Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیریت طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از ارائه تسهیلات کم‌بهره به دارندگان خودروهای پرمصرف برای تبدیل خودرو به گازسوز خبر دارد. به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، حمید قاسمی ده‌چشمه گفت: دارندگان خودرو‌های پرمصرف که در حمل‌ونقل عمومی فعال هستند از جمله وانت‌بارها، نیسان‌ها و تاکسی‌های عادی و اینترنتی می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی https://www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

irngv.ir برای ثبت‌نام دریافت وام کم‌بهره تبدیل خودرو اقدام کنند.

وی تاکید کرد: میزان تسهیلات اعطایی برحسب مدل خودرو به‌طور میانگین ۲.۵ میلیون تومان (معادل ۹۰ درصد هزینه تبدیل خودرو) خواهد بود که بدون نیاز به ضامن و تنها با ثبت‌نام در سامانه و طبق زمان‌بندی وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) پرداخت خواهد شد.

قاسمی میزان تسهیلات اعطایی به دارندگان خودرو‌های حمل‌ونقل عمومی را در مجموع ۱۱ هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این تسهیلات از طریق کنسرسیومی مشترک از بانک پارسیان و پست بانک تامین نقدینگی شده است و هم‌اکنون در شعب پست بانک قابل دریافت است.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر آمادگی خودروساز‌ها برای تحویل خودرو‌های دوگانه‌سوز گفت: همزمان با تبدیل خودرو‌ها از طریق این تسهیلات، گواهی سلامت خودرو نیز برای مالکان صادر خواهد شد.

قاسمی افزود: حدود ۲.۵ میلیون خودرو (۸۰۰ هزار دستگاه تاکسی با احتساب تاکسی‌های اینترنتی و یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه وانت بار و نیسان) در سامانه حمل‌ونقل عمومی کشور استعداد تبدیل شدن به گازسوز را دارند که از محل تبدیل این خودرو‌ها در مصرف روزانه حدود ۱۲ میلیون لیتر بنزین در کشور صرفه‌جویی خواهد شد.

کاهش ۶ درصدی مصرف گازوئیل کشور با تبدیل خودرو‌های دیزلی

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از اعلام آمادگی مدیریت طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای اعطای تسهیلات تبدیل به دارندگان خودرو‌های دیزلی خبر داد و گفت: این طرح هم‌اکنون در مرحله آزمایشی است و سال آینده اجرایی خواهد شد.

قاسمی میزان تسهیلات اعطایی به دارندگان خودرو‌های دیزلی را معادل ۱۰۰ درصد هزینه تبدیل اعلام کرد و افزود: کاهش مصرف گازوئیل در کشور، به‎صرفه بودن سوخت سی‌ان‌جی و کاهش هزینه‌های کامیون‎داران و آثار زیست‎محیطی جایگزینی سوخت پاک با فرآورده گازوئیل از جمله مزایای آن است.

وی با تاکید بر کاهش ۶ درصدی مصرف گازوئیل کشور با اجرای این طرح تاکید کرد: هم‌اکنون یک نمونه از این خودرو‌ها تبدیل شده و با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تبدیل این دسته از خودرو‌ها به صورت گسترده در کشور انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری میزان، هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۴۸۹ جایگاه سی‌ان‌جی در کشور راه‌اندازی شده و به‌صورت میانگین روزانه ۲۰.۵ میلیون مترمکعب گاز سی‌ان‌جی در کشور به مصرف می‌رسد که معادل ۱۳ درصد از سبد سوخت کشور را تشکیل می‌دهد؛ افزایش روزافزون تعداد خودرو‌ها و رشد شتابان مصرف سوخت در کشور، نیازمند مدیریت صحیح مصرف سوخت و حمل‌ونقل در کشور است که افزایش سهم گاز طبیعی در سبد سوخت خودرو‌ها و تنوع‌بخشی به سبد سوخت در این میان نقشی موثر و راهگشا ایفا خواهد کرد.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سی ان جی پخش فرآورده های نفتی خودرو حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۰۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود

پس از آنکه دلال‌ها و مافیای خودرو نتوانستند نقشه‌ها و منافع کلان و نجومی خود را در موضوع خرید خودروهای برقی تأمین کنند و قراردادهای خرید خودروهای برقی شهرداری تهران امید آن‌ها را ناامید کرده، اکنون بازوی رسانه‌ای این باند با پول‌پاشی میان برخی افراد و رسانه‌ها تلاش می‌کند تا مانع از اجرایی‌شدن ورود تکنولوژی خودروهای برقی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شود.
این در حالی است که چندی پیش برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اعلام‌کرده بودند مافیای خودرو در مسیر واردات خودروی باکیفیت و ارزان به کشور سنگ‌اندازی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت