Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:28:51 GMT

فرهنگ سازی مبارزه با قاچاق کالا ضعیف است

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۰۵۷۱

فرهنگ سازی مبارزه با قاچاق کالا ضعیف است

مشهد- ایرنا- معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با وجود اینکه دستگاه های اجرایی اقدامات زیادی برای مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولید ملی انجام داده اند اما هنوز فرهنگ سازی لازم انجام نگرفته و در این زمینه ضعیف عمل شده است.

افشین تحفه گر روز سه شنبه در نشست کارگروه فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی افزود: جایگاه این کارگروه و وظیفه اصلی آن فرهنگ سازی در جامعه برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: حجم فعالیت هایی که از طریق دستگاه های اجرایی مختلف خراسان رضوی برای مبارزه با قاچاق کالا صورت می گیرد بسیار زیاد است اما دستگاه ها در همکاری با رسانه ها برای اطلاع رسانی این فعالیت ها ضعیف عمل کرده اند.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: رسانه های دیداری و شنیداری و صدا و سیما بستر مناسبی برای اطلاع رسانی خدمات و آگاهی به مردم نسبت به کالاهای قاچاق هستند و باید دستگاه های اجرایی نسبت به برگزاری نشست های خبری و هر آنچه به اطلاع رسانی بهتر اقدامات می انجامد اهتمام بیشتری کنند.
تحفه گر افزود: پخش کلیپ های چند دقیقه ای و مختصر از طریق صدا و سیما، شبکه های اجتماعی و تلویزیون های سطح شهر می تواند از خرید کالای قاچاق و کالای خارجی پیشگیری کند و باید دستگاه ها در این زمینه همکاری بیشتری نمایند.
جانشین رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: کشفیات خیلی مهمی در سطح قاچاق کالا در استان انجام می گیرد مثلا اخیرا مواد آتشزای زیادی کشف شده است.
سرهنگ مجید شجیقی افزود: یکی از اشکالات در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در سطح بازار این است که نسبت به اجرای طرح های پلیس، اطلاع رسانی کافی از طریق دستگاه های اجرایی انجام نمی شود.
وی بیان کرد: تاکنون اقدامات زیادی در عرصه قاچاق به ویژه در حوزه دلالی ارز در خیابان امام خمینی (ره) مشهد و لباسهای قاچاق صورت گرفته اما هنوز دلالان در این عرصه مشغول به کار هستند و باید با فرهنگ سازی مانع خرید مردم از آنها شد.
کارشناس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به مهمترین اقدامات سازمان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا گفت: راه اندازی سامانه جامع انبارها و ثبت انبارهای دولتی و خصوصی در این سامانه در راستای عمل به ماده پنج قانون مبارزه با قاچاق کالا از مهمترین اقدامات این سازمان در سال کنونی است.
محمدرضا برمقدم افزود: تاکنون عمده انبارهای استان در این سامانه ثبت شده اند و از این پس هر انباری که در این سامانه نباشد، برایش بارنامه انتقال کالا صادر نمی شود و همچنین کالاهای داخل آن انبار نیز کالای احتکاری محسوب می شود.
وی اظهار کرد: در راستای مبارزه با پوشاک برند قاچاق نیز 61 فروشنده غیرمعتبر در مشهد شناسایی و فعالیت آنها متوقف شد و به 31 فروشنده مجوز فروش برای پوشاک برند داده شد.
رئیس اداره آموزشگاههای اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: 250 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان فعال است که شمار زیادی از افراد جامعه را زیر پوشش دارد.
عبدالله جلیلی افزود: مربیان آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای می توانند آگاهی لازم را نسبت به کالای قاچاق به مهارت آموزان ارائه دهند.
وی بیان کرد: در این حوزه جلوگیری از ارائه آموزش های غیرمجاز و ترویج آموزش ها و دوره های مربوط به آشنایی با اقلام قاچاق در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای در حال انجام است.
نماینده معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست با انتقاد از صدا و سیما گفت: متولی تعیین و بررسی های پخش پیام های تبلیغاتی در حوزه مواد آرایشی و بهداشتی از طریق اپراتورهای تلفن، صدا و سیما و تلویزیون های سطح شهر این معاونت است.
مریم ربانی افزود: متاسفانه محتوای این پیام ها به تایید معاونت غذا و دارو نمی رسد و این در حالی است که برخی از اقلامی که تبلیغ می شوند مجوز لازم برای فروش را دریافت نکرده اند.
نماینده اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: طی ماه گذشته 528 مورد بازرسی از باشگاه های ورزشی مشهد انجام شد که از این تعداد 42 باشگاه پلمپ شدند و 166 باشگاه تذکر گرفتند.
محمد علی بزرگ افزود: در برخی از بازدیدها اقلام قاچاق یا غیرمجاز مانند سرنگ و کپسول در سطح باشگاه ها مشاهده شد.
در ادامه این نشست اعضای مختلف کمیته فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به بیان دیدگاه ها و ارائه پیشنهادات خود پرداختند.
1922/7489

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي قاچاق كالا اطلاع رساني مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی

نشست مشترک مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری خراسان رضوی و مشاور استاندار در امور ایثارگران صبح امروز سه شنبه چهارم اردیبهشت 1403 در محل این اداره کل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی، حسین شرافتی در این نشست بر ضرورت نگاه ویژه به وضعیت خانواده های معزز شهدا و ایثارگران و مدافعین حرم تیپ فاطمیون جامعه اتباع و مهاجرین خراسان رضوی تأکید نمود و بیان داشت ساماندهی این گروه از اتباع در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

وی با اشاره به در دستور کار بودن مستمر بازدید، سرکشی و تکریم خانواده های شهدا  و ایثارگران اتباع توسط این اداره کل، خاطر نشان ساخت: مطابق با سیاستهای راهبردی سازمان ملی مهاجرت طرحها و برنامه های مختلفی جهت رسیدگی و ساماندهی خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران اتباع و مهاجرین خارجی کشور تدوین و به مرحله اجرا رسیده است.

امیرالله شمقدری نیز در این نشست ضمن قدردانی از خدمات اداره کل امور اتباع و مهاجرین خراسان رضوی در قبال خانواده های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران اتباع و مهاجرین استان بر ضرورت ادامه روند خدمت صادقانه و بشردوستانه به ایشان تأکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • نمایندگان خراسان رضوی دراردوی آماده سازی تیم ملی والیبال ناشنوایان