Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@17:21:56 GMT

60 درصد از معابر شهر ساوه روکش آسفالت نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۳۰۸۴

60 درصد از معابر شهر ساوه روکش آسفالت نیاز دارد

به گزارش ایرنا، «احمد حاج امینی» شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در نامه ای از مسئولان استانی درخواست شده که در تامین بودجه ترمیم روکش آسفالت خیابان های ساوه مشارکت کنند.
وی توضیح داد: تردد کامیون و تریلرهای سنگین در درون شهر ساوه و توقف آن ها باعث ایجاد مزاحمت و افزایش حجم ترافیک شده و به منظور رفع این معضل ساخت چهار پارکینگ ویژه کامیون در نقاط مختلف این شهر در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حاج امینی گفت: شورای شهر پنجم در شرایطی روی کار آمد که با چالش جدی منابع مالی به دلیل اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده همراه شد اما با مدیریت مناسب و تعامل موثری که میان شورا و شهرداری و همراهی مسئولان توانست تا حد زیادی بر مشکلات غلبه کند.
وی ادامه داد: اغلب نشست های شورای شهر ساوه به صورت علنی است و با وجود تصریح قانون مبنی بر حضور مردم در نشست های شورا، به دلیل مشکلات فضای فیزیکی امکان پذیرش گسترده مخاطبان نیست.
رئیس شورای اسلامی شهر ساوه عنوان کرد: سیاست پارلمان محلی ساوه در تعامل موثر با دستگاه های اداری و اجرایی است و این مهم با جدیت دنبال می شود.
حاج امینی در خصوص کارنامه مدیریت شهری در دوره پنجم، گفت: با توجه به اینکه شهر ساوه دارای مناطق حاشیه متعدد است، تمرکز اصلی امور شورای شهر و شهرداری بر رفع مشکلات این مناطق است هرچند که هسته مرکزی شهر نیز مد نظر می باشد.
وی افزود: 50 کیلومتر از 106 کیلومتر معابر خاکی شناسایی شده در ساوه با روی کار آمدن شورای دوره پنجم زیرسازی، آسفالت و جدول گذاری شده است که بخش عمده آن در مناطق حاشیه ای قرار دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر ساوه خاطرنشان کرد: ایجادپارک های محلی، زمین های بازی، ساماندهی معابر و آسفالت آن ها در مناطقی مانند فانوس آباد، کمیل، قالیشویی و ابوذر در این مدت صورت گرفته است.
حاج امینی خرید 11 دستگاه اتوبوس با اعتبار 80 میلیارد ریال برای تزریق به ناوگان حمل و نقل درون شهری و نیز اقداماتی مانند ساماندهی بلوار قایم، ایجاد 12 زمین بازی در محلات مختلف به خصوص حواشی شهر و آغاز عملیات ساماندهی هسته تاریخی شهر با عنوان طرح «مسجد تا مسجد» از مسجد انقلاب تا مسجد جامع را از فعالیت های شاخص مدیریت شهری در دوره پنجم عنوان کرد.
وی از اجرای بزرگترین طرح بازآفرینی شهری استان مرکزی در محله «غازم آباد» شهر ساوه خبر داد و گفت: این محل که در هسته مرکزی شهر واقع است از بزرگترین طرح های تجاری و مسکونی ساخته می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر ساوه همچنین اجرای طرح های ساماندهی سیستم فاضلاب شهری ساوه را از دیگر طرح ‌های در دستور کار شورای شهر و شهرداری برشمرد.
حاج امینی بیان کرد: تا پایان دوره پنجم فعالیت شورای اسلامی شهر سه سرای محله در ساوه احداث خواهد شد که تاکنون جانمایی 2 مورد از این مراکز اجتماعی و فرهنگی انجام شده است.
وی همچنین از فعالیت ها برای ساخت فرهنگسرای تالار شهر که دارای بخش هایی مانند پردیس سینمایی، کتابخانه، فرهنگسرا و سایر بخش ها خواهد بود در بلوار شهید آوینی خبر داد و افزود: مکان احداث این پروژه شناسایی و جانمایی شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر ساوه همچنین در خصوص فعالیت های شورای اسلامی شهر برای ساماندهی ساخت و سازها، گفت: در سال های گذشته ساخت و سازهای غیر اصولی زیادی در ساوه انجام شد اما شورای شهر برای کمک به روند ساخت و سازها منطبق با استانداردهای مهندسی و معماری ایرانی و اسلامی و نیز ترغیب افراد به اخذ پروانه از سوی شهرداری، امتیازاتی در نظر گرفت که از جمله آن ها می‌توان به اعطای پروانه ساخت به زمین های تنگ افتاده (زمینی که اطراف آن ساخته شده است) اشاره کرد.
شهر ساوه با 220 هزار نفر جمعیت دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است که 22 منطقه حاشیه نشین دارد.
6539/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 انقلاب رئیس شورای اسلامی شهر زمین مد ناوگان حمل و نقل 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود

سرپرست منطقه چهار شهرداری اراک گفت: در راستای ساماندهی و بهسازی معابر شهری، با هدف ارتقای سطح کیفی معابر و به ‌منظور هدایت اصولی آب‌های سطحی و افزایش خدمات‌رسانی به شهروندان، عملیات جدول‌گذاری در خیابان فلسطین به طول ۳۰۰ متر در حال اجرا است.

علی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: مدیریت شهری با هدف ساماندهی معابر و نهرهای سطح شهر و زیباسازی فضاهای شهری و مناسب‌سازی پیاده‌روها و جداول، عملیات بهسازی و مرمت جداول و کانال‌های معابر را انجام می‌دهد.

وی افزود: عملیات جدول‌گذاری بعضی معابر شهری در راستای رفع آب‌گرفتگی‌های فصلی در سال‌های گذشته و ساماندهی وضعیت هدایت آب‌های سطحی اجرا می‌شود.

سرپرست منطقه چهار شهرداری اراک تصریح کرد: در همین راستا بیش از ۳۰۰ متر طول تبدیل جدول کانی به نهری در خیابان فلسطین در حال اجرا است.

حبیبی با اشاره به اجرای عملیات لکه‌گیری، تراش و ترمیم، روکش آسفالت در معابر دارای آسفالت قدیمی، گفت: طی چند روز گذشته نزدیک به ۱۲۰ تن آسفالت در خیابان‌های شهدا، جهانگیری و داوران برای لکه‌گیری، پخش و توزیع شده است.

وی افزود: در راستای ساماندهی و بهسازی معابر شهری و با هدف ارتقای سطح کیفی معابر و نیز به منظور هدایت اصولی آب‌های سطحی و افزایش خدمات‌رسانی به شهروندان، عملیات جدول‌گذاری در خیابان فلسطین به طول ۳۰۰ متر در حال اجرا است.

کد خبر 750819

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات روکش و لکه‌گیری آسفالت معابر منطقه ۸ اصفهان
  • آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • خسارت بارش‌های سیل‌آسای سراوان به آسفالت معابر
  • آغاز نهضت اسفالت در کرمان
  • بهسازی آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) قم
  • آغاز ۲.۵ میلیون مترمربع آسفالت معابر شهر کرمان+تصویر
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود
  • عملیات روکش آسفالت محور ماهدشت - کیانمهر
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول