Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه دوم رسیدگی به پرونده فساد در پتروشیمی در شعبه سوم دادگاه مفاسد اقتصادی آغاز شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، هفته گذشته بود که پس از ۵ سال از آغاز رسیدگی به پرونده فساد در پتروشیمی روی میز قاضی مسعودی مقام قرار گرفت.

به این ترتیب در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی نوبت به بررسی اتهامات ۱۴ متهم رسید و نماینده دادستان تهران در طول بیش از ۳ ساعت کیفرخواست صادر شده را قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروز از لحظاتی قبل دومین جلسه رسیدگی به این پرونده کلید خورد.

با شروع دادگاه قاضی مسعودی مقام از نماینده دادستان خواست تا ادامه کیفرخواست را قرائت کند تا بعد از قرائت کیفرخواست متهم ردیف اول رضا حمزه لو فرزند تقی مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی متهم به اخلال کلان در نظام اقتصادی از طریق مال نامشروع به مبلغ ۷ میلیارد و ۶۵ هزار یورو دفاعیات خود را ارائه کند.

نماینده دادستان به تحلیل اقدامات مجرمانه متهمان پرداخت و گفت: مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس در خصوص تخلفات شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: این شرکت مسئول فروش محصولات بوده و وجه را از خریداران اخذ نموده و باید بدون هیچگونه دخل و تصرفی به حساب عاملین شرکت واریز کند.

ارتکاب تخلفات عمده بدون اطلاع به شرکت نفت

وی افزود: حسب شکایت معاون وزیر نفت، حسب گزارش شرکت بازرسی کل کشور، شرکت بازرگانی پتروشیمی تخلفاتی رخ داده است که بدون اطلاع شرکت نفت و شرکت صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس بوده است.

نماینده دادستان گفت: وجه ریالی حاصل از فروش محصولات پتروشیمی با تأخیر زیاد به حساب عاملان آن شرکت واریز گردیده است.

وی ادامه داد: شرکت‌های دنیز و پلیکان زیر نظر آقای حمزه لو اداره می‌شده است که این شرکت‌ها هم به ایشان کمک می‌کرده‌اند.

عمده تخلفات مدیران شرکت بازرگانی پتروشیمی، تسویه دیرهنگام مطالبات شرکت‌های غیر زیرگروه، عدم شفافیت و تداخلات مالی و تسویه دیرهنگام، عدم پرداخت به موقع و تسویه دیرهنگام مطالبات ریالی شرکت هلدینگ خلیج فارس، تبدیل، جابجایی و تسعیر منابع مالی شرکت هلدینگ خلیج فارس و تبدیل ۳ میلیارد و ۲۱۴ میلیون و ۵۲۳ هزار یورو از محصولات پتروشیمی به ریال تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شرکت نفت مفاسد ا دادگاه شرکت نفت تبدیل ارز به ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۶۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو

امام جمعه قزوین گفت: هر روز رسیدگی به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو با شتاب بیشتری انجام شود تا این‌همه مردمی که گرفتار شده‌اند، نجات پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: در اجرای عدالت اگر به یک پرونده به موقع رسیدگی شود، کار دستگاه قضا راحت و سبک‌تر می‌شود.

وی افزود: بحث ناهنجاری خرید و فروش اتومبیل که در استان ما پیش آمد، ده‌ها هزار پرونده به خاطر همین یک تخلف به وجود آمد، در حالی که دستگاه‌های نظارتی باید به موقع هشدار می‌دادند و به موقع رسیدگی می‌کردند، اگر به همین یک پرونده به موقع رسیدگی می‌شد، شاید این تعداد از پرونده پیش نمی‌آمد که کار دشوار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه چون دستگاه‌های نظارتی کارشان را به موقع انجام ندادند و تأخیر پیش آوردند، باعث شد اکنون چقدر کار سخت شود، گفت: البته می‌بینیم که اقداماتی در استان صورت گرفته و امور در حال پیش‌برد هستند.

عابدینی ادامه داد: باید رسیدگی به این ناهنجاری هر روز شتاب بیشتری پیدا کند تا این‌همه مردمی که گرفتار شده‌اند، نجات پیدا کنند، چرا که موجب بروز اختلافات خانوادگی و فروپاشی خانواده‌ها شده است.

وی یادآور شد: امیدواریم خدا آن‌هایی که این پدیده ناهنجار را برای مردم ایجاد کردند، به زودی با دستان توانمند شما به سزای اعمالشان برساند، آن‌هایی که همکاری و یاری کردند که این خیانت شکل بگیرد و بحران ایجاد شود، به زودی به سزای عملشان خواهند رسید.

کد خبر 748874

دیگر خبرها

  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • علی‌عسکری: استقلال گوهری برای هلدینگ خلیج فارس است
  • نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد
  • بازگشت احمد شهریاری به استقلال
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر