Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@02:14:14 GMT

کانادا به جای جهنم/ حرام‌خوری عادی شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۲۶۷۷

کانادا به جای جهنم/ حرام‌خوری عادی شده است

عصرایران؛ مصطفی داننده- چرا باید این همه خبر اختلاس بشنویم؟ چرا باید این همه فساد اقتصادی در کشور رخ بدهد؟ چرا باید این همه مردم تشنه رسیدن به پول بیشتر باشند؟

این سوال چند پاسخ ساده دارد که آنهم به سبک زندگی ما و جامعه‌ای که ساخته‌ایم بر می‌گردد.

اول: حرام خواری برای برخی از مردم عادی شده است. دیگر برای عده‌ای فرق نمی‌کند پولی که به دست می‌آورند، مال مردم است، حق یتیم است، دست رنج مرد یا زنی است که سال‌ها کار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها فقط به دنبال پول هستند. حاضر هستند همه را به خاک سیاه بنشانند و خود در برجی در کانادا زندگی کنند.

اختلاس گران و خورندگان مال مردم به این نتیجه رسیده‌اند که با دزدی به جای جهنم به کانادا می‌روند. البته این مسئله تنها به اختلاس ارتباط ندارد. خیلی از ما دیگر آنچنان به رزق حلال اعتقاد نداریم. در اداره کارت می‌زنیم و وارد می‌شویم و بعد ترک کار می‌کنیم و به کارهای شخصی می‌رسیم بدون اینکه کارت خروج را زده باشیم.

به خاطر کاری حقوق می‌گیریم و کم کاری می‌کنیم. با یک کارت هدیه چشم‌مان را به واقعیت‌ها می‌بندیم و هزاران مثل این که نشان می‌دهد دیگر حلال و حرام برای بعضی از ما فرقی نمی‌کند و خوش‌به‌حال آن پیرمرد تبریزی که  قبل از وزن کردن چای، پاکت خالی چای را وزن می‌کند و می‌گوید: « من به شما چای کیلوئی می فروشم نه پاکت پس به ازای وزن پاکت باید چای بدهم!»

دوم: پول مساوی خوشبختی شده است. بسیاری از ما فکر می‌کنیم هر کسی پول دارد پس خوشبخت است. بسیاری به دنبال پول می‌دوند تا خوشبختی را به دست بیاورند. دیگر خوشبختی در خانه 50 متری نیست در سفرهای ساده نیست در خنده‌های شبانه پای یک سریال طنز نیست. خوشبختی در خانه‌ها 500 متری و ماشین‌های لاکچری است. در لباس‌های مارک‌دار.

این سبک زندگی است که باعث شده است همه به دنبال پول بدوند و به راهی که می‌خواهند پول دربیاورند فکر نکنند. یادمان نرود پول داشتن بد نیست، اما همه چیز نیست.

کافی است کمی به گذشته برگردیم به دهه 70 و شصت که تقریبا بسیاری از ما تجربه زندگی در آن دو دهه را داریم. چقدر همه ما بر این باور داریم که زندگی در آن زمان‌ها بهتر بود و مردم به هم نزدیک‌تر. چقدر حال همه خوب بود و زندگی‌ها رنگ داشت.

خانه‌ها کوچک بود، سفر‌ه‌ها یک نوع غذا داشت اما دل‌ها خندان بود.

سوم: پول داشتن نشانه موفقیت است. هرکسی پول بیشتری داشته باشد موفق تر است. آدم‌های پول‌دار جایگاه بهتری نزد جامعه دارند. در سال‌های نه چندان دور مردم برای آدم‌های خوب احترام قائل بودند اما امروز برخی تنها و تنها جلوی افراد قد خم می‌کنند که پول دارند.

بعضی بچه‌ها به پدران خود می‌گویند چرا تو موفق نبوده‌ای و پول درنیاورده‌ای؟ پدری که سالم زندگی کرده و پول حلال در آورده است، محکوم است به بی عرضگی.

اینها را که می‌بینی متوجه می‌شوی که چرا این همه اختلاس و مال مردم خوری در جامعه زیاد شده است. باید رنگ جدیدی به جامعه پاشید که در آن پول نقشی نداشته باشد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پول حرام اختلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی میمند

این رویداد ورزشی و فرهنگی همگانی از امام زاده اسماعیل (ع) شهر میمند آغاز و تا پارک شقایق به طول ۳ کیلومتر ادامه داشت و شهروندان در مراسم پایانی که به همراه قرعه کشی و اهدای جوایز ارزنده بود، شرکت کردند.

همایش پیاده روی خانوادگی میمندی‌ها به صورت زنده از برنامه «صبح و نشاط» شبکه سوم سیما پخش شد.

محمد مهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی همزمان با ایام برداشت گل محمدی، گفت: ورزش امروز به عنوان یک الزام در زندگی افراد همواره تاثیر گذار بوده در زندگی هر انسان باید تعریف شود چراکه باعث جامعه سالم و ایجاد نشاط خواهد شد.

فروردین افزود: ورزش و اهمیت دادن به تندرستی می‌تواند اینگونه جمعیتی را در این رویداد دور هم جمع کنند از این رو مردم میمند با حضور پرشور خود در این برنامه ثابت کردند که سلامتی جزو اولویت‌های زندگی آن‌ها است.

علی خلیلی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز در این همایش یکی از بهترین راه‌های تامین سلامتی را ورزش به خصوص ورزش‌های همگانی دانست و گفت: باید بتوانیم برای حفظ سلامتی خود در روز ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی همچون پیاده روی داشته باشیم.

او با اشاره به استقبال خوب شهروندان میمندی همایش پیاده روی خانوادگی، ادامه داد: فعالیت بدنی برای سلامتی و بالا بردن کیفیت زندگی اولویت دارد بنابراین باید ورزش مورد نیاز بدن خود بپردازیم.

فرهاد محمد رضازاده شهردار میمند ضمن اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته میمند از همه مردم ایران خواست تا به شهر میمند خواستگاه گل محمدی جهان سفر کرده و از مناطق و جاذبه‌های این دیار بازدید کنند.

رحیم خداجو مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز از مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف ورزشی، بر ایجاد نشاط اجتماعی به وسیله توسعه ابعاد مختلف ورزش تاکید کرد.

حبیب اله جمشیدی فرماندار فیروزآباد در این همایش نیز با بیان اینکه آوازه شهر میمند فراتر از استان فارس بلکه ملی و کشوری است، گفت: وجود حدود ۱۴۰ کارگاه عرقیات و ۱۷۰۰ هکتار باغ گل محمدی ظرفیت عظیمی است که می‌تواند در این ایام سال زمینه حضور هموطنان را فراهم کند.

او افزود: مهمان نوازی مردم میمند ریشه در فرهنگ عمیق و چند هزار ساله دارد و امیدواریم بتوانیم که در جهت حمایت و پشتیبانی از حوزه‌های گردشگری گام‌های مهمی در سال جدید برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا
  • مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • فیلم| هفت تیر کشی وزیر امنیت اسرائیل به روی مردم عادی برای جای پارک
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • (ویدئو) بحث عجیب درباره زیاده‌روی در عرق خوری در برنامه گلزار!
  • روشنفکری ایرانی و تشویق حرام‌کاری
  • بحث درباره زیاده روی در عرق خوری در برنامه گلزار