بلندمدت کمک می‌کند. این طرح آزمایشی، پروژه‌ای پیشرو در بخش مربوطه خود به‌شمار می‌رود و شرکت را در موقعیتی قوی برای گسترش پروژه‌های تجاری مشابه در بریتانیا و خارج از آن قرار می‌دهد. شرکت یادشده قصد دارد اولین پروژه ۱۰ مگاواتی خود در مقیاس شبکه را ظرف دو سال به بهره‌برداری برساند.

کد خبر 749246

دیگر خبرها

  • ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟
  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود