Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@13:27:40 GMT

10درصد روستاهاي سمنان چالش کم آبي دارد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۷۲۲۰

10درصد روستاهاي سمنان چالش کم آبي دارد

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان سمنان گفت: دستکم 10 درصد از مجموع 291 روستاي استان سمنان با چالش کم آبي مواجه است.

منصور کشاورزيان روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در سال گذشته بيش از 20 روستا در استان سمنان با تنش جدي کم آبي مواجه بود که با اتخاذ برنامه ريزي هاي اصولي و اجراي طرح هاي انتقال آب اين رقم اکنون کاهش چشمگيري داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطر نشان کرد: در اوج افزايش دماي هوا در سال هاي گذشته به بيش از 25 روستاي سمنان با تانکر آبرساني مي شد که اين رقم براي تابستان سال 98 پيش بيني مي شود به کمتر از 10 روستا برسد.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان سمنان اضافه کرد: باتوجه به افزايش بارش ها در فصل هاي پاييز و زمستان بيشتر روستاهاي استان براي سالجاري با چالش کم آبي مواجه نخواهند بود.
کشاورزيان ادامه داد: اجراي طرح هاي صرفه جويي در مصرف و همچنين بازسازي شبکه هاي انتقال آب در بخش روستايي براي سال آينده به صورت جدي پيگيري مي شود.
وي تصريح کرد: در بعضي از روستاهاي استان با وجود افزايش بارش ها به دليل برداشت غيرمجاز از آب هاي زيرزميني مشکل کم آبي همچنان پابرجا است و پر شدن سفره هاي زيرزميني به زمان نياز دارد.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان سمنان گفت: بخشي از روستاهاي شاهرود با مشکل کم آبي مواجه است که با برنامه ريزي اصولي و همکاري مسئولان در تخصيص اعتبارها اميدواريم اين مشکلات برطرف شود.
به گزارش ايرنا، از مجموع 400 روستاي سمنان بيش از 284 روستا بالاي 20 خانوار جمعيت دارد که با استفاده از 133 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 15 رشته قنات تامين آب مي شود.
7339/7408
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود

مصطفی سلیمی مفرد در بازدید از روستای چم درواهی بخش آب‌پخش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز با همراهی کارشناسان فنی این بخشداری از روستای چم درواهی بازدید شد.

سرپرست بخشداری آب‌پخش افزود: پس از برگزاری نشست با تعدادی از اهالی روستای چم در واهی، احداث زمین والیبال، اصلاح و تعریض ورودی روستا، آسفالت کوچه‌ها و نصب برج روشنایی در ورودی این روستا از مهم‌ترین مطالبات مردم هستند که پیگیری می‌شود.

کد خبر 6090445

دیگر خبرها

  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • نگرانی بایرن: شاید این ستاره به بازی رئال نرسد (عکس)
  • احسان یاسین از فلسطین خواند
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی